|

پاتک هوش مصنوعی به اینستاگرام و فیسبوک

متا به زودی قصد دارد ویدیوهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی را به اینستاگرام و فیسبوک افزوده کند. این ویژگی امکان ایجاد ویدیوهای جذاب توسط تبلیغ‌کنندگان از تصاویر ثابت را فراهم می‌کند.

اقتصاد پاتک هوش مصنوعی به اینستاگرام و فیسبوک

براساس گزارشی از The Verge، این قابلیت که به تازگی به برنامه‌های تحت توسعه متا افزوده شده است، به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد که از یک تصویر ثابت، ویدیو متحرک ایجاد کنند. به عنوان مثال، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از ابزار انیمیشنی متا، یک تصویر از یک شیشه مربا را آپلود کنند و از این ابزار برای احاطه توت‌فرنگی در اطراف آن استفاده نمایند.

هوش مصنوعی ابزار جدید متا قادر است از پیکسل‌هایی که معمولا دیده نمی‌شوند، در فریم‌های مختلف ویدیو بسازد. عملکرد این ویژگی مشابه با تکنیک‌های ویرایش تصویر است که اجازه گسترش پس زمینه را می‌دهد.

ابزار جدید متا است با استفاده از هوش مصنوعی، پیکسل‌هایی را که در قالب معمول دیده نمی‌شوند، در هر فریم ویدیو تولید کند. این قابلیت مشابه تکنیک‌های ویرایش تصویر است که امکان گسترش پس‌زمینه را فراهم می‌کند.

طبق اعلام متا، این ابزارها از ابتدای سال ۲۰۲۵ به طور گسترده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گفته شده که ویدیوهای تبلیغاتی که با هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند در بخش ویدیو تمام صفحه‌ای فیسبوک قابل مشاهده است.

البته متا اولین شرکتی نیست که از این فناوری استفاده می‌کند. ماه پیش هم آمازون ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر کرد که طبق عکس محصول ویدیو تبلیغاتی ایجاد می‌کرد. همچنین تیک تاک هم در حال آزمایش این ویژگی است و قصد دارد آواتارهای تولید شده با هوش مصنوعی را به منظور تبلیغات استفاده کند.

 

منبع: تکراتو
کدخبر: 337342

ارسال نظر