|

پای باقلوا به گوگل باز شد | سال ۲۰۲۵ برای ایرانیان ویژه می شود

آیا تصور می‌کنید اسم رمز برای اندروید ۱۶ چیست؟ بله، باقلوا. همان دسر محبوبی که در ایران دوست داریم. گزارش شده است که گوگل قصد دارد از این نام رمز برای توسعه آخرین نسخه اندروید استفاده کند.

اقتصاد پای باقلوا به گوگل باز شد | سال ۲۰۲۵ برای ایرانیان ویژه می شود

اگرچه همچنان منتظر عرضه عمومی اندروید ۱۵ هستیم، اما به گزارش androidauthority، به نظر می‌رسد که گوگل شروع به کار روی اندروید ۱۶ را با نام رمز "باقلوا" کرده است.

نکته‌ای که در این نام‌گذاری جلبه توجه می‌کند، این است که معمولا گوگل برای نسخه‌های عمومی اندروید اسامی شیرینی‌ها را انتخاب نمی‌کند و فقط در مراحل توسعه، از آنها به عنوان کدهای رمز استفاده می‌کند. مثلا، اسم رمز اندروید ۱۵ «بستنی وانیلی» بود و حالا به نظر می‌رسد اسم رمز اندروید ۱۶ باقلوا (Baklava) باشد. این شیرینی علاوه بر کشورمان، در دیگر مناطق مانند ارمنستان، یونان و ترکیه نیز محبوب است.

همچنین انتخاب این اسم به عنوان اسم رمز اندروید ۱۶ کمی غیرمنتظره است؛ چراکه گوگل معمولا برای اسم‌گذاری از نام‌هایی که با حروف الفبای متوالی شروع می شوند استفاده می‌کرد. بر همین اساس انتظار می‌رفت نامی که برای اندروید ۱۶ در نظر گرفته شود، با حروف W مثل «وافل» (Waffle) استفاده شود یا گزینه دیگری مثل «Whoopie Pie» (نوعی پای شیرین) باشد. بااینحال کارکنان گوگل در داخل شرکت همچنان از نسخه جدید سیستم عامل اندروید با عنوان «اندروید W» یاد می‌کنند.

گوگل در سال‌های اخیر به دلیل تغییراتی که در الگوهای نام‌گذاری نسخه‌های اندروید انجام شد، مجبور شد، از حروف الفبا برای نام‌های رمز استفاده کند. یعنی هر نسخه جدید اندروید معمولا با یک حرف خاص شروع می‌شود و این حروف باید به ترتیب الفبا انتخاب شوند.

باقلوا-و-اندروید

اسم رمز اندروید ۱۶ Baklava است

مثلا آخرین بیلد اندروید ۱۴ با حروف U شروع می‌شود که به اسم Upside Down Cake ( کیک وارونه) مرتبط است. بر همین اساس انتظار می‌رفت که بعد از استفاده از حرف U، از حروف بعدی مثل، X، Y و Z برای نام‌گذاری استفاده شود.

اما از آنجایی که نام‌های شیرینی که با این حروف آغاز می‌شوند کم است، گوگل تصمیم گرفت در سال‌های آینده اول حرف شناسه‌های بیلد را تغییر دهد و به جای استفاده از  حرف U از حرف A برای شناسه‌های بیلد استفاده کند. در واقع گوگل با این تغییر دوباره از اول حروف الفبا شروع به نام‌گذاری خواهد کرد تا با محدودیت‌های حروف آخر الفبا روبرو نشود.

برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود که بیلدهای جدیدی که در سال ۲۰۲۵ ساخته می‌شوند با حروف B آغاز شوند. این تغییر در نام‌گذاری و شماره‌گذاری بیلدها به گوگل کمک می‌کند تا نظم بهتری به ساختار مدریتی و معرفی نسخه‌های بعدی اندروید بدهد. بااینحال گوگل هنوز دراین باره توضیح رسمی ارائه نکرده است.

اندروید

منبع: تکراتو
کدخبر: 336413

ارسال نظر