|
کدخبر: 333879

قیمت نان ۳۰ درصد گران شده است

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی اعلام کرد که در ۱۵ تا ۲۰ استان، از جمله اصفهان، اردبیل و لنرخ نان در برخی استان‌ها تغییر کرده و در برخی از محله‌ها تهران نیز نانوایان مبادرت به افزایش قیمت کرده‌اند.

اقتصاد قیمت نان ۳۰ درصد گران شده است

نان بیش از ۴۵ درصد از کالری روزانه مردم ایران را تأمین می‌کند. از سال گذشته، قیمت این ماده غذایی مورد بحث و جدل قرار گرفته و نانوایان اعلام کرده‌اند که هزینه تولید آن نسبت به قیمت فروش بالاتر است.

مدتی است که دوباره مسئله تغییر نرخ نان سنتی مطرح شده است. پیش تر در گزارشی محمد علی‌مهری، معاون امور اقتصادی استانداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت نان قرار است در تهران تغییر کند یا خیر، گفته بود، هنوز در خصوص اصلاح قیمت نان در استان تهران در این استانداری تصمیم‌گیری نشده است.

نرخ نان در برخی استان‌ها تغییر کرده و در برخی از محله‌ها تهران نیز نانوایان مبادرت به افزایش قیمت کرده‌اند.

محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی درباره افزایش نرخ نان سنگک گفت: اتحادیه یک جلسه با استانداری تهران داشت اما هنوز تصمیمی درباره تغییر قیمت اتخاذ نشده است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در پاسخ به این پرسش که در سایر استان‌ها تغییر اعمال شده است یا خیر، اظهار کرد: بین ۱۵ تا ۲۰ استان مانند اصفهان، اردبیل، لرستان و… نرخ نان سنگک بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نانوایی-آرد

افزایش ۲۲ درصدی نرخ نان در استان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: این افزایش قیمت براساس تصمیم کشوری که به منظور جبران اقتصاد نانوا اتخاذ شده و به همه استان‌ها ابلاغ شد به همه استان‌ها ابلاغ شداما با تاکید استاندار استان مرکزی جزو استان‌های اول نبود و با کار‌های کارشناسی و محاسبات انجام شده و براساس تنوع، نرخ انواع نان در استان ۲۲ درصد افزایش یافت که از یکم شهریور ماه اعمال شد.
گودرزی افزود: این میزان افزایش در قیمت نان بر اساس مصوبات کارگروه استانی و به منظور حمایت از نانوایان اجرایی شد.
او گفت: تغییر قیمت نان در کارتخوان‌ها اعمال شده و آنچه در کارتخوان است مورد تایید می‌باشد و شهروندان میتوانند به آن اعتماد کنند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با توجه به افزایش قیمت نان و پرداخت یارانه آرد از سوی دولت و ۴۰ درصد یارانه‌ای که به ازای هر قرص نان به نانوا پرداخت می‌شود، از نانوا‌ها خواست علاوه برتولید نان با کیفیت، رعایت نظامات صنفی از جمله بَنرشهروند ناظر را در نانوایی نصب و در دید مخاطبان قرار دهند و به هیچ عنوان کارتخوان را از نانوایی خارج نکنند.
گودرزی افزود: بحث کیفیت نان و هم بحث تخلفات در اجبار خرید نان‌های کنجدی و دو نان و تعطیلی‌های غیرمجاز به طور جدی در حال نظارت است.
او از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف موضوع را یبه سامانه ۱۲۴ اداره کل صمت، سامانه ۱۳۵ تعزیرات حمکومتی و سامانه ۳۸۲۰ اتاق اصناف در میان بگذارند. در استان مرکزی هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی فعال است.

منبع: مهر
  • مظفر رجبی ارسالی در

    سلام قیمت نان کمی افزایش یافت اما ازطرفی دیگه ۴۰درصد یارانه رابرای نانوا واریز ن میکنند بلکه ۲۷ تا۳۰درصدواریز میکنند که ب از با این کار ظلمی است به نانوا که امیدو اریم دراینخصوص تجدید نظرشود

  • ناشناس ارسالی در

    سلاماینجانب یک کارفرمای خبازی هستم ، نمک کیسه ای دو تومان الان شده بین شصت هفت اد تومان نایلون کیلوی ۶هزارتومان شده ش صت هزارتومان ،حق بیمه زیر دویست تومان بو ده الان شده یک میلیون وسید چهارصد تومان حق کارگران که تامین اجتماعی خودش مشخص می کند ،اما نان که کم بهترین خوراکی محس وب می شود، چه باید کرد،

  • علی‌سعیدلو ارسالی در

    ‌خسته‌نباشیدتدابیری‌بیندیشیدقیمت‌نان‌درتهران‌‌نیز‌افزایش‌پیداکند‌هزینه‌نانواها‌خیلی‌بالاست‌

  • میثم الماسی ارسالی در

    مگر داریم وهست و خواهدبودازکارگران نانوا یی مظلومتروبدبختردرجامعه چرا چرا کسی صدا ی این شغل سخت وزیان آورنیست مجلس دولتم ا ز فیش حقوقی در این شغل عیدی وام بازنشستگ ی ۱۵سال پرداخت حق بیمه یا سن ۴۰سال کارگر خبازی مرگ زودرس و بیماری وحتی اعتیاد را تجربه میکند بدلیل شغل بسیار سخت تمام دن یا ارزش والای برای کارگران خبازی قائل هس تند ..از زمین و مسکن گرفته تا خودرو از و ام‌های کم بهره تا فیش حقوقی مثل تمام شغل ها بله کارگری که در یکجا دائم کارکنه چون که وزارت کار پشت این مسئله هست سازمانها و ادارات چرا باحال کارگر نانوایی که شغلی بسیار با شرافت که پخت و تهیه نان که یک مواد اولیه و همه روزه برسرسفره خانوار تو سط شغل خبازکارگرنانوایی تهیه توضیح میشه بی اهمیت و نادیده گرفته آید خدایا خدایا صدای این قشر بسیار ضعیف بی پناه مظلوم و گمنام باش حقوق کم وناچیز که گناه کارفرما هم نیست چونکه تولیدی قطعات و کارخانه و شرکت سرمایه دارو حمایت کننده و سرمایه گز اری نیست وپشت وانه ای ندارد با چندکیسه آ رد بله مایحتاج کارگر اجاره مغازه پول آرد گاز برق آب مایع مخمر بیمه ...وخرابی قطع ات قطعی برق

  • علی ارسالی در

    واقعا در کشوری زندگی میکنیم که ثروت عظی م و منابع طبیعی و معدنی و نفتی و گاز و.. .....حسرت شده برای کشورهای جهان و هر کشو ری در اروپا و آسیا و...دارای چنین منابعی بودند مردم کشور در بالاترین رفاه و آسای ش معیشتی قرار داشتند ،ولی افسوس ،هزاران بار افسوس که در این ۴۵ سال بعد از انقلاب عده ایی خواص تا تونستند از ثروت و منابع کشور برای خود امپراطوری ساختند و تا نسل آینده در بالاترین رفاهیات زندگی میکنند و آقا زاده ها در خارج از کشور دارند به ر یش مردم می خندند،تمام سفره مردم از برنج و پروتئین و میوه و..خالی شده و فقط مونده نون اینم بقدری داری گران شده که چند صبا حی دیگر نون هم از سفره اکثریت مردم حذف خ واهدشد،اصلا امیدی برای نجات ایران و مردم نیست،با کلنجار و مردد فراوان گفتیم بیای ید یک تیر ،آخرین تیر ترکش رو بنام دکتر پ زشکیان که آرمان حرف و خواسته اکثریت رو ف ریاد و برای انجامش قول داد،ولی فکر نکنم بگذارند اصلاحات حکمرانی به نفع مردم و کش ور تغییر کند ،امروز دکتر پزشکیان پرچمدار ۵۰ درصد بی صدایان و الباقی که ۱۷ میلیون میشوند به دست دارد و باید کاری کند که م ردم بتوانند آشتی کنند که کار سختی است،،م ثلا یک کار خیلی مهم اخراج تمام اتباع بیگ انه افغانی و ابطال هر گونه مجوز ،،نباید دکتر بترسد چون یکی از خواسته های ملت ایر ان است و الان جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون ن فر که حق مردم و منافع مردم در حال از بین است،،اگر قرار باشد فقط اتباعی که تاجر ب وده و بالای۵ میلیون دلار ارز وارد کشور ک ند و اقامت یک ساله ،،نه اینکه چندین سال خیانت کردند مسئولان و اومدن زاد ولد کردن د و از تمام امکانات استفاده کردند و آیند ه فرزندان ایران زمین رو به خطر انداختند.

  • حمید ارسالی در

    نرخ نان از کنترل خارج شده است. هر کسی سا ز خودش را می زند و هیچ نظارتی هم نیست. < br /> این کنجد بی صاحب شده بلایی برای م ردم، و ابزاری برای نانوا که با آن مانور قیمتی دارن و نیاز به گران شدن ابلاغی ندا رن!!!!!!

  • نان پز ارسالی در

    یارانه و آرد سهمیه من را بدید خودم با کیفیت بالا پخت کنم چرا آرد نمی‌دی

  • ناشناس ارسالی در

    نان بدنرین کیفیت باقیمت بالا ومسئولبن بی خیال

  • امین ارسالی در

    خراسان رضوی روازکی میخاین افزایش بدین نی مه سال راهم ردکردیم ازاول سال بیمه.نمک.خ میرمایه.دستمزدکارگر.پلاستیک.هزینه تعمیرا ت دستگاها.هزینه نگهداری نانوایی.کرایه حم ل آردوووووهمه گیرون شده ولی خبری ازنرخ ن یست.الآن یربه یرکه هیچ ازجیب داریم میخور یم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها