|
کدخبر: 273999

روند معکوس قیمت نفت

قیمت نفت روز دوشنبه بر خلاف روز های کذشته تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی در چین و احتمال افزایش بیشتر نرخهای بهره در آمریکا که دورنمای تقاضای جهانی برای سوخت را تحت الشعاع قرار داد، کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۲۸ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش، به ۹۱ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه با ۴.۱ درصد افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۳۴ سنت معادل ۱.۵ درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۳.۹ درصد صعود کرده بود.

قیمت‌ها هفته گذشته تغییر چندانی پیدا نکردند زیرا افزایش قیمتی که پس از تصویب کاهش تولید اوپک پلاس در اکتبر پیدا کرده بودند را در پی ادامه قرنطینه‌های کووید در چین، از دست دادند.

تقاضای چین برای نفت ممکن است امسال برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته کاهش پیدا کند زیرا سیاست کرونا صفر پکن، مردم بیشتری را در ایام تعطیلات در خانه نگه داشته و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

جون رونگ ییپ، استراتژیست بازار در شرکت "آی جی" در این باره گفت: تداوم وجود موانع مربوط به محدودیتهای کرونایی در چین و محدود شدن بیشتر فعالیتهای اقتصادی جهانی، همچنان صعود بیشتر قیمتهای نفت را محدود نگه داشته است. در مجموع، به نظر می‌رسد تاثیر عوامل منفی از عوامل مثبت، بیشتر است و دورنمای قیمت ۸۵ دلار برای نفت برنت دیده می‌شود.

در این بین، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی آمریکا، آماده افزایش نرخهای بهره برای مقابله با تورم می‌شوند که ممکن است به رشد بیشتر ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای دیگر منجر شده و با گران‌تر کردن نفت برای سرمایه‌گذاران، کاهش قیمتها را به دنبال داشته باشد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها