|

پاسخ به یک سوال مهم | چرا اسرائیل تا الان حمله نکرده است؟

رسانه داخلی دلایل عدم حمله رژیم صهیونیستی به ایران را مورد بررسی قرار دادند.

سیاست پاسخ به یک سوال مهم | چرا اسرائیل تا الان حمله نکرده است؟

سانه داخلی دلایل عدم حمله رژیم صهیونیستی به ایران را مورد بررسی قرار دادند که در ادامه مهم ترین آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جوان، با اشاره به اینکه سوال «چرا اسرائیل حمله نکرد؟!» بخشی از ذهن برخی را پر کرده است نوشت:« فرض درست آن است که ما بدانیم با یک موجود یعنی امریکا طرفیم و اسرائیل فقط دندان‌ها یا چنگال‌های این موجود است. با این فرض اگر اسرائیل (امریکا) هنوز پاسخی نداده است، می‌تواند به این دلیل باشد که باید بین تناقض‌های فراوان جمع کند در این تناقض‌ها می‌خواهند «هم پاسخ دهند، هم ایران پاسخ محکم‌تر ندهد»، «هم جواب ویران‌کننده بدهند، هم جنگ را گسترده نکنند»

تعریف وفاق ملی را مشخص کنید

آرمان ملی، در مطلبی نوشت: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور برای وفاق ملی مدنظر خود حدود و ثغوری را مشخص نکرده هر جریان و شخصی قرائت خاص خود را نسبت به آن مطرح می‌کند، آن را مصادره به مطلوب می کنند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که پزشکیان ابتدا باید نوع مواجهه خود را با این مساله روشن کند و با تعریف مشخص خود از وفاق ملی اجازه برداشت‌های مختلف را ندهد

معمای عقب نشینی نظامی آمریکا از عراق

خراسان، با اشاره به اینکه پیش از این خبری درباره طرح خروج نیروهای آمریکایی منتشر شده است نوشت:«نمی توان این احتمال را نادیده گرفت که اعلان خبر عقب نشینی می تواند به مثابه تنفس و خرید وقت از سوی آمریکایی ها برای در امان ماندن از هرگونه تنش امنیتی و نظامی با گروه های مسلح و مقاومت در عراق و کاستن از آن در شرایط کنونی باشد. شرایطی که هم انتخابات پاییز امسال آمریکا و انتقال قدرت و هم تنش ها و درگیری ها در منطقه و نقش آفرینی شبه مستقیم آمریکا در آن، آن را توجیه می کند.»

حدود و ثغور آزادی بیان مشخص و واضح نیست

هم میهن، به قلم زید آبادی نوشت:«صدا و سیما به دلایلی از جمله شاید افت مخاطب و یا نمایش سطحی از تکثر فکری در جامعه، اجازه یافته است تا در برخی اوقات خاص، از بعضی منتقدان دعوت کند، اما از آنچه که هنوز حد مشخصی از آزادی بیان در کشور نهادینه نشده است، برای مدعوین گرفتاری تولید می‌شود. خط قرمزها تعریف قانونی مشخصی پیدا نکرده و عمدتاً براساس سلایق و حساسیت نهادهای مختلف قبض و بسط پیدا می‌کند. شاید به این قاعده بتوان دو یا سه تبصره هم زد که قانون به‌طور واضح و روشن باید حدود و ثغور آن تبصره‌ها را مشخص کند»

اردوغان به دنبال راه‌اندازی شبکه تلویزیونی برای ایرانی‌هاست

فرهیختگان، با اشاره به سخنان یکی از مدیران رسانه ای ترکیه ای درباره راه اندازی بخش فارسی زبان نوشت:«ترکیه تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا از راه طرح عشق‌های مثلثی، مربعی و ذوزنقه‌ای، جامعه خود و حتی مردم کشورهای دور و اطراف را اغوا کنند و علاوه‌بر به دست آوردن بازار تولیدات فرهنگی کشور هدف، یاد امپراتوری عثمانی را از راه پی گرفتن ایدئولوژی سیاسی «نوعثمانی‌گری» زنده کنند. در حال حاضر دامنه مخاطبان سریال‌های ترکیه‌ای به‌قدری گسترش یافته که این کشور را بعد از آمریکا با تعداد مخاطبانی بالغ بر ۶۵۰ میلیون نفر به دومین صادرکننده مجموعه‌های تلویزیونی در جهان تبدیل کرده است.»

حضور یکی از طراحان VPN در شورای عالی فضای مجازی؟

ابتکار، فیلترینگ را سوژه تیتر یک قرار داده و معتقد است باوجود تلاش های دولت خروجی کار چندان امیدبخش نبوده است.«دولتی‌ها کار سخت و پر مشقتی را برای برطرف کردن محدودیت‌های فضای مجازی دارند. اگر همه اعضای دولت را موافق رفع فیلترینگ در نظر بگیریم، سهم آنان در میان ۲۸ نفر، فقط ۸ رأی است» همچنین با بررسی دیگر اعضای شورا می گوید یکی از اعضا از طراحان VPN قانونی در سال ۱۳۹۱ بوده است. همچنین به نقل از سرافراز رئیس سابق صدا و سیما می نویسد:«ایشان در کنار شرکت سروش رسانه، بدون مجوز یک شرکت دیگر به نام توسعه فن آوری سروش تاسیس کرده بود تا کارهای پیام‌رسان را انجام دهد»

منبع: آخرین خبر
کدخبر: 337912

ارسال نظر