|

گرانی بی سابقه قیمت این خوراکی جذاب | نرخ تضمینی برنج چه شد؟

نرخ تورم قیمت مواد غذایی در بریتانیا به ۲ درصد رسیده است. از طرفی جالب است بدانید که در کشور ما قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی همچنان باید تعیین شود که از مهمترین آن‌ها برنج است که بلا تکلیف مانده است.

اقتصاد گرانی بی سابقه قیمت این خوراکی جذاب | نرخ تضمینی برنج چه شد؟

داده‌ها حاکی از آن است که قیمت‌ها در سوپرمارکت‌ها در چهار هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر از ۱.۷ درصد در ماه قبل به ۲ درصد افزایش یافته است. کارشناسان اعلام کردند که سریع‌ترین افزایش قیمت‌ها در دسته نوشیدنی‌ها و شیرینی‌های شکلاتی مشاهده شده است، که این امر نشان‌دهنده رشد قیمت‌های بی‌ سابقه کاکائو ناشی از برداشت‌های ضعیف در غرب آفریقا است.

این در حالی است که بانک انگلستان به سرعت کاهش نرخ بهره را بررسی می‌کند. بانک مرکزی در ماه اگوست نرخ بهره را یک چهارم درصد کاهش داد که اولین کاهش از زمان همه‌گیری بود. شرکت کانتار نشان داد که شرکت خرده فروشی تسکو به بالاترین سهم بازار خود از دسامبر ۲۰۱۷ رسیده است. بزرگترین سوپرمارکت بریتانیا در حال حاضر ۲۸ درصد از بازار را در اختیار دارد که نسبت به سال گذشته ۲۷.۴ درصد افزایش یافته است.

بلومبرگ گزارش کرد که اوکادو (سوپرمارکت آنلاین بریتانیایی) برای هشتمین ماه متوالی با رشد ۱۰ درصدی فروش در ۱۲ هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر، مواجه شد.

قیمت جدید ۲۰ قلم کالای اساسی در ایران

شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی ۲۰ قلم کالای اساسی را ابلاغ کرد.
 
پیش از این اتحادیه‌ها کشاورزی اعلام کرده بودند که کشت در مناطق در استان‌های سردسیر آغاز شده و کشاورزان هنوز نرخ خرید تضمینی را نمی‌دانند. قانون تکلیف کرده که نرخ تضمینی محصولات اساسی تا پایان شهریور اعلام شود.
 
قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی همچنان باید تعیین شود که از مهمترین آن‌ها برنج بلا تکلیف مانده است.

جدول-قیمت-کالا

 

منبع: ايسنا
کدخبر: 337381

ارسال نظر