|
کدخبر: 334247

نسخه جدید هایما S7 در راه بازار خودرو ایران

هایما S7 پرو بری رقابت با ام‌وی‌ام X55 پرو و KMC X5 به بازار عرضه می‌شود و مانند این خودروها، از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر بهره می برد .ایران‌خودرو تصمیم به معرفی نسخه جدیدی از هایما S7 با پسوند پرو گرفته است.

اقتصاد نسخه جدید هایما S7 در راه بازار خودرو ایران

ایران خودرو تصمیم به عرضه این خودرو لاکچری هایما S۷ پرو را دارد. در این مدل، موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژر قبلی حذف شده و به جای آن از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر استفاده شده است. این تغییر در پیشرانه، یکی از ویژگی‌های بارز این خودرو در زمان عرضه به شمار می‌رفت.

با وجود این تغییر، راندمان موتور بهبود یافته است که ناشی از به‌کارگیری فناوری تزریق سوخت مستقیم در این پیشرانه است. به عبارت دیگر، ما با پیشرانه TGDi مواجه هستیم که قادر به تولید حداکثر ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت است. هرچند گشتاور این پیشرانه هنوز مشخص نشده، اما انتظار می‌رود که حدود ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از این موتور کوچک حاصل شود.

هایما-اس-7

پیشرانه جدید هایما

موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژر سابق هایما S۷ حداکثر ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کرد؛ درنتیجه راندمان پیشرانه جدید هایما S۷ پرو افزایش قابل‌توجه خواهد داشت. البته این افزایش قدرت و گشتاور به‌دلیل افزایش پیچیدگی‌های موتور و به‌کار‌گیری فناوری‌های جدید رخ داده است. با این‌حال به نظر نمی‌رسد در بخش انتقال قدرت تفاوتی ایجاد شود؛ همچنان از گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک برای این خودرو استفاده خواهد شد. همچنین سیستم انتقال قدرت این خودرو همچنان دیفرانسیل جلو خواهد بود.

امکانات و تجهیزات هایما S۷ پرو به شرح زیر است:

سیستم ترمز ضدقفل، توزیع‌ نیروی ترمز، کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه، آینه‌های جانبی تاشوی برقی با گرمکن، سنسور پارک عقب، سامانه پایش فشار باد تایرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری، سنسور نور و باران.

هایما S۷ پرو

نسخه اولیه هایما S۷‌ که با پیشرانه دولیتری در بازار ایران عرضه شد. برخلاف تغییرات پیشرانه، ایران‌خودرو همچنان هایما S۷ پرو را با ظاهر یک دهه قبل تولید می‌کند. این مسئله در رقابت این خودرو با KMC X۵ و نسل آتی ام‌وی‌ام X۵۵ پرو تأثیرگذار خواهد بود. جالب این است که هایما S۷ اصلی پس از تولید در قالب ۲ مدل اصلی و فیس‌لیفت در سال ۲۰۲۰ از خط تولید خارج شد و تولید آن فقط در ایران ادامه دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها