|
کدخبر: 334502

آخرین جزئیات از پرونده فائزه هاشمی | حکم تغییر می کند؟

با توجه به بازداشت فائزه هاشمی در زندان اوین، تلاش‌های فراوانی برای آزادی یا تعلیق حکم او انجام شده است، اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است. پرونده‌های او تجمیع شده و مجموع مجازات تعیین‌شده برایش ۳ سال و ۷ ماه است که حدود ۲ سال از آن را گذرانده است. با این حال، دادستان با آزادی مشروط او مخالفت کرده است، بنابراین محکومیت او در مهر ماه سال آینده به پایان خواهد رسید.

سیاست آخرین جزئیات از پرونده فائزه هاشمی | حکم تغییر می کند؟

وکیل فائزه هاشمی اظهار داشت: به همراه محسن هاشمی، برادر موکلم، تلاش خواهیم کرد تا با دادستان تهران یا سرپرست دادسرای اوین گفت‌وگویی داشته باشیم و ببینیم چه اقداماتی می‌توانیم برای ایشان انجام دهیم.

 محمدحسین آقاسی وکیل فائزه هاشمی، درباره آخرین وضعیت موکل خود بعد از نامه‌ای که شب گذشته متن آن در رسانه‌ها منتشر شد، عنوان کرد: قبلا اقداماتی صورت گرفته بود تا احتمالا به ایشان آزادی مشروط تعلق بگیرد که این کار انجام نشد. پرونده‌های ایشان تجمیع شده و میزان مجازاتی که باید تحمل کنند ۳ سال و ۷ ماه است که حدود ۲ سال از آن حکم را تحمل کرده اما دادستان با آزادی مشروط ایشان مخالفت کرده، بنابراین در مهر ماه سال آینده محکومیت ایشان به پایان خواهد رسید.

وکیل فائزه هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا با انتشار نامه فائزه هاشمی پیگیری مجددی برای تغییر در وضعیت او صورت گرفته است؟ گفت: فکر می‌کنم با انتشار این نامه هم نباید انتظار آزادی مشروط را برای موکلم داشته باشیم. احتمالا همکاری در این رابطه با ما نخواهند کرد.

فائزه

فائزه هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۴۱ در قم به دنیا آمد و دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی به شمار می‌رود. او در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تهران فعالیت کرد و از نظر سیاسی به گرایش‌های اصلاح‌طلبانه تمایل دارد. فائزه هاشمی یکی از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی است.

از سال ۱۳۶۹، او ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده داشت. در خرداد ۱۳۹۰، دفتر او در ساختمان فدراسیون اسلامی ورزش زنان مورد حمله قرار گرفت و کمتر از دو ماه بعد، در مرداد ۱۳۹۰، این فدراسیون به دلیل عدم تخصیص بودجه کافی از سوی سازمان تربیت بدنی تعطیل شد.

در سال ۱۳۷۷، او نخستین روزنامه ویژه زنان در جمهوری اسلامی، یعنی روزنامه زن، را منتشر کرد و به عنوان مدیر مسئول آن فعالیت نمود.

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها