|
کدخبر: 334712 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

هزینه برگزاری یک عروسی لاکچری برای ۲۰۰ نفر | زوج های جوان بخوانند

هزینه های عروسی سرسام آور شده است و برای برگزاری آن باید هفت خان رستم را رد کنید. هزینه ها از تالار گرفته تا به خدمت گرفتن یک گروه موسیقی خوب برای گرم شدن مراسم تان از ملزومات اولیه جشن عروسی است. در این گزارش به بررسی هزینه های ریز و درشت عروسی می پردازیم.

اقتصاد هزینه برگزاری یک عروسی لاکچری برای ۲۰۰ نفر | زوج های جوان بخوانند

همزمان با آغاز ماه ربیع شاهد برگزاری جشن های عروسی هستیم.  هزینه هایی که روزانه حساب می شود! اگر زوجی با تورم امروز قصد برگزاری مراسم ازدواج را داشته باشد باید یک مبلغ بپردازد و اگر یک روز دیگر بخواهد باید طبق قیمت های روز هزینه ها را برآورد کند. بنابراین بر سختی مراحل ازدواج جوانان غولی به اسم هزینه های جشن عروسی هم علم شده است که کم و بیش همه خانواده ها با آن سر و کار دارند.

در این گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز به بررسی هزینه های مضاعفی که در جشن های عروسی مرسوم شده است می پردازد. برای اطلاع از جزئیات این مطلب را از دست ندهید.

وام-ازدواج

هزینه اجاره تالار برای ۲۰۰ نفر مهمان

اجاره سالن ها و تالارهای مخصوص برگزاری مراسم عروسی با هزینه های متفاوتی روبروی شما است. هر چقدر تالار مد نظر شما به روزتر و اصطلاحا لاکچری تر باشد شما باید پول زیادی را هزینه کنید و بنابراین هزینه های مراسم تان چندین برابر می شود.

هزینه مربوط به تالار، علاوه بر هزینه‌های اصلی، شامل مبالغی به‌ عنوان ورودی و همچنین برخی خدمات و تشریفات است. حدودا، برای رزرو یک تالار عروسی با خدماتی مثل منوی پذیرایی، گل‌ آرایی و دکوراسیون، باید بودجه‌ای بین ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای ۱۰۰ نفر در نظر بگیرید. این هزینه با توجه به نوع منوی انتخابی و نوع تالار ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که تعداد مهمانان دو برابر باشد، هزینه‌های اصلی ثابت مانده و تنها هزینه غذا افزایش می‌ یابد.

هزینه اجاره باغ‌تالارها و خدمات و تشریفات آن‌ ها به طور خیلی چشمگیری بالاتر از تالارهای معمولی است. این مکان‌ ها معمولاً منوهای لاکچری تری را ارائه می‌ دهند و هزینه ورودی آن‌ها نیز بیشتر است. به طور کلی، برگزاری مراسم عروسی در باغ‌ تالار تجربه‌ ای لوکس‌ تر به شمار می‌ آید، اما نیازمند بودجه بیشتری است. به طور میانگین، هزینه برگزاری عروسی برای ۲۰۰ نفر در یک باغ‌تالار از ۱۵۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان و حتی بیشتر براورد می شود.

شام-عروسی

لاکچری بازی به سبک کیک های عروسی

کیک عروسی یکی از مواردی است که خرید آن برای برگزاری مراسم عروسی الزامی نیست. اما اگر به دنبال برگزاری مراسمی باشکوه‌ تر باشید، سفارش کیک عروسی می‌ تواند به افزایش رضایت شما کمک کند. عوامل مختلفی مانند تعداد طبقات کیک، طراحی آن و شیرینی‌ سرا یا قنادی که کیک را از آن سفارش می‌دهید، بر قیمت نهایی کیک عروسی تأثیرگذار است. قیمت کیک عروسی معمولاً از کیلویی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌ شود و ممکن است تا کیلویی ۶۰۰ هزار تومان نیز افزایش یابد. 

میوه و شیرینی از اجزای ضروری پذیرایی در مراسم عروسی است. هزینه‌ ای که برای خرید میوه و شیرینی باید پرداخت کنید، به تعداد مهمانان، نوع و کیفیت شیرینی و میوه‌ های انتخابی بستگی دارد. با توجه به قیمت‌های بالای این روزها در بازار میوه، باید حداقل ۲۰ میلیون تومان برای پذیرایی از حدود ۲۰۰ مهمان در نظر بگیرید.

کیک-عروسی

هزینه فیلمبرداری، آتلیه و دی جی در عروسی

هزینه‌ های آتلیه بر اساس تجهیزات عکاسی و فیلم‌ برداری، تهیه کلیپ مراسم فرمالیته و مراسم اصلی، و همچنین تهیه آلبوم عکس دیجیتال یا چاپی تعیین می‌شود. این هزینه‌ها به‌طور میانگین بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است. اگر قصد دارید هزینه‌های مراسم خود را کاهش دهید، بهتر است از تهیه کلیپ اسپرت و فرمالیته صرف‌نظر کنید یا تجهیزاتی مانند هلی‌شات را از بسته پیشنهادی آتلیه حذف نمایید. یکی از ملزومات برگزاری مراسم عروسی، انتخاب یک دی جی یا گروه موسیقی مناسب است. بدون موسیقی، جشن و شادی در این مراسم ممکن نخواهد بود. انتخاب دی جی یا گروه موسیقی از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر شهرت آنها، تحقیق و بررسی نمونه کارها می‌تواند تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری شما داشته باشد. هزینه استخدام دی جی یا گروه موسیقی نیز به شهرت و امکانات آنها وابسته است. به طور معمول، یک گروه کوچک موسیقی حداقل ۳ میلیون تومان برای اجرای برنامه در مراسم شما دریافت خواهد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها