|
کدخبر: 334340

قیمت پایه آیفون ۱۶ پرو اعلام شد | محصول جدید اپل ارزش خرید دارد؟

به نظر می‌رسد که اپل برنامه دارد آیفون ۱۶ پرو را با قیمت پایه‌ای مشابه نسل‌های اخیر به فروش برساند.

اقتصاد قیمت پایه آیفون ۱۶ پرو اعلام شد | محصول جدید اپل ارزش خرید دارد؟

بر اساس گزارش تازه‌ای که «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، منتشر کرده است، آیفون ۱۶ پرو همچنان قیمت پایه ۹۹۹ دلار را که از نسل قبلی خود به ارث برده، حفظ خواهد کرد. این قیمت از سال ۲۰۱۷ و زمان معرفی آیفون X ثابت مانده است.

براساس پست مارک گرمن در ایکس، به نظر می‌رسد اپل همچنان می‌خواهد آیفون ۱۶ پرو را با قیمت پایه نسل قبلی، ۹۹۹ دلار، به بازار عرضه کند. برخلاف این گزارش در شایعات قبلی ادعا شده بود آیفون ۱۶ پرو به‌صورت پیش‌فرض با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد و قیمت پایه آن به ۱۰۹۹ دلار افزایش می‌یابد.

قیمت پایه احتمالی آیفون ۱۶ پرو

اپل سال گذشته افزایش قیمت مشابهی برای آیفون ۱۵ پرو مکس اعمال کرد؛ به عبارتی این شرکت فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی را در این مدل حذف کرد و قیمت پایه را از ۱۰۹۹ دلار به ۱۱۹۹ دلار افزایش داد. بااین‌حال، ممکن است امسال اپل این کار را در آیفون ۱۶ پرو تکرار نکند و این گوشی همچنان ۹۹۹ دلار قیمت داشته باشد و احتمالاً با همان ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قبلی عرضه شود.

آیفون-۱۶-جدید

قیمت آیفون ۱۶ پرو

مارک گرمن همچنین می‌گوید حاشیه‌های باریک‌تر این مدل کاملاً مشهود خواهند بود و انتظار می‌رود شاهد بهبودهای قابل‌توجهی در شارژدهی باتری باشیم. افزایش شارژدهی باتری قطعاً بسیار نکته مهمی خواهد بود؛ زیرا در چند سال گذشته ظرفیت باتری آیفون نسبتاً ثابت مانده است. آخرین باری که باتری اپل جهش بزرگی کرد به سال ۲۰۲۱ و در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس برمی‌گردد. همچنین شایعه شده دکمه Capture جدید نیز در هر ۴ مدل آیفون ۱۶ وجود داشته باشد، نه‌فقط در مدل‌های پرو.

اپل قرار است است امروز، دوشنبه ۱۹ شهریور، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران از سری آیفون ۱۶ و محصولات جدید دیگرش رونمایی کند. هوش مصنوعی و تراشه‌های A۱۸ نیز احتمالاً از نکات کلیدی سخنرانی مراسم رونمایی اپل خواهند بود. تا بعد از رونمایی نمی‌توان هیچ‌کدام از این گزارش‌ها را قاطعانه تأیید کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها