|

قیمت بسته‌ های ترافیکی در سال ۱۴۰۳ | طرح ترافیک هم نجومی شد!

بسته‌های ترافیکی سال ۱۴۰۳ به صورت ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه ارائه می‌شوند و هزینه هر یک از آن‌ها بر اساس مدت زمان استفاده متفاوت است. این بسته‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با پرداخت هزینه‌ای ثابت، به مدت معین در محدوده طرح ترافیک تردد کنید.

اقتصاد قیمت بسته‌ های ترافیکی در سال ۱۴۰۳ | طرح ترافیک هم نجومی شد!

هزینه پایه برای ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۱۴۰۳، ۷۵ هزار تومان برای هر روز تعیین شده است. این مبلغ می‌تواند بسته به ساعت ورود و خروج و همچنین داشتن معاینه فنی برتر متغیر باشد. به عنوان مثال، ورود بعد از ساعت ۱۰ صبح و خروج قبل از ساعت ۱۶ ممکن است هزینه کمتری را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند، از تخفیف‌هایی بهره‌مند خواهند شد.

علاوه بر این، می‌توانید بسته‌های ترافیکی را به صورت ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه خریداری کنید که هزینه‌های آن نیز متفاوت است.
خیابان-قزوین

بسته‌ های ترافیکی سال ۱۴۰۳ به صورت ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه ارائه می‌شوند و هزینه هر کدام بر اساس مدت زمان استفاده متغیر است. این بسته‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با پرداخت هزینه‌ای ثابت، به مدت مشخصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنید. قیمت هر بسته به شرح زیر است:

بسته شش‌ماهه: ۸ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان
بسته سه‌ماهه: ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان

این بسته‌ها به کاربران اجازه می‌دهند در طول مدت اعتبار بسته، از محدوده طرح ترافیک استفاده کنند و هزینه‌ها به نوعی برای کاربران منظم و پرتردد به‌صرفه‌تر از پرداخت روزانه است​.

اگر به دنبال خرید یا مدیریت این بسته‌ها هستید، می‌توانید از طریق سامانه "تهران من" اقدام کنید.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز در این باره گفت: رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن های مورد تایید شهرداری تهران انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند.

باید دانست امکان رزرو طرح حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز نیز وجود دارد. طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است و در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد شهروندان تا پایان همان روز امکان رزرو دارند.

البته داشتن معاینه فنی برتر نیز ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است و اگر خودرویی با معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰:۰۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶:۰۰ از محدوده خارج شود باید مبلغ  ۶۳ هزار تومان به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و ۳۱هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا پرداخت کند.

در صورت داشتن معاینه فنی عادی به تعرفه های فوق مبلغ ۲۵ درصد اضافه خواهد شد.

برای ساکنین محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا هم مانند سال گذشته تسهیلاتی ارائه می شود و مالکان و مستأجران با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری می‌توانند از تسهیلات تعیین شده همانند گذشته استفاده نمایند.

منبع: اقتصادآنلاین
کدخبر: 337245

ارسال نظر

 

آخرین اخبار