|

یارانه نقدی مهر ماه ۱۴۰۳ ویژه شد | این دهک ها ۶۶۰ هزار تومان بیشتر دریافت می کنند

یارانه معیشتی مهر ۱۴۰۳ به این صورت واریز خواهد شد: یارانه دهک‌ های ۱ تا ۳ در ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهر ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های سوم به بعد در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اقتصاد یارانه نقدی مهر ماه ۱۴۰۳ ویژه شد | این دهک ها ۶۶۰ هزار تومان بیشتر دریافت می کنند

بر اساس روال ماه‌های گذشته و طبق دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله ۱۶۴ یارانه نقدی در مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار در سراسر کشور واریز خواهد شد.

مرحله اول واریز یارانه نقدی مربوط به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است.یارانه معیشتی دهک‌های اول تا سوم ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های سوم به بعد در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

برای اطلاع از وضعیت یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

یارانه-معیشتی

جدول زمانی یارانه معیشتی

یارانه‌ های نقدی به صورت مستمر و به طور دوره‌ای پرداخت می‌شوند. مبلغ و نحوه پرداخت یارانه‌ ها بسته به سیاست‌ ها و بودجه دولت در هر سال تعیین می‌شود و ممکن است تغییر کند.این یارانه به طور معمول به صورت ماهیانه به حساب بانکی افراد واجد شرایط واریز می‌شود. مبلغ پرداختی نیز بسته به شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد، متفاوت است. در حال حاضر، یارانه ها طبق جدول زیر به حساب سرپرست خانوارها واریز می شود.

عنوان تاریخ واریز مبلغ(به ازای هر نفر)
یارانه خانوار دهک های ۱ تا ۳ بیست و پنجم هر ماه ۴۰۰ هزار تومان
یارانه خانوار سایر دهک ها مشمول سی ام هر ماه

۳۰۰ هزار تومان

 

واریز یارانه ۴۰۰ و ۶۶۰ هزار تومانی

محسن غلامی، مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، اعلام کرد که طرح تأمین امنیت غذایی کودکان به‌ویژه برای کودکان زیر ۵ سال، به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجراست. طبق این طرح، به ازای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه در دهک‌های یک تا پنج درآمدی، مبلغ ۱۱ میلیون ریال و برای دهک‌های شش و هفت درآمدی، مبلغ ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بر اساس جدول زمان‌بندی تعیین شده، مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور هر ماه در تاریخ بیستم و یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای دهک‌های یک تا سه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر در تاریخ بیست و پنجم ماه واریز می‌شود. برای سایر خانوارهای مشمول نیز یارانه نقدی و معیشتی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر در همان تاریخ پرداخت خواهد شد. همچنین، یارانه دارو، هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت نیز از ابتدای هر ماه به حساب سرپرستان خانوارهای واجد شرایط واریز می‌شود.

طرح-یسنا

غلامی همچنین به مشکلات موجود در زمینه واریز یارانه‌ها اشاره کرد و گفت که عدم ارسال برخط اطلاعات توسط ۵۱ دستگاه و ناکافی بودن اطلاعات ارسالی از سوی ۳ دستگاه دیگر، مانع از استحقاق‌سنجی دقیق متقاضیان برای دهک‌بندی شده است. دیوان محاسبات کشور به طور خاص بر این موضوع تأکید کرد که برای برقراری عدالت اجتماعی و شفافیت، دستگاه‌ها باید در جهت ارسال اطلاعات دقیق و کامل اقدامات لازم را انجام دهند.

به‌طور کلی، این برنامه‌های حمایتی و واریز یارانه‌ها به‌ویژه برای خانواده‌های کم‌درآمد و کودکان در معرض سوء تغذیه، نشان‌دهنده تلاش دولت برای بهبود شرایط معیشتی مردم و کاهش فقر در جامعه است. در این راستا، حمایت‌های غذایی و مالی در اولویت قرار گرفته‌اند تا بتوانند به بهبود وضعیت زندگی خانواده‌های نیازمند کمک کنند.

غلامی همچنین به این نکته اشاره کرد که این طرح‌ها در راستای حمایت‌های معیشتی دولت، کاهش فقر و تأمین امنیت غذایی برای تمامی اقشار جامعه در نظر گرفته شده‌اند. وی بیان کرد که این اقدامات به‌ویژه برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه و خانواده‌های آن‌ها، می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت معیشتی و سلامتی آن‌ها داشته باشد.

کدخبر: 337467

ارسال نظر

 

آخرین اخبار