|

خوش بینی ترامپ به انتخابات ۲۰۲۴ | شکست ترامپ دور از ذهن است؟

به نقل از ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۵ آبان (۵ نوامبر) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که اگر در برابر «کامالا هریس» رقیب دموکرات خود شکست بخورد، دیگر به دنبال نامزدی مجدد برای انتخابات نخواهد بود.

سیاست خوش بینی ترامپ به انتخابات ۲۰۲۴ | شکست ترامپ دور از ذهن است؟

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت عدم موفقیت در این رقابت، به راه‌اندازی کمپین دیگری در چهار سال آینده فکر می‌کند، گفت: "نه، من این کار را نخواهم کرد." او همچنین تأکید کرد که به پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ خوشبین است و افزود: "من به شکل امیدوارکننده‌ای فکر می‌کنم که موفق خواهیم شد."

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پس از اعلام شبکه سی‌ان‌ان مبنی بر پذیرش دعوت دموکرات‌ها برای یک مناظره انتخاباتی دیگر در ۲۳ اکتبر، شرکت در این مناظره در برابر کاملا هریس را رد کرد

او در یک گردهمایی در ویلمینگتون در کارولینای شمالی به حامیانش گفت: مشکل مناظره‌ای دیگر، این است که دیگر خیلی دیر شده است. ترامپ پیشتر اولین و احتمالا تنها مناظره خود با هریس را که در ۱۰ سپتامبر برگزار شد، غیر صادقانه و کاملاً تقلبی خواند. نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا استدلال کرد که هریس تنها به این دلیل خواهان یک مناظره مجدد است که شکست خورد. وی تاکید کرد فقط یک مناظره رو در رو دیگر را در نظر خواهد گرفت که توسط یک «شبکه منصفانه» برگزار شود.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ با غلبه بر هیلاری کلینتون انتخاب شد و به کاخ سفید رفت. او سپس در سال ۲۰۲۰ در انتخابات ریاست جمهوری در برابر بایدن شکست خورد و از آن زمان اصرار داشت که در این انتخابات تقلب شده است.

طبق قوانین ایالات متحده یک فردبیش از ۲ دوره نمی‌تواند رئیس‌جمهور این کشور باشد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری در نخستین مناظره خود به عنوان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به مصاف یکدیگر رفتند.

 این مناظره به میزبانی شبکه خبری «ای‌بی‌سی» در فیلادلفیا در حالی برگزار شد که تنها هشت هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر، نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد خبر می‌دهند.

پس از مناظره «ناموفق» جو بایدن با دونالد ترامپ در ماه ژوئن که در نهایت به کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات انجامید، مناظره امشب برای حزب دموکرات و کامالا هریس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. از سوی دیگر براساس نظرسنجی‌ها، بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان هنوز اطلاعات کافی درباره این نامزد دموکرات ندارند.

این مناظره اولین برخورد مستقیم دو نامزد پس از هفته‌ها حملات شخصی دونالد ترامپ و متحدانش به خانم هریس بود.

نکات مهم اولین مناظره دونالد ترامپ و کامالا هریس:

  • دونالد ترامپ و کامالا هریس در جریان مناظره به‌ شدت بر سر موضوعاتی مانند تورم، سقط جنین، مهاجرت و سیاست خارجی با یکدیگر بحث کردند.
  • به نظر می‌رسید هریس با یک نقشه راه مشخص وارد مناظره شده بود تا ترامپ را از مواضع خود منحرف کند و به‌نظر در انجام این کار موفق شد. او در طول این مناظره جنجالی، ادعا کرد که رهبران خارجی، دونالد ترامپ را مسخره می کنند و گفت او مردم را تحقیر می‌کند. همچنین، هریس ترامپ را به دلیل حمله به هویت نژادی‌اش مورد انتقاد قرار داد.
  • ترامپ که در هفته‌های اخیر به هریس حملات شخصی کرده بود که شامل توهین‌های نژادی و جنسیتی می‌شد، در لحظات ابتدایی مناظره تا حد زیادی از اینگونه حملات اجتناب کرد، اما تحت فشار حملات هریس به وضوح ناآرام‌تر شد.
  • دونالد ترامپ، هریس را به دلیل سیاست‌های جو بایدن، به‌ویژه خروج ایالات متحده از افغانستان و بحران جدی در مرزها و موضوع مهاجران مقصر دانست.
  • کامالا هریس، که سابقه دادستانی دارد، چندین بار ترامپ را به شدت به چالش کشید و به واکنش‌های عصبی و پر از اشتباه از ترامپ منجر شد. او در بخشی از مناظره به این موضوع اشاره کرد که مردم در میتینگ‌های ترامپ به دلیل خستگی و کسالت زودتر از سالن خارج می‌شوند، که موجب عصبانیت ترامپ شد.
  • کامالا هریس ترامپ را به خاطر پرونده‌های حقوقی‌اش، از جمله محکومیت او برای پرداخت‌های مخفیانه به یک بازیگر پورن و اتهامات دیگر مورد انتقاد قرار داد.
  • نامزدها در مورد جنگ اسرائیل و غزه و تهاجم روسیه به اوکراین نظرات خود را رد و بدل کردند، هرچند هیچ‌کدام جزئیاتی در مورد نحوه پایان دادن به هر کدام از این درگیری‌ها ارائه ندادند.
منبع: ایسنا
کدخبر: 335398

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    آخرین اخبار

    سایر رسانه ها