|

اختصاصی گسترش نیوز

نگاهی تاریخی به کادیلاک فلیت وود ۱۹۷۶

خودروهای کلاسیک در ایران از جایگاه و اهمیت ویژه ای برای ماشین بازان و کسانی که به خودروهای کلاسیک علاقه دارند برخورددار است.این خودرو ها نه تنها از قیمت افتاده، بلکه مانند قالیچه کرمان هر روز به قیمتشان افزوده می شود. این افزایش قیمت به عوامل مختلفی مانند تعداد موجود از آن اتومبیل، عمر اتومبیل، سالم بودن موتور و مشخصه های فنی دیگری بستگی دارد.یکی از خودروهای لوکس و کلاسیکی که امروز برای برسی به آن پرداخته شده است خودروی کادیلاک فلیت وود مدل ۱۹۷۶ است که از خودروهای دربار پهلوی نیز محسوب می شود.

اقتصاد نگاهی تاریخی به کادیلاک فلیت وود ۱۹۷۶

خودروی کلاسیک کادیلاک فلیت وود مدل ۱۹۷۶ است. این خودرو به حق یکی از ماشین های لوکسی و حیرت انگیزی است که در بین سال های ۱۹۴۷ تا ۱۹۹۶ توسط شرکت کادیلاک آمریکا طراحی و تولید شد.نام فلیت وود در ابتدا برای ۶۰ اتومبیلی که موفق به کسب پلاک شدند استفاده شد. کادیلاک فلیت وود در طول مدت تولید خود همیشه از دنده اتوماتیک نیز بهره برد و مجهز به موتورهای ۶ و ۸ سیلندر بوده است.این خودرو در مدل های مختلفی مانند کانور تیبل، کوپه و سدان نیز ساخته شد.

کادیلاک۱

فلیت‌وود در سال ۱۹۷۷ با معرفی کادیلاک فلیت‌وود بروگام و کادیلاک فلیت‌وود لیموزین، که به‌ترتیب جایگزین فلیت‌وود سیکستی اسپیال بروگام و فلیت‌وود ۷۵ شدند، تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از نام‌های سری کادیلاک شد. در سال ۱۹۸۵، فلیت وود به یک سریال جداگانه تبدیل شد.تعدادی از این خودرو در همان سالهای تولید وارد ایران شد و یکی از خودروهای تشریفاتی دربار پهوی هم بوده است.اکنون تعداد کمی از این کادیلاک در بازار خودرو نیز دیده می شود.

فلیت وود که بزرگترین خط تولید سوم کادیلاک را در اختیار داشت در بیشتر طول عمر خود  به یک لیموزین بود که از آن برای جابجایی افراد برجسته نیز استفاده می شد. فاصله بین چرخ ها در مدل دویل به ۳۳۰۰ میلی متر ارتقا یافت.یکی از نکاتی که گفتنش خالی از لطف نیست این است که یک حلقه یدک کش به تولیدی های سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۶ نیز اضافه شد.با اضافه کردن این حلقه و فاصله بیشتر بین دو چرخ قدرت یدک کشی این خودرو را به ۳۲۰۰ کیلوگرم ارتقا داد که برای این خودرو با ان مشخصات وزنی ایده آل محسوب می شود.

مشخصات فنی

اگر بخواهیم موتور این خودرو را بررسی کنیم می توان گفت از بزرگترین پیشرانه جنرال موتورز بهره می برد.این پیشرانه ی ۸.۲ لیتری V8 بود که ۲۰۵ اسب بخار قدرت تولید می کرد.

کادیلاک به کمک یک جعبه دنده ۳ سرعته اتومات از طول بدنه ای معادل ۶.۲۸ متر برخوردار بوده و در کشورمان جزو خاص‌ترین اتومبیل‌های کلاسیک است. این سری که با کد شصت اسپیشیال بروگام نیز شناخته می‌شود در نمونه‌های سالم قیمتی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان خواهد داشت. پس از اینکه شرکت فیشر بادی شرکت بدنه فلیت‌وود را در سال ۱۹۲۵ خریداری کرد، بدنه‌های فلیت‌وود منحصراً برای کادیلاک محفوظ بود. تا سال ۱۹۲۹، جنرال موتورز سهام باقی مانده فیشر را خریداری کرد تا مالک انحصاری هر دو شرکت شود.

شرکت بدنه فلیت‌وود در فلیت‌وود، پنسیلوانیا، توسط هری اوریچ در قرن نوزدهم تأسیس شد. پس از مدل سال ۱۹۹۶، کادیلاک خط تولید فلیت وود را متوقف کرد زیرا جنرال موتورز به تولید خطوط سدان فول سایز در آمریکای شمالی پایان داد.

کدخبر: 336403

ارسال نظر

 

آخرین اخبار