|
کدخبر: 280641

طراحی خیره کننده ‌‌‌ال ‌ای دی سونی

تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی دسته‌‌ای از تلویزیون‌ها هستند که پنجره جدیدی در زمینه تکنولوژی گشوده‌‌‌اند. این تلویزیون‌ها در واقع ال سی دی‌هایی هستند که به جای لامپ فلورسنت از سیستم نور افشانی ‌‌‌ال ‌ای دی بهره می‌برند.

نکته جالب در ارتباط با این تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی سونی این است که برخلاف تصور عموم مردم، نمایشگر تمام آن‌ها از ‌‌‌ال ‌ای دی تشکیل نمی‌شوند بلکه تلفیقی از ‌‌‌ال ‌ای دی و ال سی دی هستند.

لامپ‌‌های ‌‌‌ال ‌ای دی دسته‌‌ای از لامپ‌ها هستند که نمی‌‌توانند نور سفید خالص تولید کنند؛ به همین دلیل استفاده از این تکنولوژی در تولید مانیتور با اختلال روبه‌‌رو شده است. از این لامپ‌‌ها در ساخت تابلوهای تبلیغاتی لامپی که در سطح شهر وجود دارد استفاده می‌‌شود و مانیتوری که از لامپ‌‌های ‌‌‌ال ‌ای دی در ساخت آن‌ها استفاده شده باشد در بازار یافت نمی‌شود.

‌‌‌ال-‌ای-دی-سونی-۱

تلویزیون ‌‌‌ال ‌ای دی با در نظر گرفتن استانداردها، کیفیتی بسیار بالاتر از دیگر محصولات را ارائه داده است. در ادامه به بیان ویژگی‌ها و مزیت‌های این ال‌ ای دی‌ها می‌پردازیم.

ویژگی ها و مزایای ‌‌‌ال ‌ای دی سونی

LED مخفف واژه Light Emitting Diode است. این واژه به معنی دیود نور افشان است. تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی رایج‌‌‌‌ترین نوع تلویزیون‌‌های موجود در بازار هستند. مزایا و ویژگی‌های این تلویزیون‌ها بسیار زیاد است که در ادامه به مهم‌‌‌‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • وجود تنوع زیاد در قیمت، ‌‌‌اندازه و مدل
  • مصرف برق پایین (مصرف برق این تلویزیون‌ها از تلویزیون‌های عادی کمتر است)
  • کیفیت تصویر بالا
  • بهره‌گیری از سیستم عامل‌‌‌اندروید
  • تکنولوژی پیشرفته‌‌‌‌تر
  • زیبایی و ظرافت بیشتر نسبت به دیگر تلویزیون‌ها
  • عدم تولید اشعه‌های مضر برای چشم‌ها

تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی سونی نسبت به پلاسما کیفیت و وضوح بهتری دارند و از آن‌جایی که قیمت پایین‌‌‌‌تری نسبت به OLED‌ها دارند، برای مشتریان مقرون به‌صرفه‌‌‌‌تر هستند.

همانطور که گفتیم نمایشگرهای ‌‌‌ال ‌ای دی معمولا کم مصرف‌‌‌‌تر و سردتر هستند و سرعت بیشتری نسبت به سایر نمایشگرها دارند. این از علت‌های اصلی پر فروش بودن آن‌ها در بازار است.

از سری قابلیت‌های تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی می‌توان به روند خرابی بسیار کند، طول عمر نسبتا بالا (حدود ۳۵ تا ۵۰ هزار ساعت)، زمان پاسخگویی (زمان روشن و خاموش شدن بسیار سریع)، رنگ‌های مناسب و بازدهی بسیار عالی اشاره کرد.

تفاوت ال سی دی و ‌‌‌ال ‌ای دی سونی

ال سی دی و ال‌ ای دی‌های سونی هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که سبب تمایز بین این دو می‌شود. در ادامه با بررسی تفاوت‌های بین ال سی دی و ‌‌‌ال ‌ای دی می‌پردازیم که درک بهتری از فرق میان این دو بدست آورید.

درجه دقت رنگ

از نظر درجه دقت رنگ، تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی یک سر و گردن بالاتر از تلویزیون‌های ال سی دی قرار می‌گیرند. تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی از تکنولوژی آر جی بی استفاده می‌کنند. در این تکنولوژی ال‌‌ای دی‌ها می‌توانند با‌‌‌ ترکیب کردن رنگ‌های اصلی، رنگ‌های جدیدی به وجود بیاورند.

