|
کدخبر: 333167

واکنش مقامات سیاسی به حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی

در شامگاه ۲۸ مردادماه، اتوبوس زائران پاکستانی دچار سانحه‌ا شد که در آن، ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۸ نفر دیگر نیز دچار جراحات مختلف شدند. در این گزارش، به بررسی واکنش‌های مقامات سیاسی و بین‌المللی به این حادثه می پردازیم.

حوادث واکنش  مقامات سیاسی به حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی

سردار سید تیمور حسینی در مورد حادثه‌ای که برای اتوبوس زائران پاکستانی در یزد اتفاق افتاد، اظهار داشت: این حادثه در ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه ۳۰ مردادماه در محور دهشیر به تفت در استان یزد به وقوع پیوست. در این حادثه، ۲۸ نفر از سرنشینان اتوبوس جان خود را از دست داده و ۲۳ نفر دیگر نیز دچار جراحات شدند.

وی با بیان اینکه اتوبوس حادثه دیده حامل زائران پاکستانی مدل ۲۰۱۹ بود، گفت: دقایقی پس از این حادثه امدادگران و تیمی از عوامل پلیس راه در محل حاضر شدند. بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس راهور نشان می‌هد که علت اصلی واژگونی این اتوبوس نقص فنی در سیستم ترمز و شیب زیاد محور موجب از دست رفتن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده و وقوع این حادثه شده است.پلیس راهنمایی و رانندگی از تمامی زائران اربعین خواست تا به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کرده و طبق دستورالعمل‌های منتشر شده عمل کنند تا سفری ایمن و بدون خطر داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه این اتوبوس از مرزهای شرقی کشور وارد شده و در حال حرکت به سمت مرزهای غربی و کشور عراق بود، گفت: پیگیری‌های تخصصی پلیس در این خصوص در حال انجام است. پلیس ایران به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوید اما باز هم از تمامی رانندگان می‌خواهیم که به نکات ایمنی از جمله رعایت سرعت مطمئنه، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری از وسیله نقلیه، استراحت کافی و استفاده از کمربند ایمنی توجه ویژه داشته باشند. تمام مسافران اتوبوس باید کمربند ایمنی خود را ببندند.

در ادامه واکنش های سیاسی را به این حادثه مشاهده نمایید

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به حادثه واژگونی اتوبوس زائران اربعین پاکستانی واکنش نشان داد. ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس نوشت:  ‌کشته و مجروح شدن جمعی از زائران عزیز پاکستانی در نتیجه واژگونی اتوبوس حامل آنان، موجب تأسف و تأثر عمیق ما گردید. با دولت همسایه و برادر پاکستان و خانواده‌های داغدیده صمیمانه ابراز همدردی می‌کنیم و از خداوند برای درگذشتگان علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌نمائیم. مراجع و نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران با جدیت مشغول ادامه فعالیت‌های امدادی، خدماتی و درمانی هستند.

پیگیری حادثه اتوبوس زائران پاکستانی توسط عارف معاون اول رئیس جمهور

 

عارف

عارف به بازماندگان حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی تسلیت گفت و بر خدمت‌رسانی هر چه بیشتر و پیگیری درمان مصدومان تاکید کرد. محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار یزد، ضمن پیگیری فرآیند درمان مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در جاده دهشیر-یزد، علل این اتفاق را جویا شد و بر خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به آسیب دیدگان حادثه واژگونی اتوبوس تاکید کرد. 

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ با خانواده جانباختگان ابراز همدردی کرد. در این تماس تلفنی مهران فاطمی استاندار یزد، ضمن تشریح علت، زمان و مکان وقوع حادثه از بسیج امکانات و ظرفیت‌های درمانی استان برای مداوا و اسکان موقت مجروحان خبرداد. 

وی همچنین از هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی وزارت کشور و وزارت امور خارجه برای انتقال جانباختگان و همچنین مصدومان پس از مداوا خبر داد.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» صبح چهارشنبه با حضور در بیمارستان شهید بهشتی تفت، از مصدومان حادثه دیشب عیادت کرد و از نزدیک در جریان روند درمان این مصدومان قرار گرفت. امام جمعه یزد با تسلیت این حادثه به مردم پاکستان و ایران و تمامی زائران اربعین و رساندن سلام و پیام رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: از شنیدن این خبر و فوت ۲۸ نفر و زخمی شدن عده ای دیگر بسیار متاثر شدم. وی عنوان کرد: با حضور در بیمارستان و عیادت از مصدومان این حادثه به آنها اطمینان خاطر دادیم که هر کاری لازم باشد برای بهبود آنها انجام خواهد شد.

آیت الله ناصری از خداوند متعال برای مصدومان این حادثه طلب شفای عاجل کرد و به مردم پاکستان به ویِژه خانواده های جان باختگان تسلیت گفت. امام جمعه یزد همچنین ضمن تقدیر از کادر درمان بیمارستان تفت و سایر بیمارستانهایی که مصدومان به آنجا انتقال یافته اند،  آیت‌الله «محمدرضا ناصری» صبح چهارشنبه با حضور در بیمارستان شهید بهشتی تفت، از مصدومان حادثه دیشب عیادت کرد و از نزدیک در جریان روند درمان این مصدومان قرار گرفت. امام جمعه یزد با تسلیت این حادثه به مردم پاکستان و ایران و تمامی زائران اربعین و رساندن سلام و پیام رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: از شنیدن این خبر و فوت ۲۸ نفر و زخمی شدن عده ای دیگر بسیار متاثر شدم.

وی عنوان کرد: با حضور در بیمارستان و عیادت از مصدومان این حادثه به آنها اطمینان خاطر دادیم که هر کاری لازم باشد برای بهبود آنها انجام خواهد شد. آیت الله ناصری از خداوند متعال برای مصدومان این حادثه طلب شفای عاجل کرد و به مردم پاکستان به ویِژه خانواده های جان باختگان تسلیت گفت.

امام جمعه یزد همچنین ضمن تقدیر از کادر درمان بیمارستان تفت و سایر بیمارستانهایی که مصدومان به آنجا انتقال یافته اند، تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای بهبود این مصدومان به کار گیرند.

  از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، شب گذشته اتوبوس حامل زائران اربعین از کشور پاکستان به سمت مرز در حال حرکت بود که به دلیل ایجاد نقص فنی در ترمز اتوبوس در منطقه دهشیر ابرکوه واژگون و دچار آتش سوزی شد که در این حادثه ۲۸ نفر در دم جان باختند و ۲۳ نفر  نیز مصدوم شدند که به بیمارستانهای تفت، یزد و ابرکوه اعزام شدند.

و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، شب گذشته اتوبوس حامل زائران اربعین از کشور پاکستان به سمت مرز در حال حرکت بود که به دلیل ایجاد نقص فنی در ترمز اتوبوس در منطقه دهشیر ابرکوه واژگون و دچار آتش سوزی شد که در این حادثه ۲۸ نفر در دم جان باختند و ۲۳ نفر  نیز مصدوم شدند که به بیمارستانهای تفت، یزد و ابرکوه اعزام شدند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها