|
کدخبر: 330157 امیرمحمد درویش

گفت و گوی گسترش نیوز با فعال سیاسی؛

شانس پزشکیان بالا رفت | مردم رای خود را تمدید کنند

بسیاری از فعالان سیاسی، اظهار کرده اند که با پایان مناظرات، شانس مسعود پزشکیان بالا رفته است.

سیاست شانس پزشکیان بالا رفت | مردم رای خود را تمدید کنند

بعد از اتمام دور دوم مناظرات، کارشناسان بسیاری صحبت های ۲ کاندیدا را تحلیل کردند. آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، در ارتباط با مسائل مهم اقتصادی، سیاسی، روابط بین الملل و انرژی صحت هایی را کردند. پیش از این صحبت های بسیاری درباره گران شدن بنزین در دولت چهاردهم شنیده می شد، اما این شایعات توسط هر ۲ کاندید تکذیب شد. در مناظره شب گذشته میان ۲ کاندیدای ریاست جمهوری یکی از موضوعات مطرح شده بحث ناترازی انرژی و بررسی سیاست هر ۲ نامزد در مورد قیمت حامل‌های انرژی بود، موضوعی که به گفته کارشناسان نیازمند ارزیابی و ارئه راه‌کارهای اساسی است.

صحبت های بسیاری درباره قیمت ۲۵ هزار تومانی بنزین درصورت رای آوردن مسعود پزشکیان مطرح شد اما این کاندید، صراحتا اعلام کرده است که قصد گران کردن بنزین را ندارد. اما او در ادامه به این نکته هم اشاره می کند که اگر قرار بر گران کردن بنزین باشد، باید با نظر مردم و مشورت کارشناسان صورت گیرد.

قیمت-بنزین

اما موضوعی که سعید جلیلی نامزد دیگر انتخابات مطرح کرده بود، اجرای طرح وان ابهام اجرای طرح این بود. به همین دلیل در روزهای اخیر موضوعاتی پیرامون افزایش قیمت بنزین در دولت جلیلی نیز مطرح شد، موضوعی که توسط این نامزد به طور کامل رد و در مناظره شب گذشته نیز در خصوص این مساله توضیحاتی ارائه شد. جلیلی درباره طرح وان اینطور می گوید که ما درباره این طرح مفصل کار کرده ایم و از آن دفاع می کنیم و تا نقطه اجرایی شدن آن پیش رفته ایم. این طرح بیشتر برای جبران و برطرف کردن ناترازی بنزین مطرح شده بود.

کارشناسان و فعالان سیاسی بسیاری درباره نحوه عملکرد مسعود پزشکیان و سعید جلیلی اظهار نظر کرده اند که در ادامه این گزارش، گفت و گوی خبرنگار گسترش نیوز با محسن هاشمی رفسنجانی، فعال سیاسی را می خوانید.

مناظره با گذشت زمان داغ شد

محسن هاشمی رفسنجانی، فعال سیاسی در ارتباط با دور دوم انتخابات و عملکرد ۲ کاندیدای نهای ریاست جمهوری به خبرنگار گسترش نیوز گفت: هر ۲ مناظره دور دوم، اگر چه در ابتدا به آرامی آغاز شد و کاندیدا با صبر و حوصله پاسخ یکدیگر را می دادند، اماکم کم به مسائل مهم تری رسید و هر ۲ طرف بی پرده، حرف هایی که باید گفته می شد را زدند و آگاهی مردم بالا رفت. بنده فکر می کنم این مناظرات، منجر به حضور کسانی خواهد شد که در دور اول انتخابات رای ندادند خواهد شد و شانس آقای پزشکیان برای پیروزی بالا رفت.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: امیدوار هستیم در این فرصت باقی مانده، مردم و مخصوصا کسانی که در دور اول در انتخابات شرکت نکردند، با بازبینی حرکتشان، پای صندوق حضور پیدا کرده و رای دهند. آن هایی هم که رای دادند، امیدوار هستیم که مجدد حضور پیدا کرده و رای خود را تمدید کنند و کار نا تمام خود را به امید خدا تمام کرده و ما شاهد آن باشیم که به شرایطی بر نگردیم که معیشت مردم دچار مشکل شده و سفره های مردم روز به روز خالی تر شود.

محسن-هاشمی

وی درباره نظریه ها مبنی بر شکل گیری دولت سوم حسن روحانی در صورت پیروزی مسعود پزشکیان گفت: چنین موضوعی را می توان یک بحث انحرافی دانست که رقیب آن را به عنوان کمپین انتخاباتی خود مطرح کرده است. هیچ وقت شخصی مانند آقای پزشکیان، نمی تواند این موضوع را قبول کند که دولت سوم یک فردی باشد. هرچند نظر بنده این است که آقای روحانی در دولت اول به خوبی عمل کرد و در دولت دوم دچار مشکلاتی مانند بد عهدی آمریکا شد که مجلس مانع ادامه مذاکرات شد.

این فعال سیاسی در پایان این گفت و گو به خبرنگار گسترش نیوز گفت: این کار سبب شد تا کسانی که در مسیر مذاکرات سنگ اندازی کرده اند برای آنکه مشکلات اقتصادی در کشور نباشد، قیمت ها بالا برود و مشکلاتی که مشاهده کردید پیش آمد و کنترل از دست خارج شد. آقای پزشکیان برنامه و سیاست های خود را دارند و تیم خود را روی کار خواهند آورد و چنین بحث های انحرافی درست نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها