|
کدخبر: 334621

دمای هوای تهران | پایتخت نشین ها منتظر باران باشند؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اعلام کرد که در ۱۲ استان، از جمله تهران، رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی شده است. وی همچنین افزود که دمای تهران از امروز به مدت سه روز، ۸ درجه کاهش خواهد یافت.

جامعه دمای هوای تهران | پایتخت نشین ها منتظر باران باشند؟

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، با اشاره به آغاز تدریجی فصل پاییز از اوایل هفته آینده به واسطه ورود سامانه‌های جدید بارشی، اعلام کرد: امروز (جمعه، ۲۳ شهریور) در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، خراسان شمالی، سمنان و شمال استان‌های البرز و تهران بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز شنبه (۲۴ شهریور) علاوه بر این مناطق، در استان‌های البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان و برخی نقاط استان‌های اصفهان، یزد و کرمان نیز رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نواحی گرد و خاک انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در روز شنبه در استان‌های مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز شدت خواهد گرفت، افزود: روز یکشنبه (۲۵ شهریور) در استان‌ها گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نخواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور روی می‌دهد و دمای هوای تهران طبق پیش‌بینی‌ها از امروز با روند کاهشی ۸ درجه‌ای دما آغاز می‌شود و تا ۳ روز آینده به ۲۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

هشدار-هواشناسی

توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران

بر اساس توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران در ساعات میانه روز گروه‌های حساس مانند اطفال و سالمندان از خانه خارج نشوند همچنین استفاده از کلاه و عینک آفتابی جهت محافظت از پوست و چشم در مقابل گرما و اشعه مضر خورشید مد نظر قرار گیرد.

همچنین انجام کار در فضای باز در ساعات صبح زود، عصر و شب، مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق و آب، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توصیه می شود.

تنظیم دور آبیاری و مالچ پاشی جهت افزایش رطوبت در سطح باغات برای تعدیل دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، کنترل دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها، احتیاط در برج ها و تاسیسات مرتفع و محافظت جهت جلوگیری سقوط اجسام از ارتفاع و مستحکم‌سازی سازه‌های موقت و سست از دیگر توصیه‌های اداره هواشناسی استان تهران است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها