|
کدخبر: 333835

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت تور سن پترزبورگ تابستان ۱۴۰۳ | بدون نقشه روسیه سفر نکنید

روسیه یکی از وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌آید. این کشور با وسعت فراوان و آب و هوای سرد و کوهستانی خود، در قاره اروپا جزو کشورهای با تاریخ طولانی محسوب می‌شود. بناهای تاریخی و آثار باستانی به جا مانده از سلسله‌ها و جنگ‌های جهانی، برای هر گردشگری جذاب و دیدنی است.

اقتصاد قیمت تور سن پترزبورگ تابستان ۱۴۰۳ |  بدون نقشه روسیه سفر نکنید

روسیه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان در نیمکره شمالی کره زمین است که در شمال غربی قاره آسیا و بخش شرقی اروپا واقع شده است. این کشور وسیع تقریباً تمام عرض جغرافیایی نیمکره شمالی را در بر می‌گیرد. آب و هوای سرد روسیه مانع از کشاورزی در این سرزمین شده و به همین دلیل، این کشور به یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان محصولات کشاورزی در سطح جهانی تبدیل شده است. با این حال، وسعت بی‌نظیر این کشور فرصت‌های اقتصادی و گردشگری فراوانی را برای آن به ارمغان آورده است.

روسیه به نسبت کشور های اروپایی دیگرو آمریک و کانادا دارای امنیت بیشتری است و طبق آمار های بدست آمده،  موارد ناامنی در این کشور بسیار پایین است. جالب است بدانید که اولین ماهواره پرتاب شده به مدار زمین از روسیه انجام گرفته است و اسپوتنیک نام دارد و توسط اتحاد جماهیر شوروی به ساخته و پرتاب شده است.

تاریخچه کشور روسیه

روسیه به نام و شکل امروزی از قرن ۱۲ پایه گذاری شد. این پایه نهادن پس از آن بود که شاهزاده روسی توانست بر سلطنت ۲۰۰ ساله مغول ها بر این سرزمین پایان بدهد، بود.  پس از تسخیر روسیه توسط شاهزاده سلسله رومانف این کشور توانست  قلمروهای اطراف را به خود بیفزاید و مرز های خودر ا بیش از پیش گسترش بدهد. قرن ها گذشت و روسیه  به گشورگشایی ادامه داد و کشورهای زیادی را در قاره اروپا و آسیا به قلمرو خود افزود. تا قرن نوزدهم و سرآغاز تغییرات جدیدی که نه تنها جهان بلکه کل جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. آن تغییر بزرگ ؛ تغییر حکومت ها و نقشه جهان در اثر جنگ جهانی اول و بعد از آن جنگ جهانی دوم بود. بعد از شکست روسیه در جنگ جهانی اول کهع صدمات و خسارات فراوانی برای این کشور به بارآورد. و در نهایت حکومت  روسیه از بین رفت و کمونیست ها به رهبری لنین به قدرت رسیدند و تغییرات بزرگی روسیه اتفاق افتاد. پس از لنین؛ استالین به قدرت رسید که او هم سیاست های سخت گیرانه و سرکوب گرانه ای را در قبال مردم در پیش گرفت و  میلیون ها نفر را از لب تیغ گذران. بعد از هم گورباچف؛ به قدرت رسید که او هم  سیاست های قبلی را در پیش گرفت و مردم زیادی را از بین برد و در نتیجه این سیاست ها و سیاست های کمونیستی خشن در روسیه در نهایت این کشور از هم پاشید، و اتحاد جماهیر شوروی به روسیه امروزی و چهارده جمهوری مستقل تبدیل شد.

