|
کدخبر: 334821

نتایج حراج اوراق دولتی بانک مرکزی مشخص شد

آخرین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی برگزار شد و برخلاف سه حراج پیشین، در حراج بیستم، بانک‌ها به مشارکت پرداختند و حجم خرید آن‌ها به حدود ۳ همت رسید. در این حراج، بازار سرمایه به عنوان خریدار اصلی عمل کرده و حجم خرید آن به حدود ۱۴ همت افزایش یافت. در مجموع، تقریباً ۱۸ همت از اوراق دولتی در این حراج به فروش رفت.

اقتصاد نتایج حراج اوراق دولتی بانک مرکزی مشخص شد

آخرین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال جاری در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد و بانک مرکزی نتایج آن را منتشر کرد. بر اساس گزارش بانک مرکزی، حجم اوراق ارائه شده نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

برخلاف سه حراج قبلی، بانک‌ها در حراج بیستم مشارکت کردند و حجم خرید آن‌ها حدود ۳ همت بود. در این حراج، بازار سرمایه خریدار عمده بوده و حجم خرید آن به حدود ۱۴ همت رسیده است. در مجموع تقریبا ۱۸ همت از اوراق دولتی در این حراج به فروش رسیده است.

030625

افزایش فروش اوراق دولتی در حراج بیستم

در بیستمین حراج دولت، سه اوراق اراد ۱۷۱، اراد ۱۷۲ و اراد ۱۷۳ منتشر شده است. حجم عرضه اولین اوراق ۱۱ هزار میلیارد تومان و با نرخ سود ۲۸.۶ درصد است. اراد ۱۷۲ نیز به حجم ۳.۲۲ همت و با نرخ سود ۲۸.۱۹ درصدی عرضه شده است. اراد ۱۷۲ نیز به میزان ۱۱ همت منتشر شده و نرخ سود آن مانند اراد ۱۷۱ است. در مجموع، ۲۵ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان اوراق دولتی در حراج بیستم عرضه شده است.

در این حراج، برخلاف ۳ حراج قبلی که بانک‌ها در آن مشارکتی نداشتند، ۲ بانک اقدام به خرید اوراق کرده‌اند. یکی از بانک‌ها اراد ۱۷۲ را انتخاب کرده و ۳ هزار و ۵۹ میلیارد تومان از آن را خریداری کرده است. از اراد ۱۷۲ نیز بانک دیگر به میزان ۷۳۹ میلیارد تومان خریداری کرده است. بنابراین در مجموع حجم خرید بانک‌ها ۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان بوده است.

بازار سرمایه نیز اراد ۱۷۱ و ۱۷۲ را انتخاب کرده است. حجم خرید این بازار از این اوراق به ترتیب ۵.۱ همت و ۹.۶ همت بوده است. در نتیجه، حجم خرید بازار سرمایه به طور کلی ۱۴ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس، درآمد دولت در حراج بیستم اوراق دولتی به ۱۸ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به هفته قبل (۱.۵ همت) افزایش چشم‌گیری را تجربه کرده است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها