|

ثبت نام این خودروهای وارداتی را از دست ندهید |شمارش معکوس آغاز شد

ثیبت نام خودروهای وارداتی از ۲ آبان ۱۴۰۳ در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آغاز شد. امروز ۷ آبان نیز مهلت پایانی برای خرید و ثبت نام برای متقاضیان این خودروها می باشد.با گسترش نیوز همراه باشید.

اقتصاد ثبت نام این خودروهای وارداتی را از دست ندهید |شمارش معکوس آغاز شد

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی تا آخر امشب فرصت دارند تا پنج مدل خودرو را انتخاب کنند. در این دوره، ۲۱ مدل خودرو توسط شرکت‌های مختلف عرضه شده است. از این تعداد، ۱۳ مدل دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و ۸ مدل دیگر قیمت علی‌الحساب دارند. مدیر طرح واردات خودروهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که ۶ هزار خودروی وارداتی عرضه خواهد شد و نتایج قرعه‌کشی به زودی اعلام می‌شود. تحویل خودروها نیز طبق قراردادهای منعقده بین شرکت‌های واردکننده و متقاضیان، حدود چهار ماه به طول خواهد انجامید.

الف: خودروهای با قیمت قطعی

قیمت‌های مندرج در جدول شماره ۱ به عنوان قیمت قطعی در مبادی ورودی شناخته می‌شوند. به این قیمت‌ها هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص، شامل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری و کرایه حمل افزوده می‌شود.

ب: خودروهای با قیمت علی‌الحساب

قیمت‌های جدول شماره ۲ به عنوان قیمت علی‌الحساب در نظر گرفته می‌شوند. قیمت قطعی این خودروها بر اساس مصوبات شورای رقابت و پس از ارائه مستندات لازم توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان محاسبه خواهد شد. همچنین در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌های قانونی نیز به قیمت‌های قطعی اضافه می‌شود.

نکات مهم

قراردادهای فروش باید بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو تنظیم شوند.

ثبت‌نام‌کنندگانی که قبلاً خودرو انتخاب کرده‌اند، در این مرحله امکان انتخاب جدید ندارند.

اطلاعات متقاضیان طبق قوانین مرتبط به نهادهای ذی‌ربط منتقل خواهد شد.

خودرو-وارداتی

خودرو-وارداتی۱

منبع: اقتصاد ۱۰۰
کدخبر: 339176

ارسال نظر