|

کارت زرد به دولت پزشکیان | هشدار جدی در مورد گرانی قیمت بنزین

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاددان، مخالفت خود را با افزایش قیمت بنزین و یکسان‌سازی نرخ ارز اعلام کرد. وی با تأکید بر عدم موافقت خود با افزایش قیمت بنزین، بیان کرد: حاکمیت به دنبال جبران ناکارآمدی‌های خود از طریق فشار به مردم است.

اقتصاد کارت زرد به دولت پزشکیان | هشدار جدی در مورد گرانی قیمت بنزین

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاددان، اظهار داشت: این صحبت من به معنای واقعی شدن قیمت‌ها نیست، اما سوال این است که علت افزایش مصرف چیست؟ آیا به خاطر قیمت بنزین است یا به دلیل خودروهایی که تولید کرده و به مردم می‌دهیم؟ یا اینکه به دلیل کمبود وسایل حمل و نقل و یا تراکم یک پنجم جمعیت در تهران است؟ ما این مجموعه علل را نادیده گرفته‌ایم و ناکارآمدی‌های گذشته را فراموش کرده‌ایم و اکنون می‌خواهیم هزینه این ناکارآمدی‌ها را از جیب مردم بگیریم.

این اقتصاددان با تاکید براینکه اصلا توصیه نمی کنم در شرایط فعلی دولت دست به قیمت بنزین یا قیمت ارز بزند گفت:  وزیر اقتصاد دائما از نرخ تک ارزی می گویند، درست است که این رانت، سوبسید و یارانه است ولی وقتی نابرابری زیاد شد ناچار هستیم از یارانه و سوبسید استفاده شود. مهم ایسن است که نباید اجازه داد از این سوبسید و یارانه سوءاستفاده شود.

مشروح اظهارات این اقتصاددان در مخالفت با افزایش قیمت حامل های انرژی را در فیلم بالا ببینید.

منبع: اقتصاد ۱۰۰
کدخبر: 336959

ارسال نظر