|
کدخبر: 332039

انتصاب‌های جدید در کابینه مسعود پزشکیان/ اعضای جدید دولت چهاردهم مشخص شدند

همزمان با با برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم احکام جدید صادر کرده است. در این گزارش نگاهی به کارنامه اعضای جدید کابینه دولت چهاردهم خواهیم داشت.

سیاست  انتصاب‌های جدید  در کابینه مسعود پزشکیان/ اعضای جدید دولت چهاردهم مشخص شدند

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ایران به واسطه حادثه برای هواپیمای حامل ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم و شهادت رئیسی و هئیت همراه؛ زود تر از موعد انجام می شود و در نهایت مسعود پزشکیان به عنوان منتخب مردم سکاندار دولت چهاردهم شد. مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم ۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ بعد از برگزاری مراسم تنفیذ محمد رضا عارف را به عنوان معاون اول خود معرفی کرد و از این تاریخ احکام جدید برای کابینه خود صادر کرده است. وزرا هم بعد از معرفی توسط دولت باید از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرند. در این گزارش نگاهی به احکام صادر شده از سوی مسعود پزشکیان خواهیم داشت و همزمان با معرفی کابینه بیوگرافی وزاری تایید صلاحیت شده را اعلام خواهیم کرد. همراه ما باشید. 

جراح قلبی که پا به عرصه سیاست گذاشت

مسعود-پزشکیان

پزشکیان متولد مهر ۱۳۳۳ است که از دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تا دوره دوازدهم به عنوان نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو فعالیت داشت. او در دوره دهم، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود و در دولت هشتم سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت. پزشکیان همچنین معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه اول رئیس دولت اصلاحات و  به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه دوم رئیس دولت اصلاحات  از مجلس رأی اعتماد گرفت.بیوگرافی کامل پزشکیان را اینجا بخوانید. 

محمدرضا عارف جوان ترین و پیرترین معاون اول

عارف

مسعود پزشکیان بعد از مراسم تنفیذ، محمد رضا عارف را به عنوان معاون اول خود معرفی کرد.بیوگرافی عارف را اینجا بخوانید. 

معاون-اول

نکته جالب در خصوص عارف سن اش در زمان معاون اولی است. عارف یک بار در دولت اصلاحات معاون اول بود که در آن زمان ۵۰ سال سن داشت و جوان ترین معاون اول لقب گرفت. در حال حاضر نیز مجدد معاون اول دولت چهاردهم شد که این بار با ۷۳ سال سن، به عنوان پیرترین معاون اول در نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است. 

وزیر آموزش و پرورشی که رئیس دفتر رئیس جمهور شد

حاجی+میرزایی۴

مسعود پزشکیان پس از برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، محسن حاجی میرزایی را به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور معرفی کرد. محسن حاجی میرزایی متولد سال ۱۳۳۸ در شهر قم است. او مدرک کارشناسی علوم اجتماعی خود را از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مدیریت را از دانشگاه مدیریت دولتی و دکترای جامعه شناسی از دانشگاه آزاد دریافت کرده است. حاجی میرزایی سابقه رئیس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف، رئیس مرکز مرکز ملی بهره وری ایران، مشاور و مدیرکل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیس جمهور، دبیر کمیسیون بررسی و اعطای نشان‌های دولتی دفتر رئیس جمهور، معاون بررسی‌های دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام، معاون آموزش و معاون اداری و مالی سازمان نهضت سواد آموزی در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۸، مدیر استان‌های آذربایجان شرقی و تهران سازمان نهضت سواد آموزی  را در کارنامه خود را دارد. همچنین در دولت اول حسن روحانی در سال ۱۳۹۲، به عنوان دبیر هیئت دولت منصوب شد. او ۶ سال در این سمت باقی ماند و پس از آن شهریور ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان وزیر آموزش و پرورش توانست اعتماد نمایندگان مردم را جلب کند. 

پزشک روزهای جنگ معاون امور اجرایی دولت شد

رئیس‌ جمهور ۱۱ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در حکمی محمد جعفر قائم پناه را به عنوان معاون امور اجرایی خود منصوب کرد. محمدجعفر قائم‌پناه چشم‌پزشک کرمانشاهی است که یکی از اعضای شورای راهبری دفتر پزشکیان برای انتخاب اعضای کارگروه‌های پنجگانه (سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و اجرایی) و انتخاب گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌های دولت پزشکیان بود. قائم‌پناه در دوران وزارت پزشکیان در دولت اصلاحات، به عنوان معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت خدمت کرد. همچنین ریاست اولین دوره شورای شهر کرمانشاه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، عضویت در انجمن اسلامی و مسئول اعزام دانشجویی به جبهه‌های جنگ تحمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله سوابق قائم پناه است.

مرد شماره یک برجام معاون راهبردی پزشکیان شد

ظریف

مسعود پزشکیان با صدور حکمی، محمدجواد ظریف را به عنوان معاون راهبردی رئیس جمهور منصوب کرد.  پزشکیان در این حکم از معاون راهبردی خود خواسته است با برعهده گرفتن مسئولیت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، وظایف و کارویژه‌های این مرکز را به تشکیلات مناسب برای معاونت راهبردی ریاست جمهوری تبدیل کند. براساس این حکم معاون راهبردی رئیس جمهور وظیفه دارد با بهره‌گیری از تجربه مدیران ارشد ادوار گذشته، نخبگان، اندیشکده‌ها و نهاد‌های جامعه مدنی تحولات کلان داخلی و خارجی و میزان توفیق در دستیابی به اهداف قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام را رصد کرده و به رئیس جمهور گزارش کند.
  • قاسم مصطفی لو ارسالی در

    سلام انشاله تا نابودی اسراییل چیزی نمانده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها