|
کدخبر: 250544

سهم وزارت صمت از افزایش ۴۵ درصدی صادرات غیر نفتی چقدر است؟

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس،‌ افزایش ۴۵ درصدی میزان صادرات غیرنفتی را ناشی از برنامه‌های تحولی وزارت صمت در تدوین نقشه‌ راه صادراتی کشور دانست.

احمد راستینه‌هفشجانی گفت: شناسایی گلوگاه‌های صادراتی، افزایش مبادلات تجاری با همسایگان و انجام بیش از ۹۰۰ مورد تهاتر در مراودات تجاری از برنامه‌های تعریف شده در نقشه راه صادراتی وزارت صمت بود که نتایج خوب اجرای آن‌ها در افزایش ۴۵ درصدی میزان صادرات غیرنفتی کشور، قابل مشاهد است.

عضو فراکسیون گام دوم انقلاب تصریح کرد: سیاست‌گذاری درست و دقیق وزارت صمت در حوزه صادرات و واردات با استفاده از تهاتر بین صادرکنندگان و واردکنندگان از دیگر اقدامات اصلاحی و مؤثر برای افزایش حجم صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه گذشته بوده است.

وی به مدیریت بهتر شرایط کرونایی کشور در ماه‌های اخیر و افزایش ریسک‌پذیری فعالان اقتصادی در کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: در مجموع برنامه‌های اصلاحی و تحولی وزارت صمت، شرایط تبادلات تجاری کشور را تسهیل کرده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس‌شورای‌اسلامی با تأکید بر هدف‌گذاری‌های درست وزارت صمت، توضیح داد: بدون شک تداوم اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های تحولی وزارت صمت در کنار همراهی سایر دستگاه‌ها به‌ویژه وزارت امور خارجه، زمینه ثبت رکوردهای جدید اقتصادی را در سال آینده، فراهم خواهد کرد.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها