|
کدخبر: 334810

فوری | تکلیف تعطیلی پنج شنبه ها مشخص شد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد که در جلسه امروز این کمیسیون، تصمیم گرفته شد که تعطیلات آخر هفته به روزهای پنجشنبه و جمعه تغییر یابد.

جامعه فوری | تکلیف تعطیلی پنج شنبه ها مشخص شد

رحمت الله نوروزی در توضیح جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیلات آخر هفته اظهار داشت: در این جلسه تصمیم گرفته شد که تعطیلات آخر هفته شامل روزهای پنجشنبه و جمعه باشد.

وی همچنین اعلام کرد که ساعات کاری در طول هفته ۴۰ ساعت خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت سال جاری و در بررسی جزئیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، که به افزایش تعطیلات آخر هفته مربوط می‌شود، با تعطیلی روز شنبه موافقت کردند.

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود در تاریخ ۱۳ مرداد درباره این مصوبه بیان کرد که ما دو ایراد شرعی و یک تذکر نسبت به آن داشتیم. همچنین هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز یک ایراد به این مصوبه وارد کرد که به مجلس منتقل شد.

بر اساس گزارش‌ ها، لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در مجلس به تصویب رسیده و در انتظار تأیید شورای نگهبان است. براساس این لایحه شنبه به عنوان دومین روز تعطیل هفته در نظر گرفته شده است. قبل از این تنها جمعه به عنوان روز تعطیل رسمی بود. همه دستگاه‌ های اجرایی اعم از ستادی و استانی موظف هستند ساعات کاری خود را در پنج روز هفته (از یکشنبه تا پنج‌شنبه) تنظیم کنند.

این قانون استثناهایی دارد و شامل واحدهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بخش عملیاتی خدمات‌ رسان مانند بیمارستان‌ ها، مراکز بهداشتی-درمانی، مراکز بهزیستی، بانک‌ ها و اماکن ورزشی نمی‌ شود. این مراکز می توانند همچنان شش روز در هفته فعالیت کنند. در صورت تأیید لایحه مذکور توسط شورای نگهبان، تعطیلات آخر هفته در کشور تغییر خواهد کرد. 

در همین راستا خبرنگار گسترش نیوز در گفتگو با اصغر سمیعی کارشناس اقتصادی و تحلیل گر بازارهای مالی داشت و به ابعاد اجرایی شدن طرح تعطیلی شنبه ها پرداخته است و به این سوال پاسخ داده شده است که آیا تعطیلی شنبه ها بر روند وضعیت اقتصادی کشور اثر مثبتی خواهد گذاشت یا خیر.

 

 
منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها