|

اختصاصی گسترش نیوز؛

سامورایی ژاپنی دل طرفدارانش را آب کرد | در مورد LX600 بیشتر بدانیم

در سال ۲۰۲۲ شرکت خودروسازی ژاپنی تصمیم گرفت از یکی ز محصولات شاسی بلند خود رونمایی کند. کمپانی لکسوس LX600 مدل ۲۰۲۲ را که نسخه جدیدتر و لاکچری تری نسبت تویوتا لندکروز، که تقریبا ۲ ماه قبل از این خودرو به بازار آمده بود را رونمایی کرد.زمانی که این خودرو واردا بازار شد منتقدان بدلیل داشتن ظاهری لاکچری آن را خودرویی بدون قابلیت آفرود تلقی کردند.

اقتصاد سامورایی ژاپنی دل طرفدارانش را آب کرد | در مورد LX600 بیشتر بدانیم

نسل چهارم لکسوس LX سرانجام دو سال پیش پس از یک دوره ۱۴ ساله، جایگزین مدل قدیمی شد. این سامورایی ژاپنی که توانست در سال ۲۰۲۲ توسط لکسوس تولید و بازار عرضه شود خودروی  LX 600 بود که به سرعت جای خود را در بازار خودرو پیدا و تثبیت کرد.

لکسوس LX 600 مدل ۲۰۲۲ علاوه بر اینکه روی پلتفرم مشترکی با تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ ساخته شده، و وزن آن نسبت به مدل قبلی خود ۲۰۰ کیلوگرم نیز کاهش یافته است.این خودرو دارای پیشرانه و گیربکس یکسانی نیز با هم‌خانواده خود است.همان طور که گفته شد LX 600 دارای ظاهری لاکچری است اما دارای پیشرانه قوی و سیستم دو دیفرانسیل سه حالته و چهار چرخ متحرک، توانایی آفرودی همانند لندکروز می باشد.

یکی از ویژگی هایی که در طراحی این خودرو به چشم می خورد جلو پنجره بزرگ و افقی است که ظاهری جذاب تر به آن داده است. چراغ های عقب این خودرو به هم پیوسته از نوع LED است که آن را نسبت به تویوتا لندکروز متفاوت تر کرده است.  فاصله بین دو محور جلو و عقب آن مانند قبل ۲۸۵۰ میلی‌متر است. در این مدل LX جذابترین بخشی که می توان به آن اشاره کرد فضای کابین آن است که می تواند معنای واقعی لوکس بودن را در آن درک کرد. لکسوس LX 600 مدل ۲۰۲۲ دارای سه ردیف صندلی است و گنجایش ۶ تا ۷ سرنشین را دارد. این شاسی‌بلند لوکس یکی از جادارترین خودروها است و صندوق عقب آن می‌تواند حدود ۹۰۰ لیتر بار را در خود جای دهد.

یکی دیگر از جذابیت های داخلی لکسوس ال ایکس ۶۰۰ صندلی های مستقلی است که می توان تا ۴۸ درجه تغییر زاویه داد.

لکسوس۴

مشخصات فنی لکسوس LX 600 مدل ۲۰۲۲

قدرت تولید شده موتور این خودرو به وسیله یک گیربکس ۱۰ سرعته به تمام چرخ ها منتقل می شود. این خودرو بر روی پلتفرم جدیدی قرار گرفته است که با تویوتا سکویا و تاندرا مشترک است. لکسوس LX 600 از یک موتور V6 دو توربو شارژ به جای پیشرانه V8 تنفس طبیعی که در مدل‌های قبلی لکسوس LX استفاده می‌شد بهره می برد.این موتور دارای قدرت ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متراست. مدل‌های قدیمی‌تر موتور بسیار بزرگ‌تر و پرمصرف‌تری داشتند و ظاهر متفاوتی نیز داشتند. با توجه به گفته های لکسوس، دنده یک قدرت موتور را برای استارت نرم و رانندگی روی سطوح ناهموار افزایش می‌دهد.

لکسوس۲

سرعت این خودرو در عرض ۶.۹ ثانیه از صفر به صد کیلومتر نیز می رسد، و حداکثر سرعت آن ۲۰۸ کیلومتر در ساعت است که عملکرد قابل توجهی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

قابلیت یدک‌کشی فقط ۴۵ تا ۱۳۶ پوند کمتر از ناویگیتور است، به طوری که هر تریم LX با ظرفیت یدک‌کشی 3,629 کیلوگرم مجهز شده است. بسته Tow با اتصال تریلر در همه تریم‌ها استاندارد است. با یک جعبه دنده انتقال قدرت دو سرعته، حدود هشت اینچ فاصله از زمین و کنترل خزش استاندارد با کمک چرخش، LX نیز در محدودیت‌هایی که اندازه و وزنش تحمیل می‌کند، به طور شگفت‌انگیزی در مسیرهای آفرود پیشرفت خواهد کرد.

سیستم تعلیق این خودرو استاندارد و عالی است.این مسئله با کمک فنر های تطبیقی نصب شده در سطح Premium بهبود نیز یافته است. لکسوس Lx600 مدل ۲۰۲۲ در دبی قیمت پایه ۵۰۰ هزار درهم و در نسخه الترا لاکچری از ۶۰۰ تا ۶۶۰ هزار درهم.

لکسوس

کدخبر: 336079

ارسال نظر