|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

نقشه بورس در بازار ریزشی ۳۰ مهر | عرضه خودرو در بورس منتفی شد؟

طبق آخرین آمار از معاملات بورس امروز در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران در پایان روز به رقم ۲,۰۰۷,۲۸۱.۲۱ واحد رسید که نشان‌دهنده کاهش بیش از ۱۹ هزار واحدی است. این افت در شاخص کل بورس به کاهش ارزش کلی بازار سهام منجر شده است. در پایان معاملات امروز، ارزش بازار به ۶۴,۶۵۸,۳۲۲.۰۲۲ میلیارد ریال رسید.

اقتصاد نقشه بورس در بازار ریزشی ۳۰ مهر | عرضه خودرو در بورس منتفی شد؟

در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۳، بازار بورس با روندی کاهشی در معاملات آغازین خود فعالیتش را شروع کرد. در پایان روز معاملاتی، شاخص کل همچنان با کاهش مواجه شد و بیش از ۱۳ هزار واحد افت کرد. این کاهش به کاهش قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی منجر شد که به وضوح در رنگ قرمز نمایان بود. این وضعیت نشان‌دهنده کاهش ارزش سهام نسبت به گذشته و در نتیجه، افت ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. شرایط نامساعد بازار سرمایه در این روز به وضوح قابل مشاهده بود.

این کاهش در بازار ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران به دلیل اخبار و وضعیت اقتصادی باشد. همچنین، افت قیمت‌ها در بورس می‌تواند تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی که بر بازار سرمایه تأثیر می‌گذارند، قرار گیرد. معاملات در این روز با روندی نزولی آغاز شد و به تدریج در ادامه این روند، افزایش یافت. در نیمه روز، کاهش قابل توجهی مشاهده شد و شاخص کل نزدیک به ۶ هزار واحد افت کرد. نمادهای بورسی مانند فملی، نوری، شپنا، وبملت، کچاد، پارسان و وغدیر تأثیرات مثبت و منفی بر رشد شاخص کل داشتند. به گفته کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد دارد و سهام‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری را نشان می‌دهند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۳۰ مهر ۱۴۰۳

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند ریزش افزایشی شد تا با ریزش ۳۸۴۲ واحدی به ۶۶۵ هزار و ۹۳۷ واحدی رضایت دهد. در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۴,۶۵۸,۳۲۲.۰۲۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۳,۸۳۹.۸۲۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۸۰۷ میلیارد سهم است.

بازار نقدی بورس در یک نگاه

وضعیت بازار بسته
شاخص کل ۲,۰۰۷,۲۸۱.۲۱ (۱۳۸۳۳.۲)
شاخص کل (هم وزن) ۶۶۵,۹۳۷.۱۳ (۳۸۴۲.۸۳)
ارزش بازار ۶۴,۶۵۸,۳۲۲.۰۲۲ B
اطلاعات قیمت ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ۱۲:۳۵:۱۹
تعداد معاملات ۱۸۹,۱۶۹
ارزش معاملات ۳۳,۸۳۹.۸۲۸ B
حجم معاملات ۶.۸۰۷ B

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، فزر، انتخاب، حسینا،  فصبا، سپیدار و بپاس هستند.

خبرهای مهم بورسی در ۳۰ مهر ۱۴۰۳

مسعود شریفی خطیر، بورس کالا را به عنوان پرچمدار شفافیت در معاملات معرفی کرد و گفت: حساب وکالتی که خودروسازها بر روی آن کار می کنند و مشتریان را مجبور به استفاده از این حساب می‌کنند برگرفته از سیستم‌های بورس کالا است و این نشان می‌دهد که بورس کالا می‌تواند به عنوان یک مرجع معتبر، فنی و حرفه ای تلقی شود.

رشد ۴.۶ درصدی تعداد پروانه‌ احداث ساختمان در زمستان ۱۴۰۲

بررسی نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده در فصل زمستان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد؛ شهرداری تهران ۲۱۰۸ پروانه‌ احداث ساختمان را در زمستان ۱۴۰۲ صادرشده که نسبت به فصل گذشته ۴.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد افزایش داشته است.

مصوبه سازمان بورس باعث افزایش عمق بازار بدهی می‌شود

رضا درخشان‌فر با اشاره به مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کاهش نصاب سپرده بانکی موجب افزایش تقاضا برای خرید اوراق بدهی شده که تاثیر کوتاه‌مدت آن در کاهش نرخ در بازار اوراق نمایان می‌شود.

خروج خودرو از بورس باعث رونق فعالیت دلالان و افزایش قیمت‌ها شد

فاطمه زمانیان گفت: با خروج خودرو از بورس کالا، زمینه فعالیت برای دلالان رونق پیدا کرد و قیمت‌ها به شدت با افزایش همراه شد که با توجه به چنین مساله‌ای، دیگر امکان خرید خودرو با قیمت‌های مشابه بورس برای خریداران فراهم نبود.

 

کدخبر: 338619

ارسال نظر

 

آخرین اخبار