|
کدخبر: 334703

پرچمدارد شرکت ولوو به زودی عرضه می شود | S۹۰ یک سدان تمام الکتریکی

شرکت ولوو تأیید کرده است که نسل جدید سدان پرچمدار خود را با پیشرانه الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. این خودرو که در حال حاضر با نام ولوو S۹۰ شناخته می‌شود، احتمالاً در نسل آینده به نام ولوو ES۹۰ تغییر خواهد کرد.

اقتصاد پرچمدارد شرکت ولوو به زودی عرضه می شود | S۹۰ یک سدان تمام الکتریکی

نسل اول ولوو S۹۰ در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و در واقع نسخه‌ای به‌روز شده از ولوو ۹۶۰ بود که تا سال ۱۹۹۸ تولید می‌شد. نسل دوم و فعلی این مدل از سال ۲۰۱۶ در خط تولید قرار دارد و در سال ۲۰۲۰ به همراه مدل استیشن واگن ولوو V۹۰، فیس‌لیفت شد. اکنون شرکت سوئدی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه نسل سوم این خودرو است که به نام ولوو ES۹۰ شناخته خواهد شد و به عنوان یک سدان الکتریکی معرفی می‌شود.

ولوو

حدس و گمان‌ها درباره نسل جدید ولوو S۹۰

می‌توان حدس زد که ولوو ES۹۰ ظاهری شبیه به محصولات فعلی این برند سوئدی داشته باشد. به‌طور مثال در نمای جلو چراغ‌های عمودی را خواهیم دید که در کراس‌اوور پرچمدار ولوو EX۹۰ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از آن‌جایی که با یک خودروی برقی روبه‌رو هستیم، جلوپنجره مشبک رادیاتور برای این خودرو استفاده نخواهد شد. دستگیره‌های درب و آینه‌های جانبی ولوو ES۹۰ نیز از ولوو EX۹۰ قرض گرفته خواهند شد.

ولوو۱

نسل جدید ولوو S۹۰ براساس پلتفرم ماژولار SPA۲ توسعه خواهد یافت که به‌طور مشترک توسط جیلی و ولوو معرفی شده است. این پلتفرم هم‌اکنون برای توسعه ولوو EX۹۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین حدس می‌زنیم که پکیج باتری‌ها و موتور الکتریکی نسل جدید ولوو S۹۰، همانند ولوو EX۹۰ باشد. برد تخمینی این خودرو حدود ۶۴۵ کیلومتر خواهد بود.

ولوو۲

انتظار می‌رود ولوو ES۹۰ در سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی شود و تولید آن نیز در همان سال آغاز خواهد شد. البته ولوو هنوز به‌طور کامل خط محصول خود را با خودروهای برقی جایگزین نکرده است. این شرکت طی روزهای اخیر از دومین فیس‌لیفت ولوو XC۹۰ رونمایی کرد. بنابراین همچنان شانس عرضه ولوو S۹۰ با ظاهری جدید و پیشرانه‌های درون‌سوز طی چندسال آینده وجود دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها