|
کدخبر: 309828 امیرمحمد درویش

گفت و گوی گسترش نیوز با نایب رئیس شورای شهر تهران؛

نمی‌توان به حریم پایتخت دست زد/ این اقدام مشکل تهران را افزایش می دهد

سروری گفت: بحث حریم تهران بسیار دارای اهمیت است و نمی‌توان همینطور، دست به حریم پایتخت زد و آن را تغییر داد.

جامعه نمی‌توان به حریم پایتخت دست زد/ این اقدام مشکل تهران را افزایش می دهد

چندی پیش، نامه‌ای از سوی رئیس دادسرای اسلامشهر، خطاب به شهردار منطقه ۱۸ ارسال شد و در متن این نامه اشاره شد که تمام اقلام و ادوات موجود در حریم و محدوده شهرستان اسلامشهر، باید ظرف مدت ۲۰ روز کاری به صورت کاملا سالم در اختیار شهردار منطقه قرار گیرد.

طبق گفته عضو شورای شهر تهران، چنین موضوعی، تقریبا ۲۰ سال است که جزو مشکلات اساسی پایتخت به شمار می‌رود و کارشناسان و مسئولان نتوانسته‌اند چنین مشکلی را برطرف کنند. عضو شورای شهر تهران، معتقد است مشکلی که چند سال است در تهران وجود دارد و کسی نتوانسته آن را برطرف کند، چطور می‌شود که با یک نامه بررسی و برطرف شود؟

تهران-میلاد

حریم پایتخت دارای اهمیت است

پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با حث اقدام اخیر دادستان اسلامشهر اظهار کرد: بحث حریم تهران بسیار دارای اهمیت است و نمی‌توان همینطور، دست به حریم پایتخت زد و آن را تغییر داد. بنده، امریه‌ای که رئیس دادسرای اسلامشهر ابلاغ کرده‌اند مشاهده کرده ام.

سروری ادامه داد: در این امریه، خطاب به شهردار منطقه ۱۸ آمده است که ظرف مدت ۲۰ روز کاری، از تاریخ صدور این نامه، تمامی اقلام و ادوات موجود در حریم و محدوده شهرستان اسلامشهر، به صورت سالم، تحویل شهرداری اسلامشهر گردد. در غیر این صورت و پس از پایان زمان مقرر، طبق قانون اقدام خواهد شد. چنین متنی در نامه رئیس دادسرای اسلامشهر به شهردار منطقه ۱۸ نوشته شده بود.

وی افزود: نگاه ما این است که قوه قضاییه امروز، یک قوه بالنده، بسیار تاثیرگذار، مردمی و میدانی است. ما توقع نداریم که رئیس محترم دادسرای اسلامشهر، یک مشکل ۲۰ ساله کشور را بخواهد با یک نامه عادی برطرف کند. این سوال پیش می‌آید که آیا مجموع کارشناسان کشور، نمی‌توانستند چنین مشکلی را برطرف کنند که رئیس دادسرای اسلامشهر، خواسته است با یک نامه بحث حریم تهران و اسلامشهر را برطرف کند؟

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: چنین چیزی برطرف کردن مشکلات نیست و باید گفت این اقدام افزودن به مشکلات تهران قلمداد می‌شود. یک مشکل ۲۰ سال‌های که مجلس، دولت و استانداران از پس برطرف کردن آن عاجز مانده‌اند و بررسی‌های سنگینی توسط کارشناسان صورت گرفته است، چطور می‌توان با یک نامه آن را برطرف کرد؟ چطور ما می‌توانیم از قوه قضاییه گلایه داشته باشیم که یک قوه ارزشمند در کشور محسوب می‌شود؟

سروری-پرویز

وی افزود: این اقدام سبب خواهد شد تا مشکلات جدید و جدیدی در شهر تهران به وجود آید. همانطور که درجریان هستید، ۳ برابر ظرفیت وسعت شهر باید حریم شهر باشد. با این احتساب، به نظر بنده، قسمت هایی از تهران در حریم اسلامشهر قرار می‌گیرد. اساسا این سوال از رئیس دادسرای اسلامشهر باید پرسیده شود که حریم تهران چه می‌شود؟ اگر قرار است که حریم شهر تهران تبدیل به حریم اسلامشهر شود، حریم تهران کجا می‌شود؟

نمی شود از بودجه تهران اقدامی کرد

سروری خاطرنشان کرد: بنده از کسانی هستم که همواره به دنبال راهکارهایی برای برطرف کردن مشکل تهران و شهرهای اطراف تهران بودم. ما نمی‌خواهیم به صورت یکطرفه قضاوت کنیم اما قطعا چنین نامه‌ای راه‌حل نخواهد بود. رئیس دادسرای اسلامشهر اعلام کرده‌اند که تمام اقلام و ادوات بدون هیچ موضوعی در اختیار شهرداری اسلامشهر قرار گیرد. چنین چیزی با کدام حکم قانونی امکان‌پذیر است؟

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: ما زمانی که برای شهرستان زلزله زده خوی بودجه درنظر گرفتیم، فرمانداری از ما ایراد گرفت و اعلام کرد که شما نمی‌توانید از بودجه تهران برای شهرهای دیگر استفاده کنید. چطور می‌شود که از بودجه مردم تهران، همه اقلام و ادوات که تمام این موارد با پول مردم خریداری شده است، با یک نامه در اختیار شهرستان اسلامشهر قرار دهیم؟ این موضوع با کدام حکم قانونی امکان‌پذیر است؟

وی افزود: به نظر بنده چنین چیزی نمی‌تواند به برطرف کردن مشکل تهران کمک کند؛ بلکه مشکل تهران و مشکل شهرستان‌های اطراف تهران را به شدت افزایش خواهد داد و تهران را به صورت یک زندان در می‌آورد که در درون خود، روزانه با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. درخواست ما این است که این موضوع در مراجع ذیربط مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: استاندار تهران نباید اجازه دهد وحدت رویه درباره حریم تهران مختل شود. با توجه به جلوگیری عوامل خدوم شهرداری از ساخت‌وساز غیرمجاز در بزرگراه آزادگان، فرمانداری اسلامشهر به کرات فشارهایی را برای خروج عوامل وارد کرده و با همکاری شورای تأمین، اجازه ورود شهرداری تهران را نداده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها