|

اختصاصی گسترش نیوز؛

گرفتاری مستاجران ۲ برابر شد | نرخ اجاره بها افزایش می یابد

تحولات منطقه ای اخیر منجر به این موضوع شده است که کارشناسان حوزه مسکن در خصوص آینده بازار هشدارهایی بدهند. طبعا هر گونه تشدید تنش ها در منطقه میان ایران و اسرائیل می تواند در تغییر نرخ مسکن و قیمت اجاره بها تاثیرگذار باشد. در گزارش ضمن بررسی این موضوع، آخرین قیمت آپارتمان در پایتخت را ذکر خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اقتصاد گرفتاری مستاجران ۲ برابر شد | نرخ اجاره بها افزایش می یابد

درهفته های اخیر تنش های میان ایران و اسرائیل تشدید شده است و دود این اتفاقات در آینده نزدیک می تواند به چشم بازارهای مالی برود. اولین اثر این وقایع در نرخ ها خود را نشان می دهد و افزایش بهای برخی شاخص ها ناگزیر خواهد بود. برخی تحلیلگران بازار مسکن نسبت به آینده نگاه خوشبینانه ای ندارند و هشدارهایی را در خصوص رشد قیمت مسکن عنوان کردند.

بازار مسکن معمولا از اتفاقات جانبی تاثیر می پذیرد و هر گونه تغییری در نرخ ارز می تواند موجی از دگرگونی را در نرخ ها ایجاد کند. نرخ اجاره بها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افزایش قیمت اجاره خانه در پیوند با این موضوع می تواند یک امر بدیهی و محتمل باشد.

با نگاهی به آخرین قیمت های مسکن در مناطق مختلف پایتخت می توان به این نکته رسید که ثبات قیمتی در بازار وجود دارد اما اینکه این رکود تورمی تا کجا ادامه داشته باشد، مشخص و روشن نیست.

به عنوان مثال، یک واحد مسکونی در شهرک لاله، با قیمت هر متر ۲۱۳ میلیون تومان به فروش می رسد. مطابق قیمت مسکن در ۱۹ مهر ۱۴۰۳، خانه‌ای در  میدان فاطمی، متری ۱۲۷ میلیون تومان معامله می شود. در تصویر زیر می توانید آخرین قیمت خانه در تهران به تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ شهریور را مشاهده کنید.

گسترش نیوز برای شما آخرین قیمت خانه در برخی از مناطق تهران را جمع آوری کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

قیمت مسکن در تهران ۱۹ مهر ۱۴۰۳

نام محله قیمت هر متر مربع
شهرک لاله ۲۱۳ میلیون تومان
میدان فاطمی ۱۲۷ میلیون تومان
شمشیری ۶۴ میلیون تومان
بلوار الغدیر ۵۱ میلیون تومان
جوادیه ۵۰ میلیون تومان

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز حوزه مسکن و آخرین تحولات در بازار اجاره، سرویس راه و مسکن پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 337328

ارسال نظر