اندازه و ابعاد تلویزیون

تلویزیون‌های ال سی دی و ‌‌‌ال ‌ای دی در زمینه ابعاد این محصولات تفاوت‌های بسیار چشمگیری دارند. به طوری‌که تلویزیون‌های ال سی دی سونی با ابعادی بین ۳۲ تا ۵۰ اینچ تولید می‌شوند و تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی با ابعادی در حدود ۴۰ تا ۱۰۰ اینچ قابل تولید هستند.

نکته مهم دیگر در ارتباط با ال ‌ای دی‌ها این است که ضخامت تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی به نسبت تلویزیون‌های ال سی دی بسیار کمتر است و ال‌ ای دی‌ها بسیار ظریف‌‌‌‌تر هستند.

‌‌‌ال-‌ای-دی-سونی-2

کنتراست تصویر

واضح‌‌‌‌ترین تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال‌‌ای دی، کنتراست تصویر این تلویزیون‌ها است. دیودهای نوری که در ال‌ ای دی‌ها وجود دارند باعث شده‌‌‌اند که تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی کنتراست تصویر بیشتر و بهتری نسبت به تلویزیون‌های ال سی دی داشته باشند.

طول عمر

طول عمر تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی سونی به طور میانگین بیشتر از ال سی دی‌ها بوده و در حدود ۳۵ الی ۵۰ هزار ساعت است. این عدد در تلویزیون‌های ال سی دی به ۱۶ الی ۲۰ هزار ساعت کاهش پیدا می‌کند که نشانه طول عمر پایین‌‌‌‌تر نسبت به ال‌ ای دی‌ها است.

میزان مصرف انرژی

همانطور که می‌دانید مصرف تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی نسبت به باقی مدل‌ها کمتر است. کم مصرف بودن تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی یکی از آپشن‌هایی است که سبب شده سالانه بسیاری از خانواده‌ها برای خرید تلویزیون سونی اقدام کنند.

زاویه دید

امروزه نسل جدید تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی سونی در بازار از زاویه دید ۱۸۰ درجه‌‌ای برخوردار هستند که این ویژگی در ال سی دی‌ها یافت نمی‌شود.

نور پس زمینه

بک لایت‌های بکار رفته در تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی علاوه بر اینکه مصرف انرژی کمتری دارند، فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند. به همین دلیل تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی دارای ضخامت کمتری نسبت به ال سی دی‌ها هستند.

خرید تلویزیون سونی

برند سونی هر ساله محصولات با کیفیت زیادی را وارد بازار می‌کند. این محصولات با کیفیت بالا و درجه یک تولید می‌شوند و سپس با قیمت‌هایی نسبتا مناسب روانه بازار می‌شوند. نمایندگی سونی در ایران یکی از شرکت‌هایی است که این محصولات درجه یک را به مردم می‌رسانند.

تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی سونی که در بین پرفروش‌‌‌‌ترین محصولات این شرکت قرار گرفته‌‌‌اند با داشتن ۱۸ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش، خیال مشتریان را نسبت به کیفیت آسوده کرده‌‌‌اند. امروزه خانه سونی به عنوان نمایندگی معتبر در تهران بهترین محصولات و با گارانتی اصل را در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار داده است. با خرید تلویزیون‌های برند سونی، بهترین و باکیفیت‌‌‌‌ترین تلویزیون را برای خود انتخاب کنید و نگران خراب شدن آن نباشید.

‌‌‌ال-‌ای-دی-سونی-3

کلام پایانی

در نهایت با توجه به مطالبی که در مورد ‌‌‌ال ‌ای دی برند سونی بیان شد باید بگوییم با توجه به کیفیت بالا و مصرف پایین این ال‌ ای دی، انتخاب آن می‌تواند یه تصمیم مناسب باشد. ال ‌ای دی‌های سونی با داشتن مزایای بسیار زیاد بهترین گزینه برای منزل شما هستند. برای خرید تلویزیون‌های ‌‌‌ال ‌ای دی سونی پیشنهاد می‌کنیم از طریق خانه سونی اقدام کنید و برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها