|
کدخبر: 335054

تردد دوچرخه‌ های غیرمجاز با نرخ نجومی در تهران | ماجرا از چه قرار است؟

دوچرخه و موتورسیکلت برقی یک شرکت خصوصی در شهر تهران، با نرخ نجومی و بدون اطلاع شهرداری پایتخت در شهر تردد دارند!

شهری تردد دوچرخه‌ های غیرمجاز با نرخ نجومی در تهران | ماجرا از چه قرار است؟

چند سال پیش، در همین تهران خودمان، با ورود دوچرخه های بی دود، گامی بلند در مسیر استفاده از وسایل حمل و نقل دوستدار محیط زیست برداشته شد؛ ولی در ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱، قرارداد شهرداری تهران با این استارتاپ به پایان رسید و بعد از آن، دیگر دوچرخه اشتراکی به گستردگی گذشته در شهر دیده نشد. حال چند وقتی است که در فضای مجازی، فیلم و تصاویری از دوچرخه های اشتراکی جدید در تهران دیده می شود که ویژگی های جدیدی دارند.​

یک شهروند نحوه عملکرد این دوچرخه ها را تشریح می کند و می گوید: برای استفاده از دوچرخه های اشتراکی که برای یک شرکت خصوصی است، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بیعانه پرداخت کردم. برای هر دقیقه استفاده از دوچرخه نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می کنم؛ یعنی هزینه هر ساعت، استفاده از این دوچرخه ها، ۱۵۰ هزار تومان می شود.

ولی نجاتی، معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزشی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص دوچرخه های اشتراکی که اخیرا در سطح شهر فعال شده اند و شهروندان از آنها استفاده می کنند، می گوید: بخش خصوصی این دوچرخه ها را به صورت موقتی به سطح شهر آورده است و ارتباطی با شهرداری تهران ندارد. این دوچرخه ها توسط این شرکت خصوصی، به صورت پایلوت در شهر هستند و شرکت مربوطه، با شهرداری تهران ارتباط برقرار نکرده است و مجوزی از شهرداری ندارد!

او در ادامه می افزاید: شهرداری تهران برنامه دارد تا ۲ ماه دیگر دوچرخه های دنده ای و تا پایان سال، دوچرخه های برقی را روانه خیابان های شهر تهران کند. در فاز اول، نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ و در فاز دوم ۱۲۰۰ دوچرخه وارد شهر خواهد شد. همچنین در فاز اول، مناطق مرکزی شهر تحت پوشش قرار می گیرند. ۳۰۰ کیلومتر مسیر تردد دوچرخه در تهران در نظر گرفته شده است که شهروندان می توانند از آن استفاده کنند. این دوچرخه ها به تلفن همراه نیز متصل می شوند، مسیریاب دارند و در نقاط خاصی پارک می شوند. در فاز اول این دوچرخه ها ساخت ایران هستند و در فاز دوم، دوچرخه های خارجی نیز وارد شهر می شود. 

او همچنین در پاسخ به اینکه چندی قبل، تصویری از انبارهای دوچرخه در شهر منتشر شده بود که دوچرخه ها زیر آفتاب سوزان قرار گرفته بودند و سرنوشتشان چه شد، گفت: آن دوچرخه ها متعلق به شرکت بیدود بودند که به واسطه عدم حضور در مناقصه، مشخص شد خواهان همکاری با شهرداری نیستند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها