|
کدخبر: 333871

نان سنگک در این استان ها گران شد | افزایش قیمت نان قانونی است؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تخلفات نانوایی‌ها را شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، فروش اجباری نان کنجدی، استفاده از چند کارتخوان و فروش خارج از شبکه عنوان کرد.

اقتصاد نان سنگک در این استان ها گران شد | افزایش قیمت نان قانونی است؟

محمد علی اسفنانی اظهار داشت: متأسفانه نانوایی‌ها نان را با قیمتی بالاتر از نرخ تعیین‌شده به مشتریان ارائه می‌دهند. فروش نان بالاتر از قیمت مصوب به عنوان تخلف گران‌فروشی شناخته می‌شود.

وی در ادامه تخلف دیگر واحدهای نانوایی را کم فروشی عنوان کرد و اظهارداشت: نانوایی ها وزن چانه و نان را کمتر از وزن مورد پیش بینی به مردم عرضه می کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تخلف دیگر واحدهای نانوایی اینکه نان را تحت عنوان کنجدی، خشخاشی و امثال این به مردم می فروشند.

وی افزود: علی رغم اینکه مشتری ممکن است رضایت نداشته باشد ولی از باب اجبار نان را دریافت می کند این فروش اجباری بوده و تخلف محرز است.

نانوایی-آرد

اسفنانی اظهارداشت: متاسفانه بعضی از نانوایی ها عرضه خارج از شبکه دارند یعنی علی رغم اینکه آرد را به قول معروف آزاد به مردم می فروشند اما در عدد نان های پخته شده محاسبه می کنند.

وی همچنین استفاده از دو کارتخوان در واحدهای نانوایی را تخلف دانست و افزود: تعزیرات حکومتی با تمامی تخلفات در این عرصه برخورد جدی خواهد کرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: نان قوت لایموت مردم است و دولت ها نیز از ابتدای انقلاب به این مهم توجه جدی داشته اند.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد در سایر کشورها هم دولت ها ملاحظه مردم را در قوت لایموت کرده و در این ارتباط یارانه پرداخت می کنند.

اسفنانی بیان داشت: در حال حاضر آردی که به نانوایی ها داده می شود قیمت این آرد یک بیست و پنجم قیمت تمام شده آن هم نمی شود.

وی عنوان کرد: دولت جدا از پرداخت یارانه به آرد به تازگی برای تامین و جبران خسارت یا تامین هزینه های نانوایی ها مصوب کرده به میزان پخت و فروش نان ۱۵درصد به آن ها به صورت یارانه نقدی پرداخت کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در حال حاضر۴۰ درصد میزان فروش نانوایی ها یارانه به آن ها پرداخته می شود البته این را نباید نادیده گرفت حرف حقی هم دارند که باید شنیده شود.

وی افزود: از سه تا چهار سال گذشته قیمت نان در کشور تغییری نکرده چرا که سیاست دولت مبنی بر این بوده که قیمت حفظ شود و از طرفی کمبود درآمدی آن ها از طریق یارانه ترمیم شود.

اسفنانی اظهارداشت: گرچه قیمت نان را هم اضافه می کردند ای بسا به همین اندازه که الان رسیده می رسید با توجه به یارانه هایی که به واحدهای نانوایی پرداخت می شود.

وی یادآورشد: ولی منطقی تر این است که وقتی تصمیم می گیرند قیمت نان را مشخص کنند همه فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت نان که به عنوان هزینه برای نانوا در نظر گرفته می شود را لحاظ کرده و قیمت نان را مشخص کنند.

محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی درباره افزایش نرخ نان سنگک گفت: اتحادیه یک جلسه با استانداری تهران داشت اما هنوز تصمیمی درباره تغییر قیمت اتخاذ نشده است.
نان بیش از ۴۵ درصد کالری روزانه ایرانیان را تأمین می‌کند. نرخ این قوت قالب از سال گذشته محل مناقشه بود و نانوایان عنوان می‌کنند هزینه تمام شده نسبت به نرخ نان بالاتر است.

مدتی است که دوباره مسئله تغییر نرخ نان سنتی مطرح شده است. پیش تر در گزارشی محمد علی‌مهری، معاون امور اقتصادی استانداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ نان قرار است در تهران تغییر کند یا خیر، گفته بود، هنوز در خصوص اصلاح قیمت نان در استان تهران در این استانداری تصمیم‌گیری نشده است.

نرخ نان در برخی استان‌ها تغییر کرده و در برخی از محله‌ها تهران نیز نانوایان مبادرت به افزایش قیمت کرده‌اند.

محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی درباره افزایش نرخ نان سنگک گفت: اتحادیه یک جلسه با استانداری تهران داشت اما هنوز تصمیمی درباره تغییر قیمت اتخاذ نشده است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در پاسخ به این پرسش که در سایر استان‌ها تغییر اعمال شده است یا خیر، اظهار کرد: بین ۱۵ تا ۲۰ استان مانند اصفهان، اردبیل، لرستان و… نرخ نان سنگک بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    چکار به دولت دولت نیامده که نان ارزون کنه دولت آمده فقط بدحجابهارا برهنه تر کنه دولت آمده فساد را گسترش دهد دولت فقط FATF را میشناسد دولت برای شما سرگرمی درست کنه تا شما متوجه نشوید چی به چیه خلاصه دولت دولت ظریف همگی باید بروید توی قیف اینها از نون خوردن واجب تر است دولت دنبال برنانه هفتم که نیست

  • احمد ارسالی در

    سلام، بله شما درست می فرماید کسانی که در نانوایی ها با گرمای هوا و تنور دارن با زحمت زیاد برای این جامعه و خانواده خودشان تلاش می کنند انسان نیستن حق دفاع از حقوق انسانی وشهر وندی ندارن حقوق سال ۱۴۰۰ کارمند کم ترین زحمت رو توی کشور ما می کشه معلم هست چه قد بوده والان ۱۴۰۳ هستیم چقدر هست همون رو حساب کنید برای یه کارگر نانوایی زیاد نمی گم مزیا، بیمه،حقوق، اجاره مغازه بابرابربا مکان و محل برآورد بشه نرخ نان مشخص میشه

  • احمد ارسالی در

    تعطیلی ندارن، مسافرت ندارن ،مریض نمیشن استرلاجی ندارن، سختی کار ندارن، فرق کارگر نانوایی با یک معلم جی

  • منتقد ارسالی در

    عده ای از مردم می‌گویند نان تنوری هم در اهواز به مبلغ ۳ هزار تومان بفروش می‌رسد که کیفیت چندان مناسبی ندارد اگر واقعا اینطوری است آیا با مجوز صورت گرفته یا مثل همیشه هر کسی برای خودش قیمت تعیین می‌کند

  • یاسر ارسالی در

    به درگ

  • مهرانفر ارسالی در

    سلام.کیفیت آرد رویایی آوردید.نانوایان بر ای زیباسازی نان ازجوهرقند که بسیارهم خطر ناک است استفاده میکنند.اگرشمالطف کنیدآرد روبه کیفیت چندسال پیش برسانید.لااقل ازای ن خیرمقدم روحفظ میکنید.خواهش میکنم اقدام کنید .دربعضی مواقع آنقدرجوهرقنداستفاده ولی خوب ورزنمیدهندلکه های بسیارسفیدی درب عضی نقاط نان کاملا مشخص است.

  • احمد ارسالی در

    آنالیز برای هرکیسه آرد اعلام کنید قیمت ت مام شده

  • احمد ارسالی در

    برای آگاهی همه قیمت تمام شده یک قرص نان برای نانوا اعلام کنید

  • بی نام ارسالی در

    گران کنید مردم از گرسنگی بمیرند هم مردم راحت بشه هم مسئولان نام لایق

  • ناشناس ارسالی در

    نانوا ها هرچه سود خوردن توی دوره احمدی نژاد بود که هم برا نانوا بصرفه بود هم براکارگر تو دوره روحانی وریسی کاری کردند که کارگران نانوایی ترجیح دادن صفور شهرداری بشن ولی تونانوایی کار نکنندیعنی فرار کارگر ماهر که خدا ازسربانی وباعثش نگذره تودوره پزشکیان هم 25درصد زیاد کردن 5500کرایه حمل را گران کردند ولیکن هرکیسه مایه خمیر را 300000گران کردند این وسط حمالی به نام نانوایی چیزی گیرش نیامد بیمه 40درصد گران شد نمک 40درصد کارگر 30درصد نانوا چی باید بخوره آیا نانوا زن و بچه نداره آیا تو جامعه‌ای که 67درصد تورم داره زندگی نمیکنه

  • رضا ارسالی در

    سلام . هم وطن منم شاطر بربری هستم .
    ما شرمنده زن بچه شدیم . ما خودم نان
    میرسانیم اما به خانه خودمان دوتا آجر
    میبریم .

  • ناشناس ارسالی در

    نانوا فقط تخلف می‌کند برادران از نانوا د رحاضر می‌گویند دیگه نانوا که خانواده ند ارد با ماهی هفت تومان زندگی کند بچه های نانوایی اصلا نمیدونند مسافرت چیه چرا چون پدرشون نانواست‌فقط‌کار‌ماشده‌چطوری‌با‌ن انوابرخورد‌بشه‌اصل‌اینه‌که‌برخورد‌بشه‌زح مت‌ولش‌‌توی‌هوای‌گرم‌جلو‌بسوزه‌عیبی‌ندار ه‌چون‌نانواست‌اون‌دنیا‌جواب‌تمام‌اینها‌د اده‌خواهد‌شد‌

  • ارش ارسالی در

    شما مثل اینکه شما تو این مملکت زندگی نم یکنید نان چند برابر شده نمبینید

  • فاطمه مقدم فرشمي ارسالی در

    مگه اقایون که تو مجلس نشستن یا همین اقا الان این گزارش رو داده مگه نمیگه نان قوت مردم باید گران فروشی و تخلف نشه این اقا و یا اقایون اگه راست میگن ارد به اندازه کافی به‌نونوای بدبخت بدن تا اینکه یه نونوا بتونه راحت زندگی کنه و دنیال خلاف نباشه من الان سراغ دارم در استان گیلان بخش استانه روستای رودپشت ۷۳۰خونوار دارای یه نونوایی با ۸۰ کیسه ارد ایا این انصاف اقایی که اونجا نشستی جواب منو بده این نونوای بدبخت چطور با ۸۰ کیسه ۷۳۰خونوار رو تامین کنه در صورتی که همین نونوایی در گذشته قبل از این مسخره بازیها ۲۰۰کیسه ارد میگرفته

  • فاطمه مقدم فرشمي ارسالی در

    ویه چیز دیگه الان نونوایی هستش که فقط ۴۰تا ۵۰ تا ارد در ماه میگیره در ص ورتی که این تعداد ارد خرج خود مغازه رو در نمیاره چه برسه اون نونوای بدبخت با این تعداد ارد خرج زندگی ش و هم بچرخونه اقای مسعولین مشگل رو از اینجا حل کنید ایا خودتون خدایی اگه ماهی تا ۵۰ شایدم ۱۰۰ملیون به حسابتون نیاد میتونید زندگی کنید پس بیاین علک ی نونوای بدبخت رو متخلف اعلام نکنیم بندهای خدا تو این گرما دارن زحمت م یکشند شما به چای این‌حرفا به هر نونوا هر ماه ۵۰ کیسه ارد ترمیمی بهشون بده ببین چه اتفاقی میفته اگه وجدان و انصاف داشته باشید به هر حال من ادمایی رو که اینطور قضاوت میکنتد رو واگذار به خدا میکنم و امیدوارم بچهاش ون یتیمی بزرگ بشن این نفرین منه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام به همه زحمتکشان که در تلاشند تا نان قوت لایموت مردم را در سطع عالی وقیمت مناسب در اختیار مردم میگذارند اما متاسفانه سنگگیها یی هستد که میگویند بیشتر دو قرض نان اجازه نداریم بدیم وجریمه یا سهمیه مارو قطع میکنند پس اونهایکه بیشتر وعدهایه غذایشون نان میباشد چکار کنند واونها یکه کم درامد یا در امدی ندارند چکار باید بکنند تا خانواده را حداقل نان در اختیارشون بزارن لطفا محبت کنند مسئو لین همت کنند تا این مشکلات حل گردد

  • عجل فرجهم ارسالی در

    گران شدن مایحتاج زندگی به صلاح رئیس جمهو ر نیست این یک شکست وشادی برای پرونده کرس نت جلیلی هست

  • ابتهاج ارسالی در

    نظارت نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها