|
کدخبر: 333069

پاسخ شکه کننده ماسک به درخواست ترامپ | سرنوشت انتخابات آمریکا غیر قابل پیش بینی تر از همیشه است

ایلان ماسک که اخیراً حمایت خود را از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌طور علنی اعلام کرده بود، در پلتفرم ایکس گفت: "من آماده‌ام که خدمت کنم." بدین ترتیب، او پیشنهاد دریافت پست کابینه ترامپ را در صورت پیروزی در انتخابات پذیرفت.

سیاست پاسخ شکه کننده ماسک به درخواست ترامپ |  سرنوشت انتخابات آمریکا غیر قابل پیش بینی تر از همیشه است

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرده است که ایلان ماسک قصد دارد هر ماه حدود ۴۵ میلیون دلار به گروه حمایتی کارزار ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ اهدا کند، در حالی که دیگر چهره‌های برجسته دنیای فناوری نیز به این گروه کمک می‌کنند. به نقل از یورونیوز، اگر این گزارش صحت داشته باشد، این کمک مالی یکی از بزرگ‌ترین کمک‌ها از سوی یک فرد حقیقی در تاریخ کارزارهای انتخاباتی آمریکا خواهد بود. بر اساس اسناد منتشر شده توسط کمیسیون فدرال انتخابات (FEC)، این گروه حمایتی تحت عنوان «کمیته اقدام سیاسی آمریکا» یا PAC شناخته می‌شود و در اواخر ماه مه تأسیس شده است. این گروه به عنوان یک «ابر کمیته اقدام سیاسی» یا «سوپر پک» عمل می‌کند و به طور مستقل از سایر تیم‌های انتخاباتی فعالیت می‌کند. اگرچه این «سوپر پک» نمی‌تواند به طور مستقیم یک نامزد را تأمین مالی کند، اما از نظر قانونی مجاز به انجام فعالیت‌های حمایتی مانند راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی یا فعالیت‌های میدانی است.

توییت منتشر شده توسط ایلان ماسک در مورد پذیرش پیشنهاد ترامپ که در رسانه ها بازتاب زیادی داشت.

ایلان

طبق اسناد منتشر شده توسط «کمیسیون فدرال انتخابات»، در میان اهداکنندگان به «پک آمریکا» نام برادران وینکلواس یعنی کامرون و تایلر نیز به چشم می‌خورند که بیشتر به دلیل درگیری با مارک زاکربرگ در ایجاد فیس‌بوک و اخیرا به دلیل سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شناخته شده‌ هستند.

این فهرست همچنین شامل شخصیت‌هایی همچون داگلاس لئونه، از شرکای شرکت سهامی خصوصی سکویا کپیتال می‌شود که در نوع خود یکی از مشهورترین شرکت‌ها در «سیلیکون ولی» است. علاوه بر این، نام آنتونیو گراسیاس که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱ مدیر شرکت خودروسازی تسلا بود ‌نیز در بین کمک‌کننده‌ها دیده می‌شود.

«دونالد ترامپ»، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا چند وقت پیش هدف حمله تیراندازی قرار گرفت که رهبران دنیای فناوری به آن واکنش نشان دادند. او از این حادثه جان سالم به دربرد، اما این اتفاق «ایلان ماسک» را به این فکر انداخت که شاید زمان تولید زرهی فلزی با قابلیت پرواز فرارسیده است.

 سوءقصد به جان دونالد ترامپ در باتلر، پنسیلوانیا احتمالاً باعث شده است ایلان ماسک درباره پروتکل‌های امنیتی خودش تجدیدنظر کند. کاربری به نام Whole Mars Catalog در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت بهتر است مدیرعامل تسلا هم امنیت خودش را ارتقا بدهد. ایلان ماسک به او جواب داد: «شاید زمانش رسیده که آن زره فلزی پرنده را بسازیم.»

 

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها