|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

بازار بورس به ضرر سهامداران تمام شد | مجلس ورود می کند؟

بر اساس آمار معاملات روز ۲۴ مهر ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران امروز در پایان معاملات به ۲,۰۶۹,۰۶۵.۴۳ واحد رسید و با یک افت بیش از ۲۱ هزار واحدی همراه بود. این کاهش در شاخص کل بورس به کاهش ارزش کل بازار سهام منجر شده است. در پایان معاملات امروز، ارزش بازار به ۶۶,۸۹۹,۴۳۰.۷۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

اقتصاد بازار بورس به ضرر سهامداران تمام شد | مجلس ورود می کند؟

در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۳، بازار بورس در ابتدای روز با یک روند کاهشی آغاز به کار کرد. در پایان روز معاملاتی، شاخص کل بیش از ۲۱ هزار واحد کاهش یافت و این افت به کاهش قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی منجر شد که به وضوح در رنگ قرمز نمایان بود. این وضعیت نشان‌دهنده کاهش ارزش سهام نسبت به گذشته و در نتیجه، افت ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. شرایط نامساعد بازار سرمایه در این روز به وضوح قابل مشاهده بود.

این کاهش در بازار ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران به دلیل اخبار و وضعیت اقتصادی باشد. همچنین، افت قیمت‌ها در بورس می‌تواند تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی که بر بازار سرمایه تأثیر می‌گذارند، قرار گیرد. معاملات در این روز با روندی نزولی آغاز شد و به تدریج در ادامه این روند، افزایش یافت. در نیمه روز، کاهش قابل توجهی مشاهده شد و شاخص کل نزدیک به ۱۰ هزار واحد افت کرد. نمادهای بورسی مانند فملی، فولاد، وبملت، شپنا، فارس، کچاد و شستا تأثیرات مثبت و منفی بر رشد شاخص کل داشتند. به گفته کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد دارد و سهام‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری را نشان می‌دهند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۴ مهر ۱۴۰۳

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند ریزش افزایشی شد تا با ریزش ۵۵۴۵ واحدی به ۶۸۴ هزار و ۷۳۸ واحدی رضایت دهد. در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۲۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۶,۸۹۹,۴۳۰.۷۸۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۸,۲۳۷.۹۳۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴.۷۰۱ میلیارد سهم است.

بازار نقدی بورس در یک نگاه

وضعیت بازار بسته
شاخص کل ۲,۰۶۹,۰۶۵.۴۳ (۲۱۷۲۷.۸۱)
شاخص کل (هم وزن) ۶۸۴,۷۳۸.۷۳ (۵۵۴۵.۰۱)
ارزش بازار ۶۶,۸۹۹,۴۳۰.۷۸۴ B
اطلاعات قیمت ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ۱۲:۳۰:۴۹
تعداد معاملات ۱۴۲,۶۹۶
ارزش معاملات ۳۰,۲۹۶.۷۴۸ B
حجم معاملات ۴.۷۰۱ B

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز ارفع، حسینا، زاگرس، شاوان، فغدیر، خدیزل و فصبا هستند.

خبرهای مهم بورسی در  ۲۴ مهر ۱۴۰۳

 همتی، وزیر اقتصاد در صفحه توییتر خود نوشت: «‌با رئیس محترم بانک مرکزی و رئیس محترم بورس جداگانه در خصوص مسائل بازار پول و سرمایه صحبت کردم. در مورد مدیریت فروش اوراق و نقدینگی و سایر اقدامات لازم برای کنترل و کاهش نرخ سود هماهنگی لازم انجام گرفت. البته تأثیر شرایط منطقه و ریسک سیاسی در وضعیت فعلی بازارها را نمیتوان نادیده گرفت که البته گذرا است.»

 انتشار بیست و هفتمین شماره از خبرنامه بورس انرژی ایران

اغلب صاحب‌نظران سال جاری میلادی را سال مهمی برای تحولات حوزه انرژی می‌دانند، بیست و هفتمین شماره از خبرنامه بورس انرژی ایران است که به مرور هفتگی اخبار انرژی در جهان از دریچه بازارهای مالی می‌ پردازد.

اقدام سازمان بورس در ابطال معاملات اوراق با نرخ بالا، مثبت بود

رضا سبز علی‌پور گفت: شرایط فعلی بورس بیشتر تحت تاثیر اتفاقات سیاسی است که سبب تغییر روند بازار سرمایه شده و نمی‌توان از تاثیر آن بر بازار و نوسانات ایجاد شده در این بازار غافل ماند. سیاست‌ گذاری‌های وزیر اقتصاد نشان‌دهنده تلاش‌ها برای بازگرداندن رونق به اقتصاد کشور است، این امر قدم مثبتی است که می‌توان آن را به فال نیک گرفت.

 نظارت مجلس بر عملکرد دولت در حذف قیمت‌گذاری دستوری افزایش می‌یابد

سارا فلاحی گفت: قیمت‌ گذاری ارتباط مستقیمی با زندگی و سرمایه‌ های مردم دارد، به همین دلیل مجلس شورای اسلامی موظف است بر عملکرد دولت در حوزه اجرای حذف قیمت‌گذاری دستوری نظارت بیشتری داشته باشد.

کدخبر: 338030
  • علی ارسالی در

    بعداز 4سال و اندی ازکاهش مداوم بورس بازه م وزیر محترم رونق بورس را به بلند مدت من وط کرد
    احتمالا منظور یک دوره صدسا له هست

  • ناشناس ارسالی در

    بورس پوکید

ارسال نظر

 

آخرین اخبار