|
کدخبر: 319057 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

بیمارستان گاندی جعبه فایر باکس نداشت/ سیستم اعلام حریق خاموش بود / ۷۵ ساختمان ناایمن همچنان وجود دارد

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درحاشیه برگزاری دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر، توضیحاتی را درباره حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی ارائه داد.

جامعه بیمارستان گاندی جعبه فایر باکس نداشت/ سیستم اعلام حریق خاموش بود / ۷۵ ساختمان ناایمن همچنان وجود دارد

محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: در لحظات اولیه به ۱۰ ایستگاه آتش نشانی اعلام حریق دادیم و اعلام کردیم که اولویت باید نجات جان بیماران و همراهان بیمار باشد.

وی افزود: ۱۱ بیمار که در آی سی یو  بودند و باید تحت مراقبت قرار می گرفتند را منتقل کردیم. یک  بیمار هم وجود داشت که اگر دستگاه را قطع می می کردیم جانش از دست می رفت و با رعایت نکات پزشکی، این بیمار هم از بیمارستان منتقل کردیم. لازم به ذکر است که تعداد ۹ جنین را نجات دادیم که در آزمایشگاه بودند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: مسئولین بیمارستان هیچ ابزار نظارتی نداشتند که بخواهند متوجه آتش سوزی بشوند. حریق از اتاق ۱۰۶ بیمارستان شروع شد و به نمای ساختمان که از کامپوزیت و از بنزین تشکیل شده سرایت کرد و همین موضوع سبب سرایت آتش شد. این حریق از اتاق ۱۰۶ واقع در طبقه ۱۶ شروع شد.

محمدی ادامه داد: با وجود آنکه در شهر تهران کمبود بیمارستان داریم این حادثه می توانست فاجعه بار باشد و باید منتظر می ماندیم تا یک بیمارستان دیگر ساخته شود. بیمارستان گاندی جعبه فایرباکس نداشت و در طبقاتی هم که جعبه فایرباکس وجود داشت خالی از آب بود. مسئولان بیمارستان هیچ  توجه به تذکرات نداشتند. دوربین نظارتی در این بیمارستان نبود و همچنین سیستم های اعلام حریق هم وجود نداشت.

وی گفت: ما در تهران شاهد یک شلختگی و بهم ریختگی ایمنی هستیم. اولویت سازمان آتش نشانی پیشگیری است و‌ باید توجه ویژه ای به ساختمان های تا ایمن داشت تا از بروز حادثه پیشگیری کرد. هم اکنون تعداد ۷۵ ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد و دیگر اجازه ساخت و ساز های نا ایمن را نخواهیم داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها