|
کدخبر: 334209

کارت مترو خبرنگاران شارژ شد | فقط ۴۰۰ هزارتومان برای یکسال

شهرداری تهران اعلام کرد که طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ برای خبرنگاران تا ۱۵ شهریور ماه جاری تمدید شده بود و در این مدت خبرنگاران مشکلی برای تردد در محدوده طرح نداشتند. اما با توجه به تعطیلی آخر هفته، از امروز ۱۷ شهریور ماه سال جاری، طرح ترافیک ۱۴۰۳ برای خبرنگارانی که ثبت‌نام آن‌ها نهایی شده و حساب کاربری خود را شارژ کرده‌اند، فعال شده است. لازم به ذکر است که زمان اجرای طرح ترافیک همه روزه به جز پنج‌شنبه‌ها، جمعه‌ها و روزهای تعطیل رسمی، از ساعت ۶ صبح تا ۱۸:۳۰ بعدازظهر است.

جامعه کارت مترو خبرنگاران شارژ شد | فقط ۴۰۰ هزارتومان برای یکسال

شهرداری تهران در سال‌ های اخیر در راستای تسهیل در ترددخبرنگاران اقدام به ارائه طرح ترافیک به خبرنگاران کرده است به صورتی که در مدت زمان معین خبرنگاران متقاضی نسبت به ثبت‌ نام طرح ترافیک برای خودروهایشان و یا دریافت کارت بلیت با شارژ ۴۰۰ هزار تومانی اقدام می‌ کنند که بعد از بررسی مدارک بارگذاری شده در سامانه «تهران من» و تأیید رسانه‌ ها طرح ترافیک یا کارت بلیت در اختیار خبرنگاران متقاضی قرار داده می‌ شود.

در تابستان سال ۱۳۹۸، طرح ترافیک جایگزین طرح زوج و فرد شد. هیچ تفاوتی بین این دو طرح از نظر محدوده وجود ندارد. بر این اساس، هر خودرو، بدون نظر گرفتن پلاک و روز، می تواند تا ۲۰  روز در هر فصل به صورت رایگان وارد طرح شود. از روز ۲۱ ام، نصف مبلغ شارژ شده به مرور از حساب راننده کسر خواهد شد.

برای استفاده از این طرح، تمامی خودروها (تهران و شهرستان و حتی مسافر) باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند. در صورت ثبت نام نکردن، حتی با یک بار وارد شدن، جریمه شده و بدهی در سیستم آن ها بعد از ثبت نام در تهران من در نظر گرفته خواهد شد. همچنین نیاز است که هر راننده، حساب خود را تا مبلغ مشخصی شارژ کند.

در روزهای آلوده، طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می شود. در چنین شرایطی، علاوه بر خیابان هایی که در بالا ذکر شد؛ تمامی مناطق هم مشمول این قانون خواهند شد. افرادی که پلاک شان با روز موردنظر مغایرت داشته باشد، اجازه خروج از منزل به وسیلۀ خودرو را نخواهند داشت.

امروزه پیامک نقش به سزایی در اطلاع رسانی دارد. پلیس راهنمایی و رانندگی برای اطلاع رسانی به رانندگان متخلف از پیامک استفاده می کند. در این پیامک اطلاعات مربوط به نوع تخلف، مقدار جریمه، مهلت پرداخت جریمه و چگونگی پرداخت جریمه ارسال می شود.

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که خودروی تان در پارکینگ منزل پارک بوده باشد، اما پیامک خلافی خودرو دریافت نمودید. در این مواقع باید در سایت تهران من بررسی های لازم را انجام دهید. و اعتراضات خود را برای درج خلافی اشتباه در کارنامه رانندگی تان ثبت نمایید.

معاینه فنی، ساعت تردد، محدوده تردد و محدوده سکونت، فاکتورهای مهم و اساسی جهت خرید طرح ترافیک و محاسبه مبلغ آن است. طبق قوانین مصوبه از روز ۱۴ فروردین ۱‍۴۰۰، شهروندانی که قصد حضور در محدوده طرح ترافیک را دارند؛ باید در سایت تهران من اقدام به شارژ حساب شهروندی و رزرو طرح نمایند. پس از آن، دیگر نیازی به خرید ترافیک روزانه نیست و تنها کافیست که حسابتان شارژ شود. همچنین شروط مجاز برای رزرو طرح، شارژ حساب شهروندی به میزان کافی و داشتن معاینه فنی معتبر (عادی یا برتر) می باشد. پس از رزرو طرح، شما می توانید تا ساعت ۶ صبح اقدام به لغو رزرو آن نمائید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها