|
کدخبر: 335221

اقدام ویژه برای بازگشت آرامش به بازار مسکن | معاملات صوری کاهش یافت

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن اعلام کرد که در یک سال گذشته، میزان معاملات صوری از طریق سامانه خودنویس به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

اقتصاد اقدام ویژه برای بازگشت آرامش به بازار مسکن | معاملات صوری کاهش یافت

صادقی، کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه طی یک سال گذشته شاهد ایجاد آرامش در بازار مسکن هستیم گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که در بازار اجاره مسکن از سوی دولت برقرار شد از جمله راه اندازی سامانه خودنویس شاهد ایجاد یک آرامش و امنیت در روند معاملات مسکن هستیم.

وی با بیان اینکه سامانه خودنویس به‌ عنوان یکی از پیشرفته ترین ابزار‌های هوشمند در حوزه مسکن به ویژه در بازار اجاره به شمار می رود، گفت:  این سامانه تأثیر بسزایی در تنظیم و کنترل بازار رهن و اجاره داشته است.

اجاره-مسکن

کارشناس سیاست گذاری مسکن تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای این سامانه، ایجاد قدرت انتخاب برای مردم است تا بتوانند بدون نیاز به مراجعه به مشاوران املاک، قرارداد‌های خود را به‌صورت رایگان و آسان در بستر سامانه خودنویس ثبت کنند.

صادقی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مزیت های سامانه خودنویس ۲۴ ساعته بودن فعالیت این سامانه است گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی که انجام شده این سامانه ۲۴ ساعته و در تمامی طول هفته به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته که از طریق آن افراد بتوانند کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

او بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته و طبق اعلام بسیاری از مستاجران این سامانه به گونه ای طراحی شده است روند استفاده از آن برای مستاجران بسیار راحت و آسان بوده و همین امر باعث شده که  فرآیند عقد قرارداد‌ها آسان تر شود‌.

کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان پیش از راه اندازی این سامانه ما شاهد آن بودیم معاملات صوری در بازار اجاره مسکن افزایش یافته و همین امر خود باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مستاجران شده بود گفت: در بازار اجاره مسکن انحصاری در واحدهای مسکونی از سوی دلالان وبرخی از مشاوران املاک ایجاد شده بود که خود باعث شده بود مستاجران با مشکلات و موانع بسیاری روبرو شوند و همین امر بازار را با نابسامانی همراه کرده بود.

صادقی تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که انحصار از بازار اجاره مسکن برداشته شود و این اقدام هم تنها از طریق سامانه خودنویس اجرایی می شود که خوشبختانه توانستیم با راه اندازی این سامانه و تکمیل تمامی بخش های آن مشکلات پیش روی مستاجران را برداریم‌.

کارشناس سیاست گذاری مسکن افزود: تداوم استفاده از سامانه خودنویس از سوی کاربران می تواند بازار مسکن را به سمت ثبات و رونق هدایت کند بنابراین باید این موضوع از سوی دولت جدی تر پیگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها