|
کدخبر: 334840

مسکن ملی وارد قسمت جذاب شد

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۲۵ شهریورماه، در جلسه شورای مسکن استان گیلان با اشاره به تعهد ساخت ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن این استان در دوره سه ساله، بیان کرد: تعهدات مربوط به طرح‌های حمایتی شهری، بازآفرینی شهری، تسهیلات خودمالک شهری و تسهیلات مسکن روستایی به ترتیب شامل ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد، ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد و ۳۰ هزار واحد می‌باشد.

اقتصاد مسکن ملی وارد قسمت جذاب شد

او با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۹۲۶ واحد از طرح‌های حمایتی شهری در حال ساخت است، اظهار داشت: همچنین ۵۹۲۴ واحد بازآفرینی شهری، ۴۰۶۴ واحد خودمالک شهری و ۲۲ هزار و ۷۹۸ واحد مسکن روستایی نیز در حال ساخت می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به صدور ۳۱ هزار و ۳۲۰ پروانه شهری ساخت مسکن در بخش خصوصی و ۴۳ هزار و ۹۲۱ پروانه روستایی، تصریح کرد: در طرح حمایتی شهری، ۱۱ هزار و ۱۷۱ واحد در قالب انبوه ساز و ۱۷۵۵ واحد در قالب گروه ساخت و طرح جوانی جمعیت محقق شده است.

فلاحتگر با بیان اینکه رتبه گیلان در بخش مدیریت زمین از ۲۳ به ۱۲ در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است، متذکر شد: تعداد کل واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن استان ۴۵ هزار و ۷۱۲ واحد است که تحقق ۴۷ درصدی برنامه ابلاغی(۹۷ هزار و ۵۵۰ واحد) را نشان می دهد.

وی از ساخت ۳۸۱۵ واحد با روش های نوین و صنعتی سازی خبر داد و بیان کرد: تعداد کل ثبت نامی های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ۳۰۸۹ نفر است که شاهد تایید نهایی ۱۳۸۶ نفر هستیم؛ تاکنون برای ۶۶۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۶۲۰ میلیارد تومان نیز انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعهد استان در مسکن محرومین شهری را ۱۴۵۰ واحد دانست و تاکید کرد: تامین زمین برای ۵۲۵ واحد در شهرهای رشت، شفت، فومن، بندرانزلی، آستارا، صومعه سرا و کیاشهر به مساحت ۲۷ هزار و ۱۵۰ مترمربع انجام شده که در اختیار بنیاد مسکن استان قرار می گیرد.

نهضت -ملی -مسکن

خبر مهم درباره تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: راهبرد ما باید شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کمتر برخوردار جامعه باشد.

«مسعود بیات‌منش» در نشست آسیب‌شناسی طرح نهضت ملی مسکن با تاکید بر بحث تامین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، افزود: این موضوع از مشکلات اصلی طرح نهضت ملی مسکن است.

وی بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تاکید و تصریح‌کرد: راهبرد ما باید شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کمتر برخوردار جامعه باشد.

بیات‌منش خاطرنشان‌کرد: باید در ستاد وزارت راه و شهرسازی وظایف ستادی مانند پشتیبانی و حل مشکل تامین مالی پروژه‌ها را انجام دهیم و مسائل اجرایی را به شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بسپاریم.

در ادامه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: باید بپذیریم که ما در وزارت راه و شهرسازی متولی بخش مسکن هستیم و این وظیفه ماست که با سیاستگذاری‌های درست در حوزه مسکن رونق ایجاد کنیم.

وزارت-راه-و-شهرسازی-1

«ارسلان مالکی» با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن نیاز به تغییر نگرش و تغییر سیاست وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین چالش‌ها در طرح نهضت ملی مسکن بحث تامین مالی و تسهیلات بانکی است که باید این موضوع را در شورای عالی مسکن پیگیری کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته درباره تامین مالی پروژه‌های مسکن از طریق بازار سرمایه اقدامات مثبتی انجام شده است، تصریح‌کرد: جذب سرمایه‌های خرد یکی از ظرفیت‌های مفید تامین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها