|

اختصاصی گسترش نیوز:

قیمت تور کربلا با قطار از تهران | با کمترین هزینه به بهشت زمین سفر کنید +جدول قیمت

زیارت امام حسین (ع) به عنوان یکی از بافضیلت‌ترین و پربرکت‌ترین اعمال شناخته می‌شود. تورهای زیارتی کربلا به طور روزانه از تهران و شهرهای مختلف ایران برگزار می‌گردند. در این میان، تهران نقش بیشتری در این کاروان‌های زیارتی کربلا ایفا می‌کند و تنوع بیشتری در ارائه تورهای کربلا با خدمات مختلف دارد. در ادامه، اطلاعات کاملی درباره جزئیات تور تهران به کربلا ارائه خواهیم داد؛ قیمت تور کربلا از تهران را مشخص کرده و امکانات و مزایای این کاروان‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اقتصاد قیمت تور کربلا با قطار از تهران | با کمترین هزینه به بهشت زمین سفر کنید +جدول قیمت

با توجه به هزینه‌های کمتر سفر زمینی به کربلا، هر روزه تورهای زمینی کربلا از تهران به سمت عتبات عالیات در قالب چندین کاروان برگزار می‌شود. در این گزارش، به بررسی قیمت تور کربلا با قطار از تهران خواهیم پرداخت. اگر قصد سفر به کشور عراق را دارید، با ما همراه باشید.

تور-کربلا

تور کربلا با قطار از تهران

تور کربلا با قطار یکی از بهترین سفر های زیارتی است که اخیراً با کمک شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به لیست حمل و نقل به کربلا اضافه شده است. سابق بر این زائران یا با هواپیما و یا به وسیله اتوبوس به کربلا و نجف سفر می‌کردند. اما حالا امکان حرکت به سمت کربلا به وسیله قطار وجود دارد.

مسیر حرکت تور کربلا با قطار

همانطور که گفته شد؛ قطار یکی از گزینه‌های سفر زمینی به کربلا است. بلیط قطار تهران به کربلا به‌صورت پیش فروش و طی اطلاعیه سازمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران عرضه می‌شود.

پیش از این مسیر حرکت تور کربلا از تهران به شکل زیر بود:

در تهران⇐قطار⇐⇐شلمچه  توقف بابت چک کردن پاسپورت ⇐⇐⇐ اجازه خروج از کشور در مرز  از شلمچه ⇐ با اتوبوس ۳۰ کیلومتر⇐ بصره.

از بصره⇐قطار⇐⇐کربلا. لازم به ذکر است مسیر مرز شلمچه تا شهر کربلا در سال ۱۴۰۳ به صورت کامل ریلی بهره برداری خواهد شد.

لازم به ذکر است گفته شده است مسیر مرز شلمچه تا شهر کربلا در سال ۱۴۰۳ به صورت کامل ریلی بهره برداری خواهد شد.

سفر به کربلا با قطار (قطار تهران - کربلا) سفری ترکیبی خواهد بود و حدود ۳۰ ساعت زمان می‌برد؛ این سفر ریلی تنها از طریق مرز شلمچه صورت می‌گیرد. قیمت بلیت قطار تهران کربلا ۱۴۰۳، شامل مجموع هزینه‌های قطار تهران به شلمچه، اتوبوس از شلمچه تا بصره، قطار بصره تا کربلا و بیمه سفر است و مسافران باید هزینه برگشت با قطار را نیز به‌طور جداگانه در محاسبات خود لحاظ کنند.

کربلا-با-قطار

در سفر به کربلا با قطار، زائران در ایستگاه راه آهن تهران سوار قطار‌های کوپه‌ای (چهارتخته) یا اتوبوسی تهران به شلمچه می‌شوند.

قطار تهران - کربلا پس از حرکت از تهران تا رسیدن به شلمچه در ایستگاه‌های قم، اراک، دورود، اندیمشک، اهواز و خرمشهر توقف دارد و افراد می‌توانند در این ایستگاه‌ها نیز سوار شوند.

مبدا سفر (هرچه به مرز عراق نزدیک‌تر باشد، بلیت ارزان‌تر خواهد بود)، نوع قطار (کوپه‌ای یا اتوبوسی) و زمان سفر (ایام پیک بلیت گران‌تر است) عوامل موثر در قیمت بلیت قطار تهران - کربلا هستند. قطار برگشت از کربلا به‌سمت تهران نیز در روزهای شنبه حرکت و همان مراحل مسیر رفت را طی می‌کند.

طبق وعده مسئولان عراقی خط ریلی مرز شلمچه تا شهر بصره در سال ۱۴۰۳ به‌صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید. اگر قصد دارید به‌صورت فردی یا خانوادگی و بدون کاروان به کربلا سفر کنید، سفر با قطار روشی مناسب است. در این سفر نیز گذرنامه مسافران باید حداقل ۶ ماه (از تاریخ خروج از مرز ایران) اعتبار داشته باشد.

نوع حرکت تور شهر مبدا مدت زمان اقامت قیمت تور
 قطار کوپه ای و اتوبوس تهران ۴ شب کربلا ۲ شب نجف ۱۵.۹۰۰.۰۰۰ تومان
قطار کوپه ای و اتوبوس تهران ۴ شب کربلا ۲ شب نجف ۱۶.۹۰۰.۰۰۰ تومان
اتوبوسی مشهد ۷ شب ۱۰.۹۴۰.۰۰۰ تومان
اتوبوسی تهران ۶ شب و ۷ روز ۱۴.۴۴۰.۰۰۰ تومان

قیمت-تور-کربلا

قبل از سفر به کربلا این نکات را درنظر داشته باشید

حتماً قبل از سفر، از شرایط آب و هوایی کربلا و نجف مطلع شوید تا غافل‌گیر نشوید و بتوانید لباس و وسایل مناسب همراه خود ببرید.

در‌صورتی‌که تمایل دارید شب جمعه در کربلا حضور داشته باشید، با کارشناس رسم زیارت، این موضوع را مطرح کنید تا بهترین کاروان زیارتی کربلا، مناسب برای شما، پیشنهاد گردد.

گذرنامه شما از زمان حرکت حداقل باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

حتماً سطح کیفی هتل و نزدیکی آن به حرم را جهت خرید تور کربلا، مدنظر قرار دهید تا در سفر عتبات عالیات خود دچار سختی نشوید.

به‌ لحاظ تفاوت فرهنگ دو کشور، لطفاً موارد مربوط به پوشش را در شهرهای زیارتی کربلا، نجف، کاظمین و سامرا حتما مدنظر قرار دهید تا مشکلی برای شما و همراهانتان ایجاد نشود.

دارو به‌میزان لازم برای نهایتاً ۱۰ روز به‌همراه داشته باشید و از بردن دارو‌های ممنوعه بپرهیزید.

بانوان از تردد شبانه و بدون همراه، به‌خصوص در محیط‌های خلوت، جداً خودداری کنند.

در‌صورتی‌که قصد خرید و گردش را دارید، قبل از سفر با مطالعه مجله گردشگری رسم زیارت، از اماکن گردشگری و بازارهای شهر‌های کربلا و نجف مطلع شوید.

به برنامه‌ها و تصمیمات مدیر کاروان پایبند باشید؛ هیچ‌گاه از کاروان جدا نشوید و تنهایی به شهرهای مختلف داخل عراق سفر نکنید.

کدخبر: 336443

ارسال نظر