|

اختصاصی گسترش نیوز؛

کاهش قیمت خانه از این تاریخ |‌ بازار مسکن آماده یک اتفاق مهم شد

بعد از اتفاقات اخیر، بازار مسکن وارد یک رکود شدیدتر از گذشته شده و معاملات به سطح پایین‌تری که توسط کارشناسان به عنوان پایین‌ترین سطح در ماه‌های گذشته توصیف شده است، رسیده است. بسیاری از افراد منتظر نتایج وضعیت فعلی بوده و مالکانی که پیشتر به فروش فکر نمی‌کردند، اکنون تمایل دارند ملک خود را به فروش برسانند. از سوی دیگر، افرادی که پیشتر ملک خود را برای فروش قرار داده بودند، حاضر شده‌اند با قیمت‌های پایین‌تر ملک خود را به فروش برسانند.

اقتصاد کاهش قیمت خانه از این تاریخ |‌ بازار مسکن آماده یک اتفاق مهم شد

با توجه به نظر کارشناسان ملک، وضعیت اخیر بازار مسکن به شدت تحت تأثیر تنش‌های سیاسی قرار دارد. ریسک‌های مرتبط با تغییرات بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران در زمینه ملکی بسیار بالا است و در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های قابل تبدیل به پول هستند و این موضوع باعث افت شدید قیمت‌های مسکن می‌شود.

کاهش قیمت مسکن به دنبال ناآرامی های اخیر منطقه، امری است که بسیارانی بر آن صحه گذاشته و وقوع آن را محتمل می دانند. ارزان شدن نرخ خانه با توجه به برخی اتفاقات احتمالی در منطقه، می تواند در پایان پاییز سال جاری رخ دهد. بازار مسکن معمولا از اتفاقات جانبی تاثیر می پذیرد و هر گونه تغییری در بازارهای مالی می تواند موجی از دگرگونی را در نرخ ها ایجاد کند.

با نگاهی به آخرین نرخ های مسکن در مناطق مختلف پایتخت می توان به این نکته رسید که ثبات قیمتی در بازار وجود دارد اما اینکه این رکود تورمی تا کجا ادامه داشته باشد، مشخص و روشن نیست.

به عنوان مثال، یک واحد مسکونی در ولنجک، با قیمت هر متر ۲۳۵ میلیون تومان به فروش می رسد. مطابق قیمت مسکن در ۲۱ مهر ۱۴۰۳، خانه‌ای در  منیریه، متری ۸۰ میلیون تومان معامله می شود. در تصویر زیر می توانید آخرین قیمت خانه در تهران به تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ شهریور را مشاهده کنید.

گسترش نیوز برای شما آخرین قیمت خانه در برخی از مناطق تهران را جمع آوری کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

قیمت مسکن در تهران به تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۳

نام محله قیمت هر متر مربع
ولنجک ۲۳۵ میلیون تومان
سیدخندان ۱۵۰ میلیون تومان
منیریه ۸۰ میلیون تومان
استاد معین ۷۷ میلیون تومان
جوادیه ۵۲ میلیون تومان

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز حوزه مسکن و آخرین تحولات در بازار اجاره، سرویس راه و مسکن پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 337600

ارسال نظر

 

آخرین اخبار