تور مسکو

فرهنگ روسیه

در کشور روسیه بیشتر از ۱۲۰ گروه قومی وجود دارد که این افراد هر کدام به زبان های مختلفی صحبت می کنند و دارای گونه های فرهنگی متفاوتی هستند. در کشور روسیه هنرمندان و بزرگان زیادی زیسته اند که بیشترشان در دنیا  پر آوازه و نامدار هستند، از جمله این بزرگان می توان به لئو تولستوی و فیودور داستایوسکی ، آهنگسازانی چون پیتر ایلیچ چایکوفسکی و رقصنده های باله مانند رودولف نوریه اف  اشاره کرد.

آب و هوای روسیه

کشور روسیه دارای آب وهوای متفاوتی است. برای سفر به این کشور باید از قبل وضع آب و هوا را بررسی کرده و با اطلاعات کامل به این کشور سفر کنیم.  چون هوا در این کشور بیشتر ماه های سال سرد و برفی است، باید لباس گرم را همراه خود داشته باشیم.

مسکو

واحد پول روسیه

در روسیه از روبل به عنوان پول رسمی و انجام معاملات استفاده می کنند و هر یک روبل، ۱۰۰ کوپک می شود. البته در نظر داشته باشید در بعضی جاهای روسیه مبادلات با دلار یا سایر ارز های خارجی انجام می شود، ارز رایج روسیه روبل است.

 جاهای گردشگری روسیه

 روسیه از جمله کشورهایی است که مناطق گردشگری و دیدنی بی نظیری دارد که هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

 از جمله مناطق  توریستی روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

میدان سرخ مسکو؛ کاخ کرملین مسکو؛ دریاچه بایکال؛ دره دروازه شیطان؛  کلیسای ناجی در خون؛ موزه آمیتاژ؛ رودخانه دن؛ کوه البروس؛ ستون های سنگی؛ تپه های اسپرو؛ اقامتگاه کولومنسکو؛ گالری ترتیاکوف؛ ایوان کبیر کرملین؛ شبه جزیره کامچاتکا وغیره. اینها همه بخش کوچکی از آثار باستانی و تاریخی روسیه است که ذکر شد.

سوغات سفر به روسیه

 مطمعنا در هر سفری  که فردی به عنوان توریست می رود، نیاز دارد تا علاوه بر فیلم و تصویر؛ هدیه ای یا چیزی را به عنوان سوغات با خود ببرد. روسیه هم برای گردشگرن سوغات خاص خود را دارد.

از جمله سوغات روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ماتریوشکا( نوعی عروسک)؛ ظرف تهیه چای؛ سنگ کهربا؛ شال و روسری پاولوپوساد؛ سنگ کهربا و غیره که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد.

گردشگری در روسیه

روس‌ها در سال گذشته میلادی در مجموع ۳۵ میلیارد دلار در مقاصد گردشگری سایر کشورهای جهان صرف هزینه اقامت،‌ غذا، سرگرمی، خرید و دیگر خدمات کردند، در حالیکه در سال ۲۰۱۴ هزینه گردشگران روس در کشورهای خارجی به رقم ۵۰.۳ میلیارد دلار رسیده بود که حاکی از کاهش ۲۰ درصدی طی سال گذشته میلادی است.

به گزارش «راشا تودی»، تعداد گردشگران روس که ترکیه را به عنوان مقصد سفر خارجی خود انتخاب کردند در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ با کاهش چشمگیر ۹۰ درصدی مواجه بوده است.

تور

قائم مقام حزب جمهوری‌خواه ترکیه در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی اعلام کرده است در چهار ماه ابتدایی سال گذشته میلادی در مجموع ۱۲۶ هزار گردشگر روس از ترکیه دیدن کردند، این در حالیست که این رقم در چهار مدت مشابه امسال کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

گردشگری خارجی روسیه در حالی با کاهش قابل ملاحظه‌ای رو به رو شده است که صنعت گردشگری داخلی این کشور با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است و مسئولان گردشگری روسیه امیدوارند این روند در سال جاری میلادی همچنان حفظ شود.

در ادامه با قیمت تور روسیه؛ همراه شما هستیم.

تور روسیه  با لوگو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها