|

فوری | اطلاعیه مهم درباره قیمت بنزین

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران در پاسخ به گزارشی اعلام کرد که در صورت تماس با شماره ۰۹۶۲۷ و ارائه اطلاعات از سوی مردم درباره تخلفات در عرضه بنزین سوپر، با متخلفان برخورد خواهد شد. همچنین قیمت مصوب تعیین شده ۱۵۰۰۰ ریال برای بنزین معمولی با کارت شخصی و ۳۰۰۰۰ ریال برای بنزین نرخ دوم و ۳۵۰۰۰ ریال برای بنزین سوپر اعلام نمود.

اقتصاد فوری | اطلاعیه مهم درباره قیمت بنزین

پیرو انتشار گزارشی با عنوان "حواشی تجارت بنزین سوپر در تهران/ بازار سیاه تشکیل می‌شود؟ "، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران اعلام کرد: "عرضه بنزین معمولی و سوپر در کلیه جایگاه‌های عرضه فرآورده در سطح کلانشهر تهران و شهرستان‌های تابعه بر اساس قیمت مصوب تعیین شده ۱۵۰۰۰ ریال برای بنزین معمولی با کارت شخصی و ۳۰۰۰۰ ریال برای بنزین نرخ دوم و ۳۵۰۰۰ ریال برای بنزین سوپر دریافت می‌شود.

لذا هرگونه عرضه خارج از قیمت مصوب تخلف محسوب شده و با متخلفین برابر مقررات برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین از کلیه شهروندان گرامی تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ذکر مشخصات جایگاه و تاریخ و ساعت نسبت به اعلام شکایت با سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۰۹۶۲۷ تماس حاصل فرمایند.

شایان ذکر است بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران بصورت مستمر بر عملیات توزیع و عرضه فرآورده در جایگاه‌های سوخت مایع نظارت دارند، یادآور می‌شود تحقق این امر مهم و حصول نتیجه بهتر نیاز به همکاری صمیمانه شهروندان محترم دارد. "

بنزین سوپر یا معمولی؟

عدد اکتان مقیاسی برای سنجش کیفیت سوخت است. هرچقدر عدد اکتان بالاتر باشد، بنزین از کیفیت بهتری برخوردار است. تفاوت بنزین سوپر و معمولی هم فقط در عدد اکتان است. بنزین معمولی که بیشترین سوخت مصرفی در ایران است با عدد اکتان 87، به رنگ صورتی مایل به قرمز عرضه می‌شود و در مقابل بنزین معمولی، بنزین سوپر که به رنگ سفید و سبز موجود است، همان بنزین معمولی است که با افزودن مقداری مواد افزودنی، به عدد اکتان 95 می‌رسد.

همهٔ ما در مورد خصوصیات بنزین سوپر شنیده‌ایم که مواد افزودنی موجود در بنزین سوپر باعث می‌شود که آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود، احتراق خودرو بهینه‌تر انجام شود، مصرف سوخت کاهش پیدا کند و صدای خودرو کم شود. به‌نظر شما تمامی این موارد صحت دارد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است به سراغ دفترچهٔ راهنمای خودروی خودتان بروید و میزان اکتان در سوخت خودرو را بررسی کنید. برخی از خودروها مثل خودروهای لوکس وارداتی به‌دلیل اینکه موتور خودروها به‌گونه‌ای دقیق و حساس در سرعت احتراق طراحی شده‌اند، نیاز به سوخت با کیفیت دارند و در صورت عدم استفاده از بنزین سوپر، به مشکل می‌خورند اما بیشتر خودروهایی که در ثبت نام ایران خودرو موجود هستند، با بنزین‌های معمولی هم سازگارند.

پمپ_بنزین

آیا بنزین سوپر در کاهش و یا افزایش مصرف سوخت موثر است؟

کارشناسان خودرو اظهار کردند که استفاده از سوخت بی‌کیفیت باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود اما استفاده از بنزین‌های با کیفیت باعث افزایش راندمان سوخت و کاهش مصرف سوخت می‌شود. کیفیت سوخت می‌تواند ناشی از تفاوت بنزین یورو 4 و 5 و یا ناشی از سوپر یا معمولی بودن بنزین باشد.

اما چطور نوع سوخت در کاهش مصرف موثر است؟ در ادامهٔ این مطلب با خودرو بانک همراه باشید تا دلایل افزایش مصرف سوخت را بررسی کنیم.

• با استفاده از بنزین‌های معمولی انژکتورهای ماشین شما کثیف می‌شوند و به مرور زمان باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود

• تغذیه خودرو با سوخت‌هایی با اکتان پایین منجر می‌شود که شمع‌ها معیوب شوند

منبع: همشهری
کدخبر: 337281

ارسال نظر