|
کدخبر: 326396

کردستان شایسته تولید است

بهره برداری از پروژه فولاد کردستان

صنعت بهره برداری از پروژه فولاد کردستان

به گزارش خبرنگار گسترش نیوز؛ مدیر عامل شرکت صنایع فولاد کردستان از بهره برداری کامل از پروژه آهن اسفنجی بیجار در افق ۱۴۰۴خبر داد.

محمدرضا احمدی در جریان بازید حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور از پروژه آهن اسفنجی بیجارگفت: پروژه فولادسازی کردستان جز ۴۸طرح پیشران کشور است که با سهامداری و مشارکت ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات توسط شرکت صنایع فولاد کردستان در حال اجراست و با روند حاضر در افق ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید

وی در ادامه اظهار کرد :این پروژه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه ببجار و پیشبرد اهداف اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار  ۵۰۰ نیروی کار به صورت مستقیم و تا ده برابر شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت صنایع فولاد کردستان در ادامه بیان کرد: پیمانکار عملیات اجرایی این پروژه مشارکت شرکت های فولاد تکنیک و MME هستند و با پشتیبانی و  تزریق نقدینگی توسط سهامداران اصلی اجرای این پروژه سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

ایمیدرو به دنبال توسعه پایدار فولاد کردستان است

محمد آقاجانلو در مراسم بازدید دکتر حسینی معاون ریاست محترم جمهور در امور مجلس از پروژه در حال ساخت آهن اسفنجی بیجار و جریان بازدید از پروژه های فولادسازی استان کردستان اظهار داشت: هدفگذاری تولید فولاد کشور در افق ۱۴۰۴دستیابی به ظرفیت تولید ۵۵میلیون تنی است که در حال حاضر ۵۰میلیون تن از آن محقق شده است .

وی در ادامه سخنان خود گفت: در سال ۱۴۰۲تولید فولاد کشور به ۳۲میلیون تن رسید که متاسفانه سه مشکل اصلی مانع از دستیابی به اهداف کلان تعریف شده بوده است.

فقدان ایجاد زیر ساخت ها و محدودیت برق در تابستان و گاز در زمستان و محدودیت ارز ۳چالش اصلی توسعه فولاد در کشور است و این در حالی است که صنعت فولاد تنها ۶درصد از مصرف کل برق کشور را دارد.

آقاجانلو در پایان خواستار اعطای مجوز های لازم از سوی استانداری و سازمان صمت استان کردستان جهت تکمیل شدن زنجیره فولاد و ایجاد توسعه پایدار اقتصادی در استان کردستان شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها