|
کدخبر: 67062

پوشش ریسک تجاری با بیمه اعتبار صادراتی

مدیرکل امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه صادرات موتور محرکه‌ای برای رشد اقتصادی است، اظهار کرد: کشورهای زیادی به فکر تاسیس موسساتی افتادند تا نقش بستر امن را برای صادرات ایفا کنند.

گسترش نیوز: فرشید احمدی در نشست مشترک کمیسیون بازرگانی و بیمه، بانک و مالیات با حضور فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه مقوله صادرات تاثیرات مطلوبی در سایر شاخصه‌های کلان اقتصادی دارد، گفت: برای ریشه کن کردن فقر باید درآمد سرانه، تولید، سرمایه‌گذاری و پس انداز را افزایش داد و تورم را کنترل کرد.

احمدی با بیان اینکه صادرات موتور محرکه‌ای برای رشد اقتصادی است، اظهار کرد: کشورهای زیادی به فکر تاسیس موسساتی افتادند تا نقش بستر امن را برای صادرات ایفا کنند.

وی اظهار کرد: اعتبار، رکن اصلی در تجارت بین‌المللی است و می‌تواند تجارت شما را ده‌ها برابر کند که موسسه‌های "بیمه اعتبار صادراتی" می‌توانند اعتبارها را سنجش و دغدغه صادرکنندگان در زمینه ریسک‌های تجاری را پوشش دهد.

رئیس دایره صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی بانک توسعه صادرات ایران نیز در این جلسه گفت: تجارت در سطح بین‌المللی ریسک‌های خاص خود را دارد که می‌تواند به ریسک‌های مالی، اعتباری، تجاری و ارزی اشاره کرد.

علی یاورنیا، بیان کرد: در زمینه پوشش ریسک‌های مالی، بانک‌ها خدمات متنوعی ارائه می‌دهند که ابزار بسیار مهم در تجارت برای طرفین ضمانت نامه‌های ارزی است و صرفا توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری صادر می‌شوند.

وی ضمانت نامه‌های ارزی صادرشده توسط بانک‌ها را غیر قابل مشروط و غیر قابل بازگشت عنوان کرد و افزود: ضمانت نامه ارزی با نخستین تقاضای کتبی و به صورت عندالمطالبه قابل پرداخت است و بانک صادرکننده ضامن، موظف به پرداخت آن است.

رئیس دایره صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی بانک توسعه صادرات ایران، مستقل بودن ضمانت نامه‌های بانکی را از ویژگی‌های این ضمانت نامه‌ها عنوان و تصریح کرد: ضمانت نامه‌های ارزی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی در چند بخش شامل قراردادهای خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی و صنعتی و قراردادهای داخلی صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها