|
کدخبر: 334085

رقابت شانه به شانه اپل و سامسونگ | آیفون ۱۶ پرو بهتر است یا گلکسی S۲۵ اولترا؟

در آستانه معرفی آیفون ۱۶ پرو مکس، اطلاعاتی درباره شباهت‌های این گوشی با سامسونگ گلکسی S۲۵ اولترا به انتشار رسیده است.

اقتصاد رقابت شانه به شانه اپل و سامسونگ | آیفون ۱۶ پرو بهتر است یا گلکسی S۲۵ اولترا؟

مراسم مهم اپل برای رونمایی از سری آیفون ۱۶ در تاریخ ۹ سپتامبر برگزار می‌شود. این رویداد شامل چهار مدل جدید، از جمله آیفون ۱۶ پرو مکس، خواهد بود. این گوشی به عنوان معیاری برای مقایسه با بسیاری از پرچمداران اندرویدی، از جمله سامسونگ گلکسی S۲۵ اولترا، به شمار می‌آید.

براساس گزارش ۹۱mobiles و طبق ادعای یک افشاگر مشهور با نام Ice Universe، آیفون ۱۶ پرو مکس و گلکسی S۲۵ اولترا در ابعاد فیزیکی شباهت زیادی خواهند داشت. آنطور که مشخص است ابعاد آیفون ۱۶ پرو مکس به ۱۶۳.۰۲ در ۷۷.۵۸ در ۸.۲۶ میلی‌متر و وزن آن به ۲۲۵ گرم می‌رسد، در حالی که Galaxy S۲۵ Ultra دارای ابعاد ۱۶۲.۲ در ۷۷.۶ در ۸.۴ میلی‌متر و وزن ۲۲۱ گرم خواهد بود. هر دو گوشی از صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه حدود ۶.۹ اینچ و حاشیه‌های ۱.۱۵ میلی‌متر بهره می‌برند.

علاوه بر شباهت‌های ابعادی، از لحاظ عملکرد نیز این دو گوشی قابل مقایسه هستند. آیفون از چیپ A۱۸ Pro و سامسونگ از چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده می‌کند. به لحاظ طراحی دوربین اما سامسونگ نسبت به آیفون کمی مدرن‌تر عمل کرده بطوریکه دوربین جلوی گلکسی S۲۵ اولترا به جای جزیره پویا از یک بریدگی کوچک استفاده می‌کند.

گوشی-آیفون-۱۶

سامسونگ-و-آیفون

اپل دیگر گوشی با پنل‌های LCD تولید نخواهد کرد

اپل پس از مدتی طولانی تصمیم به استفاده از پنل‌های OLED در آیفون‌های اصلی خود گرفت، اما آیفون SE همچنان به تکنولوژی ارزان‌تر LCD پایبند بود. با این حال، این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد و بر اساس گزارش‌های جدید، آیفون SE بعدی از صفحه نمایش OLED بهره خواهد برد، احتمالا سال آینده عرضه خواهد شد.

براساس گزارش gsmarena، آیفون SE جدید نیز پنل OLED خواهد داشت که این اطلاعات شایعات پیشین را تأیید می‌کند. به این ترتیب، اپل دیگر گوشی هوشمندی با پنل‌های LCD تولید نخواهد کرد، موضوعی که به ضرر شرکت‌های Japan Display و Sharp خواهد بود، چون این دو شرکت تأمین‌کنندگان LCD برای آیفون‌ها بودند و هیچ‌کدام پنل‌های OLED برای گوشی‌ها تولید نمی‌کنند (البته JDI پنل‌های کوچک OLED برای اپل واچ تولید می‌کند).

استفاده از صفحه‌نمایش اولد در آیفون SE

گزارش‌ها حاکی است که اپل سفارشات خود برای نمایشگرهای OLED آیفون SE جدید را به شرکت چینی BOE و کره‌ای LG محول کرده است. در حال حاضر، سامسونگ حدود نیمی از پنل‌های OLED مورد نیاز برای آیفون‌ها را تأمین می‌کند، LG سهمی معادل ۳۰ درصد دارد و BOE نیز ۲۰ درصد باقی‌مانده را تأمین می‌کند.

به گفته شرکت تحقیقات بازار بریتانیایی Omdia، امسال تعداد پنل‌های OLED ارسالی برای گوشی‌های هوشمند از پنل‌های LCD پیشی خواهد گرفت. جای تعجب است که این تغییر زمانی طولانی را به خود اختصاص داده است.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها