|
کدخبر: 334431

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

وضعیت قرمز بورس امروز | جانشین عشقی امروز مشخص می شود

بر اساس آمار معاملات روز ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران به ۲,۰۸۸,۳۰۱ واحد رسیده که نشان‌دهنده کاهش بیش از ۷ هزار واحد است. این افت نسبی در شاخص کل بورس منجر به کاهش ارزش کل بازار سهام شده است. در پایان معاملات امروز ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۸۶۲,۳۶۹.۶۲۳ میلیارد ریال ثبت شده است.

اقتصاد وضعیت قرمز بورس امروز | جانشین عشقی امروز مشخص می شود

در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، بازار بورس امروز را در شرایطی که به گفته همتی قرار است رئیس سازمان امروز در جلسه شورای عالی بورس معرفی شود، با کاهش شاخص کل و افت قیمت نمادهای بورسی به پایان رساند. در پایان معاملات، شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد کاهش یافت و این افت باعث کاهش قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی شد که به وضوح رنگ قرمز را به خود گرفتند. این امر نشان‌دهنده کاهش ارزش سهام نسبت به گذشته و در نتیجه، کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. وضعیت نامناسب بازار سرمایه در این روز به وضوح قابل مشاهده بود.

این افت بازار ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران در واکنش به اخبار و شرایط اقتصادی باشد. همچنین، تنزلات قیمتی در بورس می‌تواند تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی قرار گرفته باشد که بر بازار سرمایه تأثیرگذار هستند.معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۳ هزار واحدی ریخت. نمادهای بورسی مانند فارس، فولاد، وغدیر، فملی، شپنا، تاپیکو و اخابر تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس  ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند رشد کاهشی شد تا با رشد محدود ۲۵۳۴ واحدی به ۶۶۸ هزار و ۶۹۱ واحدی رضایت دهد. در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۸۶۲,۳۶۹.۶۲۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۹,۲۵۸.۶۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۴۶۸ میلیارد سهم است.
 
بازار نقدی (1)

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز زاگرس، خاور، تجلی، وسپهر، حسینا، مادیرا و هرمز هستند.

خبرهای مهم بورسی در  ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

هادی محمدپور، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: انتظار می‌رود، در دوره جدید مدیریت بازار سرمایه، دولت و مجلس، با کمک سازمان بورس، با ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید و کوتاه مدت و بلندمدت، برای رونق بورس همکاری بیشتری، نسبت به گذشته داشته باشند. در این دوره به طور قطع دولت هم می‌بایست نقش دخالت گونه خود را در بورس کاهش دهد.

 رئیس جدید سازمان بورس امروز برگزیده می‌شود

عبدالناصر همتی در همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران در رابطه با موضوع جاماندگان سهام عدالت گفت: در حال پیگیری موضوع جاماندگان سهام عدالت هستیم و ان شاالله آن را پیگیری می‌کنیم. رئیس جدید سازمان بورس امروز در جلسه شورای عالی بورس مشخص خواهد شد. سیاست ما این است که نرخ ارز نیما به بازار آزاد نزدیک شود؛ به عبارت دیگر در تلاش هستیم تا نرخ نیمایی را افزایش و نرخ بازار آزاد را کاهش دهیم.

هفت رشته جذاب برای فعالیت در کارگزاری‌های بورس

داده‌های موجود در گزارش آماری اطلاعات صنعت کارگزاری حاکی از آن است که حدود ۷۵ درصد از شاغلان حاضر در این صنعت، دارای مدارک حسابداری، مدیریت، مدیریت مالی، فنی و مهندسی، اقتصاد و مهندسی کامپیوتر و مهندسی مالی هستند. از میان فارغ‌التحصیلان در رشته حسابداری ۱۷۳۷ نفر، در انواع رشته‌های مدیریت‌ (به جز مدیریت مالی) ۱۷۰۱ نفر، در رشته مدیریت مالی ۹۱۰ نفر، در رشته فنی مهندسی ۸۷۰ نفر، در رشته اقتصاد ۵۷۸ نفر و در رشته مهندسی کامپیوتر۵۸۰ نفر، در صنعت کارگزاری مشغول به کار هستند.

«بانکداری، حقوق و مهندسی مالی» نیز به ترتیب با ۲۰، ۹۶ و ۱۱۳ نفر از دیگر رشته‌های تحصیلی جذاب برای فعالیت در صنعت کارگزاری است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها