|
کدخبر: 310307

چطور بهترین زمان فروش سهام در بازار بورس را تشخیص دهیم؟

معامله‌گرانی که قصد دارند سود خود را به حداکثر میزان ممکن برسانند باید توانایی پیدا کردن بهترین زمان فروش سهام را داشته باشند. در این صورت می‌توانند سهم مورد نظر خود را در بالاترین قیمت به فروش برسانند.

بورس چطور بهترین زمان فروش سهام در بازار بورس را تشخیص دهیم؟

تشخیص بهترین زمان خرید و فروش سهام یعنی خرید سهم در پایین‌ترین قیمت و فروش آن در بالاترین قیمت. بنابراین می‌توان گفت پیدا کردن بهترین زمان خرید و فروش سهام در بازار بورس، اولین و مهم‌ترین عاملی است که باعث کاهش ریسک و افزایش سود سرمایه‌گذاری می‌شود. اگر شما هم به سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس علاقه دارید و قصد شروع فعالیت در این بازار را دارید، باید بدانید که توانایی تشخیص بهترین زمان فروش سهام، نقش بزرگی در موفقیت شما خواهد داشت. در ادامه روش‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید به کمک آن‌ها بهترین زمان خرید و فروش در بورس را پیدا کنید. با این حال، به این نکته توجه کنید که برای تصمیم‌گیری درست باید بر احساسات خود غلبه کنید و از هیجانات کاذب دور بمانید.

تشخیص بهترین زمان فروش سهام با کمک تحلیل بنیادی

یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن زمان مناسب خرید و فروش سهام، تحلیل بنیادی است. شما می‌توانید با کمک تحلیل بنیادی، ارزش واقعی سهم را تخمین بزنید. بعد از تخمین ارزش واقعی یک سهم در بازار بورس، به سامانه معاملاتی خود مراجعه و قیمت روز سهم مذکور را مشاهده کنید. در صورتی که قیمت سهم پایین‌تر از ارزش واقعی آن باشد، قرار گرفتن در جایگاه خریدار اقدامی منطقی به نظر می‌رسد. همچنین اگر قیمت روز سهم از ارزش واقعی آن بالاتر باشد، می‌توان نتیجه گرفت که سهم مورد نظر در آینده با کاهش قیمت مواجه خواهد شد، پس باید در جایگاه فروشنده قرار گرفت. در تحلیل بنیادی تمرکز افراد روی بررسی گزارش‌های مالی شرکت است. ترازنامه و نسبت‌های نقدینگی یک شرکت اهمیت زیادی برای تحلیل‌گران بنیادی دارد. گاهی اوقات معامله‌گران پس از بررسی شرایط شرکت از لحاظ بنیادی به این نتیجه می‌رسند که شرکت مذکور، شرایط خوبی ندارد و ممکن است با مشکلات مالی مواجه شود. در این شرایط، فروش سهم این شرکت، تصمیمی درست است و ریسک سرمایه‌گذاری شما را کاهش می‌دهد.

تشخیص زمان خرید و فروش سهام با کمک تحلیل تکنیکال

بررسی نمودار هر سهم، اطلاعات زیادی درباره روند حرکت قیمت سهم در گذشته به ما می‌دهد. با کمک این اطلاعات، می‌توانید روند حرکت قیمت سهم در آینده را پیش‌بینی کنید. در صورتی که با تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشید می‌توانید سطوح حمایت و مقاومت هر سهم را پیدا کنید. سطح حمایت به محدوده قیمتی گفته می‌شود که از ریزش بیشتر قیمت سهم جلوگیری می‌کند و سطح مقاومت هم محدوده قیمتی است که از افزایش بیشتر قیمت سهم جلوگیری می‌کند. با توجه به تعریف سطوح حمایت و مقاومت می‌توانیم این طور نتیجه بگیریم، زمانی که سهم در محدوده مقاومت است، فروختن آن تصمیم درستی است. همچنین زمان مناسب برای خرید سهم، زمانی است که در محدوده حمایت قرار دارد.

خرید و فروش سهام در بورس با توجه به حد سود و ضرر

شما به عنوان یک سرمایه‌گذار باید حد سود و زیان خود را مشخص کنید. مشخص کردن حد زیان به شما کمک می‌کند تا بدانید در چه شرایطی باید تمام سهام خود را به فروش برسانید. به عنوان مثال، تصور کنید بازار در شرایط نزولی قرار دارد و پرتفوی شما با کمی زیان مواجه شده است. در چنین شرایطی اگر حد زیان خود را مشخص کرده باشید می‌توانید پیش از روبه‌رو شدن با زیانی سنگین‌تر از بازار خارج شوید و از زیان بیشتر جلوگیری کنید.

فروش سهام با توجه به بهترین فرصت بازار

 استفاده از این روش برای تشخیص بهترین زمان فروش سهام، مخصوص آن دسته از معامله‌گرانی است که پیگیر اخبار بازار هستند و به اطلاعات دست اول و معتبر دسترسی دارند. این دسته از معامله‌گران باید با توجه به اطلاعاتی که در دست دارند، در لحظه برای خرید و فروش سهام خود تصمیم‌گیری کنند. اگر شما هم از این دسته هستید باید زمان زیادی را به بررسی و رصد بازار اختصاص دهید.

کلام آخر

معامله‌گرانی که قصد دارند سود خود را به حداکثر میزان ممکن برسانند باید توانایی پیدا کردن بهترین زمان فروش سهام را داشته باشند. در این صورت می‌توانند سهم مورد نظر خود را در بالاترین قیمت به فروش برسانند. هر معامله‌گر برای تشخیص زمان درست خرید و فروش سهام خود از روشی متفاوت استفاده می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب با 4 روش مناسب برای شناسایی بهترین زمان خرید و فروش سهام آشنا شوید. در پایان باید به شما یادآوری کنیم که یک معامله‌گر حرفه‌ای هرگز تحت تاثیر هیجانات کاذب بازار و احساساتی مانند طمع قرار نمی‌گیرد؛ چرا که اخذ تصمیمات مالی بر اساس احساسات می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها