|
کدخبر: 334969

سلمان فارسی به خط پایان نزدیک شد | بازیگر مادر سلمان کیست؟

تیم تولید سریال «سلمان فارسی» پس از تصویربرداری صحنه‌های مربوط به ایران باستان در شاهرود، به تهران بازگشتند. ضبط ادامه این سریال پس از چند روز در شهرک سینمایی غزالی آغاز خواهد شد.

سینما و تلویزیون سلمان فارسی به خط پایان نزدیک شد | بازیگر مادر سلمان کیست؟

 

تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» تا بهمن ماه در تهران ادامه خواهد یافت. ستاره اسکندری یکی از بازیگرانی است که در نقش مادر «سلمان فارسی» در مقابل دوربین داوود میرباقری قرار می‌گیرد.

این سریال که محصول مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیماست، به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری تولید می‌شود. تصویربرداری این پروژه از آذر ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شده و در شاهرود، قشم، جلفا و همچنین در شهرک‌های سینمایی غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه یافته است.

این سریال در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد.

بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران، چند بازیگر خارجی از ارمنستان، یونان، مراکش و تونس و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی مقابل دوربین این سریال رفته‌اند.

ستاره اسکندری (زاده ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در تربت حیدریه) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. شهرت او بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده، مخصوصاً مجموعه نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش نرگس را در آن بازی می‌کرد. وی برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره تئاتر فجر ۱۳۷۹ برای بازی در نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» شده است.

 

زندگی و حرفه ستاره اسکندری

ستاره اسکندری در ابتدا به تحصیل در رشته مترجمی زبان مشغول بود، اما به دلیل علاقه‌اش به تئاتر، تصمیم به انصراف از تحصیل گرفت. او فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و سه بار نامزد دریافت جایزه از جشنواره تئاتر دانشجویی شد. ورود او به دنیای سینما با بازی در فیلم «حریف دل» به کارگردانی عبدالرضا گنجی در سال ۱۳۷۵ رقم خورد. ستاره دو خواهر هنرمند به نام‌های لاله اسکندری (بازیگر) و سارا اسکندری (چهره‌پرداز) دارد و همچنین برادرزاده عبدالحسین اسکندری، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است. برادر او نیز عکاسی به نام سیامک اسکندری است.

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری در مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی از جمله نرگس، فاکتور 8، دندون طلا، حیرانی، ماه مهربان، ایستگاه، حامی و مسافر ری به ایفای نقش پرداخته است. او در عرصه تئاتر نیز با هنرمندانی چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان و داوود میر باقری همکاری کرده و در سال ۷۹ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» شد. همچنین، او در سی و سومین دوره این جشنواره، جایزه بازیگر برتر را برای نمایش «هم هوایی» دریافت کرد.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها