|
کدخبر: 334825

جزئیات مراسم تشیع بازیگر سینما | صدرالدین حجازی کجا به خاک سپرده می شود؟

خانه سینما اعلام کرد که مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد صدرالدین حجازی در روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می‌شود. علاوه بر این، مراسم یادبود این هنرمند فقید در روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب، واقع در بلوار فرحزادی و خیابان حسن سیف برگزار خواهد شد.

سینما و تلویزیون جزئیات مراسم تشیع بازیگر سینما | صدرالدین حجازی کجا به خاک سپرده می شود؟

صدرالدین حجازی، بازیگر برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون، روز گذشته ۲۴ شهریورماه پس از مدتی مبارزه با بیماری درگذشت.

لازم به ذکر است که آخرین حضور زنده‌یاد حجازی در تلویزیون، بازی در سریال «جشن سربرون» بود و یکی از نقش‌های مهم او، شخصیت «خولی» در سریال «مختارنامه» محسوب می‌شود.

حجازی مدت‌ها با سرطان پیشرفته دست و پنجه نرم می‌کرد و در هفته‌های اخیر به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری و در وضعیت کما به سر می‌برد.

از مهم‌ترین فیلم‌های حجازی می‌توان به «ناخدا خورشید»، «روز شیطان»، «مزاحم»، «سنتوری»، «تردید» و «خرس» اشاره کرد.

این بازیگر همچنین بازی در سریال‌های خاطره‌سازی چون «کوچک جنگلی»، «روزی روزگاری»، «تنهاترین سردار»، «تفنگ سرپر»، «زیرزمین»، «ساعت شنی»، «مرد دوهزار چهره»، «چاردیواری»، «مختارنامه»، «نابرده رنج»، «کیمیا» و «بانوی سردار» را نیز در کارنامه دارد.

صدرالدین حجازی، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی متولد ۹ دی ۱۳۲۷ است. سینا حجازی، خواننده، پسر وی می باشد. حجازی در سریال های مهمی مانند روزی روزگاری، نابرده رنج، و زیرزمین بازی نموده است.

صدرالدین حجازی، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۲۷ در اصفهان به دنیا آمد. وی لیسانس هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر دارد و نامش در شناسنامه نعمت است. او  پدر سینا حجازی، خواننده جوان موسیقی کشورمان می باشد.

اولین کار سینمایی او در سال ۱۳۶۴ مربوط به حضور در فیلم زنجیرهای ابریشمی به کارگردانی حسن کاربخش بوده است. نخستین کار تلویزیونی او هم در سال ۱۳۶۶ با حضور در سریال کوچک جنگلی به کارگردانی ناصر تقوایی بوده است.

شروع فعالیت هنری صدرالدین حجازی

او  با بازی در فیلم زنجیرهای ابریشمی سال ۱۳۶۴ وارد عرصه بازیگری در سینما گردید و در سال ۱۳۶۶ با بازی در سریال کوچک جنگلی نخستین تجربه تلویزیونی خود را به دست آورد.

صدرالدین حجازی

ازدواج صدرالدین حجازی

استاد حجازی مدتی بعد از انقلاب با همسر اول خود ازدواج کرد که نتیجه این زندگی دختری بنام یلدا و دو پسر بنام های کسری و سینا می باشد. ایشان بعد از جدایی از همسرش با سونیا شکیبا دانش آموخته روان شناسی بالینی و دارای بورد تخصصی پوست و زیبایی ازدواج کرد. پارسا حجازی آخرین فرزند استاد، نتیجه این ازدواج عاشقانه است.

گفتنی ست سونیا شکیبا تجربیاتی در زمینه هنر و ادبیات داشته از او کتابی باعنوان کلام در کنج نوشته است و بازیگری را با بازی در فیلم آخرین خون تجربه کرد. او همین طور در آثار گوناگونی به عنوان طراح چهره پرداز مشغول بوده است.

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها