|
کدخبر: 332410

جریمه جدید برای خودرو

پلیس راهور، جریمه های جدیدی را برای خودرو درنظر گرفته است.

جامعه جریمه جدید برای خودرو

نقص خودرو به خصوص چراغ های خودرو، یکی از عوامل بروز تصادفات است و به همین دلیل پلیس راهور جریمه ای را برای این نقص در نظر گرفته است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اهمیت چراغ‌های خودرو در شب، گفت: نقص در چراغ‌های خودرو، ۳۰۰ هزار تومان جریمه دارد.        

سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و اهمیت سالم بودن آنها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آنها اشاره کرده است.

­این مقام انتظامی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب، علاوه بر آنکه جریمه ۳۰۰ هزار تومانی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.

­رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت گفت: برخی از رانندگان از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ‌های رنگی در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌کنند که این موضوع مشمول تخلف است و اعمال قانون خواهد شد.

­سرهنگ شریفی با بیان اینکه ­نور قرمز برای چراغ‌های جلو ممنوع است، افزود: نور چراغ‌های عقب خودرو باید قرمز باشد و استفاده از نور سفید و زرد در این محل ممنوع است.

تخلف «عبور وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز»، ۹۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

از تاریخ ۲۳ تیرماه و با ابلاغ سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جرائم رانندگی پس از سال‌ها افزایش یافت. افزایشی که هدف از آن ارتقاء نظم ترافیکی و کاهش تصادفات و خسارات جانی و مالی ناشی از آن است.

بر اساس نرخ‌های جدید جرائم رانندگی، تخلف «عبور یا توقف وسایل نقلیه باربری سنگین(ظرفیت ناخالص ۶.۵ تن و بیشتر) و اتوبوس‌های برون شهری در معابر شهری در ساعات غیرمجاز»، در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۹۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

این در حالیست که پلیس در صورت مشاهده این خودروهای سنگین در ساعت غیرمجاز، از تردد آنها نیز جلوگیری خواهد کرد.

این تخلف در سایر شهرها ۶۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت. 

تردد خودروهای سنگین و به خصوص کامیون‌ها در ساعات پیک ترافیک و تردد خودروها می‌تواند موجب بروز تصادفات و همچنین اخلال در ترافیک شود. از این رو این دسته از وسایل نقلیه در این ساعات بایداز کمربندی‌های اطراف شهرها عبور کرده و اجازه ورود به معابر شهری را ندارند. در تهران ممنوعیت در نظر گرفته شده برای تردد خودروهای سنگین از ۶ صبح تا ۲۲ است و پس از آن این وسایل نقلیه اجازه ورود به معابر را دارند.

از ۲۳ تیرماه سال جاری، مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی با ابلاغ دولت قبل افزایش پیدا کرد. در این میان یکی از کدهای جریمه، رانندگی با سرعتی کمتر از سرعت مقرر است. بر اساس نرخ جدید جرائم، «حرکت کمتر از سرعت مقرر در صورت نبودن مانع در معابری که حداقل سرعت برای آن تعیین شده است» سه نوع میزان جریمه بر اساس محل ارتکاب این تخلف، در نظر گرفته شده است.

ارتکاب این تخلف در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۹۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

در سایر شهرها نیز جریمه این تخلف، ۵۰هزار تومان و در روستاها نیز این مبلغ ۳۰ هزار تومان است.

منبع: ایلنا
  • احمد ارسالی در

    متاسفانه راننده متوجه خرابی چراغهای عقب خودرو و چراغ ترمز نمی شود و این یکی از وظایف پلیس راهنمایی است که قبل از اعمال جریمه، به راننده اعلام کند نه اینکه جریمه کند. لطفا تدابیری برای این مهم، اتخاذ شود.

  • ناشناس ارسالی در

    جناب سرهنگ اگر راس میگی قبل جریمه تعمیرک ار در کنارر همون پلیس باشه تعمیر کنه پول شو بگیره نه که بشما پول بده

  • ناشناس ارسالی در

    برای خوردن آب پشت فرمان وجریمه کردن به ع لت گرمی هوا رو جا انداختید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها