|

تشویش در بازار ارز دیجیتال | کدام رمز ارز بیشترین سقوط را تجربه کرده است؟

در روز گذشته، پس از حمله اسرائیل به مواضع نظامی ایران، بازار ارز دیجیتال با افت مواجه شد و قیمت بیت‌کوین (BTC) به میزان ۱ درصد کاهش یافته و به سطح حمایت ۶۷ هزار دلار رسید.

اقتصاد تشویش در بازار ارز دیجیتال | کدام رمز ارز بیشترین سقوط را تجربه کرده است؟

کاهش قیمت در بخش آلت‌کوین‌ها باتوجه به اتفاقات خاورمیانه؛ به وضوح مشاهده می‌شود و توکن‌های اتریوم (ETH)، بایننس‌کوین (BNB)، سولانا (SOL) و ریپل (XRP) هر یک بین ۳ تا ۶ درصد افت کرده‌اند.

با وجود افزایش عدم اطمینان در بازار، تحلیلگران معتقدند که این کاهش قیمت موقتی خواهد بود. در حمله قبلی اسرائیل به ایران در ماه آوریل، قیمت بیت‌کوین بیش از ۴ درصد کاهش یافت، اما در عرض چهار ساعت به سرعت به حالت قبلی خود بازگشت.

اکنون، گزارش‌ها حاکی از آن است که جفت آلت‌کوین/بیت‌کوین (ALT/BTC) به کف جدید خود در چرخه جاری رسیده و در همین راستا، یکی از تحلیلگران ارز دیجیتال به نام بنجامین کوون (Benjamin Cowen)، احتمال افت بیشتر آلت‌کوین‌ها را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرده است.

ارز-دیجیتال

علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر شروع تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد تتر (USDT) نیز عامل دیگری برای افت بازار ارز دیجیتال شده است. با این حال، این شرکت صادرکننده استیبل‌کوین، اتهامات وارده را رد کرده و آن را گزارش غیرمسئولانه وال‌استریت ژورنال دانسته است.

به‌رغم این ادعا، گزارش مربوطه بر بازار تاثیر گذاشته و باعث شده ارزش تتر ۰.۱۱ درصد افت کرده و در زمان نگارش این خبر به ۰.۹۹۸۳ دلار برسد.

تتر با ارزش بازار ۱۲۰ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین استیبل‌کوین محسوب می‌شود و همواره نقش مهمی در تحرکات بازار داشته است. برخی تحلیلگران معتقدند که تتر به حدی بزرگ شده که سقوط آن ممکن نیست.

یکی از اساتید حقوق به نام هیلاری آلن (Hilary Allen)، عنوان کرده است در صورت سقوط ارزش تتر، بازار کریپتو با یک فاجعه روبرو خواهد شد.

از طرف دیگر، جف دورمن (Jeff Dorman)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در آرکا (Arca)، معتقد است که بازار به چنین اخباری که مرتبط با بررسی نهاد‌های نظارتی است عادت کرده و احتمال تأثیر بلندمدت آن‌ها بسیار پایین خواهد بود.

منبع: رمز ارز نیوز
کدخبر: 339034

ارسال نظر

 

آخرین اخبار